Stiri Piata


TERAPLAST SA - TRP

Procedura plata dividend partial 2021

Data Publicare: 07.07.2021 18:05:15

Cod IRIS: C4BFB

RAPORT CURENT

In conformitate cu Legea nr. 24/2017 si Regulamentul ASF nr.5/2018

  

Data raportului: 07.07.2021

Denumirea societatii emitente: TERAPLAST S.A.

Sediul social: Sat Saratel, comuna Sieu-Magherus, DN 15A, KM 45+500, Judetul Bistrita-Nasaud

Telefon/Fax: 0263/238.202; 0263/231.221

Numar de inregistrare ORC: J06/735/1992

Cod unic de inregistrare: 3094980

Capital social subscris si varsat: 174.320.047,80 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza: Bursa de Valori Bucuresti, categoria standard

Simbol de piataTRP

 

Evenimente importante de raportat: Procedura de distribuire a dividendelor catre actionarii societatii Teraplast SA, ca urmare a Hotararii nr. 1 din data de 25 iunie 2021 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor.

 

TeraPlast SA va initia procesul de plata a dividendelor catre actionarii societatii Teraplast SA, ca urmare a Hotararii nr.1 din data de 25 iunie 2021 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor, prin intermediul Depozitarului Central SA si a agentului de plata Banca Comerciala Romana (BCR), incepand cu data de 22 iulie 2021.

Dividendele se vor distribui catre actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor la data de inregistrare 13 iulie 2021 (ex-date 12 iulie 2021).

Potrivit Hotararii Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din 25 iunie 2021, TeraPlast va acorda dividende partiale in suma de 226.615.937 lei, dividendul partial brut/actiune fiind de 0,13 lei.

Atasat: Procedura de distribuire a dividendelor catre actionarii societatii Teraplast SA, ca urmare a Hotararii nr.1 din data de 25 iunie 2021 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor.

 

Procedura de distribuire a dividendelor catre actionarii societatii Teraplast SA, ca urmare a Hotararii nr.1 din data de 25 iunie 2021 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor

 

Potrivit Hotararii nr.1 din data de 25 iunie 2021 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor Societatii Teraplast S.A., s-a aprobat distribuirea de dividende in valoare totala de 226.615.937 lei, dividendul brut/actiune fiind de 0,13 lei.

Dividendele se vor plati incepand cu data de 22 iulie 2021 – Data platii, atat pentru platile prin transfer bancar cat si pentru platile in numerar, catre actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor Teraplast S.A. la data de 13 iulie 2021 – Data de inregistrare. Data “ex date” este 12 iulie 2021.

Impozitul pe dividend va fi calculat si retinut de catre Societatea Teraplast SA din dividendul brut in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile, acolo unde este cazul.

Comisioanele pentru plata dividendelor in numerar sau prin virament bancar vor fi suportate de catre Societatea Teraplast SA.

Orice modificare a datelor in registrul actionarilor (schimbari de nume, adresa, date de identitate etc.) se realizeaza numai de catre Depozitarul Central S.A., cu sediul social in Bucuresti, B-dul Carol I, nr. 34-36, sector 2, et. 3, la solicitarea actionarului/ persoanei indreptatite.

Comisioanele pentru modificarea datelor personale in Registrul Actionarilor Teraplast tinut de Depozitarul Central SA sau pentru formularul de colectare cod IBAN sunt in sarcina detinatorilor de instrumente financiare.

 

Modalitati de plata a dividendelor:

 

I. Plati prin transfer bancar

 

Incepand cu data prezentului comunicat actionarii persoane fizice si juridice nereprezentati de Participant care doresc plata dividendelor prin transfer bancar pot solicita si transmite catre Depozitarul Central S.A. documentele necesare. Plata dividendelor se va face de catre Depozitarul Central prin transfer bancar incepand cu data de 22 iulie 2021, dupa primirea si verificarea documentatiei, astfel:

 

1.             Detinatorii de instrumente financiare persoane fizice, personal sau prin reprezentant legal sau conventional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN, in care se vor preciza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele Detinatorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central - www.depozitarulcentral.ro), insotit de:

·                     copia actului de identitate valabil in care sa fie lizibil codul numeric personal – certificata de titular „conform cu originalul”;

·                     extras de cont sau un document eliberat de banca (semnat si stampilat) prin care se confirma existenta contului pe numele Detinatorului de instrumente financiare, cu precizarea codului IBAN, in original;

·                     copia documentelor care atesta calitatea semnatarului cererii de reprezentant legal sau conventional, daca este cazul – certificata de titular „conform cu originalul”;

·                     copie dovada plata tarif colectare cod IBAN

 

2.             Detinatorii de instrumente financiare persoane juridice, prin reprezentant legal sau conventional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN in care se precizeaza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele Detinatorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central www.depozitarulcentral.ro), insotit de:

·                     copie a certificatului de inmatriculare – certificata de titular „conform cu originalul”;

·                     copie a documentului care atesta calitatea de reprezentant legal al societatii (certificat constatator emis de registrul comertului/entitatea echivalenta – pentru entitatile de nationalitate straina) – certificata de titular „conform cu originalul”;

·                     copie a documentelor care atesta calitatea de reprezentant conventional a semnatarului cererii, daca este cazul – certificata de titular „conform cu originalul”;

·                      extras de cont sau un document eliberat de banca (semnat si stampilat) prin care se confirma existenta contului pe numele titularului - persoana juridica, cu precizarea codului IBAN, in original;

·                     copie dovada plata tarif colectare cod IBAN

3.             La solicitarea clientului persoana fizica prezent in unitatea Bancii Comerciale Romane, plata dividendelor se va putea realiza si prin virament bancar.

 

Documentele prezentate intr-o limba straina vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana iar daca sunt emise de o autoritate straina acestea trebuie sa fie apostilate sau supralegalizate, dupa caz.

In cazul in care se doreste plata prin virament la Data platii 22 iulie 2021, formularele de colectare cod IBAN trebuie receptionate de catre Depozitarul Central cu cel putin 4 zile anterior datei platii.

Formularele de colectare cod IBAN se vor transmite la adresa: Depozitarul Central SA – Bucuresti, Bdul Carol I nr. 34-36, etaj. 3, sector 2 sau vor fi depuse direct la Depozitarul Central S.A.

Toate solicitarile de mai sus vor contine inclusiv emailul si numarul de telefon la care pot fi contactati actionarii sau intermediarii/reprezentantii acestora, dupa caz, in eventualitatea unor clarificari.

 

II. Plati in numerar

 

Pentru actionarii persoane fizice nereprezentati de un Participant (Banci Custode sau Brokeri, participanti la sistemul de compensare-decontare si registru al Depozitarului Central), care nu solicita si/sau nu transmit documentele necesare pentru plata prin transfer bancar, plata dividendelor se va putea face in numerar, la ghiseele Bancii Comerciale Romane din intreaga tara, prin intermediul Depozitarului Central S.A., incepand cu data de 22 iulie 2021 (data platii).

Actionarii persoane fizice se vor putea prezenta la ghiseele Bancii Comerciale Romane din tara, in orarul de lucru al acestora.

Dividendele se pot ridica de catre actionari personal sau prin reprezentant legal sau conventional astfel:

 

1. Orice plata efectuata la ghiseu va fi confirmata prin semnatura de persoana care ridica efectiv Sumele de bani, pe chitanta aferenta platii respective.

2. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice rezidente care se prezinta personal la ghiseu, plata Sumelor de bani se face in baza actului de identitate avand inscris codul numeric personal (C.N.P.).

Identificarea Detinatorilor nereprezentati de Participant in Fisier se va face pe baza informatiei regasite in campul rezervat C.N.P..

3. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice nerezidente care se vor prezenta personal la ghiseu, plata Sumelor de bani se face in baza pasaportului a carui serie si numar trebuie sa corespunda cu cele din Fisier.

4. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice avand varsta sub 14 ani, plata Sumelor de bani se face reprezentatului legal in speta - tutorele/parintele minorului, in baza urmatoarelor documente: certificatul de nastere al Detinatorilor nereprezentati de Participant care trebuie sa aiba inscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine), actul juridic ce instituie tutela in cazul tutorelui care nu este unul dintre parinti + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al tutorelui/parintelui + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).

5. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice avand instituita curatela, plata Sumelor de bani se face prin curatorul respectivei persoane, in baza urmatoarelor documente: actul de identitate al Detinatorilor nereprezentati de Participant care trebuie sa aiba inscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine), actul juridic ce instituie curatela + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al curatorului + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).

6. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice care nu se prezinta personal la ghiseu ci mandateaza in acest sens o alta persoana, plata Sumelor de bani se face imputernicitului respectivei persoane, in baza urmatoarelor documente: procura speciala autentificata la notariat care cuprinde imputernicirea de ridicare a Sumelor de bani eliberata cu nu mai mult de 3 ani anteriori datei in care se efectueaza plata, cu exceptia cazului in care imputernicirea are un termen de valabilitate mai mare de 3 ani si este valabila la data la care se efectueaza plata + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al imputernicitului + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).

7. Documentele prezentate intr-o limba straina vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana iar daca sunt emise de o autoritate straina acestea trebuie sa fie apostilate sau supralegalizate, dupa caz.

 

Situatii exceptionale

Nu se va efectua plata Sumelor de bani la ghiseu in urmatoarele cazuri:

a)            catre Detinatorii nereprezentati de Participant al caror C.N.P. din actele prezentate la ghiseu nu concorda cu cel inscris in Fisier, acestia urmand a fi indrumati catre Depozitarul Central.

b)            catre mostenitorii Detinatorilor nereprezentati de Participant decedati inscrisi in Fisier. Acestia vor fi indrumati catre Depozitarul Central.

c)            In orice alta situatie exceptionala, care nu se incadreaza in situatiile prevazute in prezenta Procedura, caz in care Detinatorii nereprezentati de Participant se vor adresa Depozitarului Central.

d)            Sumele mai mari de 10.000 lei (conform prevederilor Legii nr. 70/2015), pot fi achitate prin transfer bancar, conform dispozitiilor de mai sus.

 

La solicitarea clientului persoana fizica prezent in unitatea Bancii Comerciale Romane, plata dividendelor se va putea realiza si prin virament bancar.

 

III. Prin Participanti (Banci Custode sau Brokeri): Persoane fizice si juridice /alte entitati care au cont deschis la Participant (intermediar participant la sistemul de compensare-decontare si registru al Depozitarului Central):

 

Detinatorii de instrumente financiare persoane fizice, juridice sau alte entitati, care la data de inregistrare detin actiuni evidentiate in Sectiunea II a Registrului Actionarilor Teraplast S.A., vor primi dividendele nete prin intermediul Depozitarului Central in conturile Participantilor deschise la bancile de decontare, la data platii 22 iulie 2021.

 

Fondurile de investitii fara personalitate juridica. Neretinerea impozitului pe dividende prin raportare la prevederile art. 43 din Codul fiscal, actionarilor fonduri de investitii fara personalitate juridica, incadrate astfel potrivit reglementarilor privind piata de capital din Romania, este conditionata de primirea de catre Teraplast SA (la adresa Sat Saratel, Com Sieu-Magherus, DN 15A, km 45+500, judetul Bistrita-Nasaud, in atentia Departamentului Financiar sau prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, la adresa kinga.vaida@teraplast.ro) pana la data 15 iulie 2021 a urmatoarelor documente:

·                     declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal/persoana autorizata sa reprezinte fondul de investitii prin care se declara lipsa personalitatii juridice a fondului, precum si datele de identificare a fondului (codul unic de identificare/inregistrare, astfel cum este evidentiat in Registrul Actionarilor Teraplast SA tinut de catre Depozitarul Central, denumirea completa a fondului de investitii, numar de inregistrare in Registrul ASF, numar si data notificarii ASF si valabilitatea acesteia)

·                     copie act de identitate al reprezentantului legal/persoanei autorizate sa reprezinte fondul, in termen de valabilitate - carte/buletin de identitate cu CNP pentru cetatenii romani sau pasaport cu numar de identificare pentru cetatenii straini

·                     copie document relevant din care sa rezulte calitatea celui ce semneaza declaratia de reprezentant legal / de persoana autorizata sa reprezinte fondul.

 

In cazul respectivelor fonduri de investitii, reprezentate printr-un Participant, Teraplast SA va retine impozitul pe dividende din dividendul brut in cota standard in vigoare prevazuta de Codul fiscal daca acestea nu au transmis documentele metionate mai sus, referitoare la fondurile de investitii fara personalitate juridica si eventualele clarificari solicitate pana la data de 15 iulie 2021.

 

IV. Situatii speciale

 

1.             In cazul actionarilor persoane fizice decedati, dividendele urmeaza a se plati la solicitarea succesorilor prin transfer bancar sau in numerar, numai dupa ce, in prealabil, mostenitorii au solicitat Depozitarului Central S.A. si s-a efectuat inregistrarea transferului actiunilor catre succesor(i) ca efect al succesiunii iar Teraplast S.A. va recalcula dividendele cuvenite acestora.

 

2.             Actiuni detinute in coproprietate. In cazul actiunilor detinute in coproprietate, plata dividendelor se va realiza conform urmatoarelor particularitati:

·                     In cazul platilor prin virament bancar dividendele cuvenite coproprietarilor se vor vira in contul indicat de catre toti coproprietarii in baza solicitarii comune adresata Depozitarului Central S.A.

·                     In cazul platilor in numerar, platile se vor face in numerar cu conditia ca toti coproprietarii sa se prezinte la unitatea Bancii Comerciale Romane, personal sau prin reprezentant legal si/sau conventional si sa prezinte documentele prevazute mai sus pentru platile in numerar.

·                     In cazul platilor catre cei care au cont deschis la Participant, dividendele cuvenite coproprietarilor vor fi virate Participantului ai carui clienti sunt.

·                     In situatia in care coproprietarii solicita atat inregistrarea de catre Depozitarul Central a transferului direct de proprietate asupra instrumentelor financiare ca efect al iesirii din indiviziune, in conformitate cu Regimul juridic aplicabil, cat si plata directa catre fiecare dintre coproprietari conform numarului de instrumente dobandite in proprietate exclusiva, Depozitarul Central va bloca plata dividendelor, plata urmand a se realiza fiecarui fost coproprietar conform prezentei proceduri.

 

 

Actionarii persoane fizice/juridice nerezidente, vor prezenta documentele solicitate pentru plata dividendelor conform celor precizate mai sus si suplimentar certificatul de rezidenta fiscala eliberat de catre autoritatea competenta din statul sau de rezidenta, in conformitate cu Legea nr.571/2003 actualizata si a normelor metodologice de aplicare a legii, pentru aplicarea acordurilor de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si capital si pentru aplicarea  prevederilor privind regimul fiscal comun  pentru actionarii rezidenti ai unei tari membre UE si AELS. In cazul in care actionarul nu prezinta certificatul de rezidenta fiscala impozitul retinut se va calcula prin taxarea la nivelul cotei aplicabile actionarilor rezidenti. Certificatul de rezidenta fiscala pentru anul in care are loc plata dividendelor, in termen de valabilitate, in original sau copie legalizata, apostilata/supralegalizata, daca este cazul, insotit/a de traducere autorizata, precum si detalii de contact (adresa de e-mail si numar de telefon) pentru eventuale clarificari asupra certificatelor de rezidenta va fi transmis la adresa sediului social al Societatii Teraplast S.A., situat in Sat Saratel, Com. Sieu-Magherus, DN 15A, km 45+500, judetul Bistrita-Nasaud in atentia Departamentului Financiar.

 

Fondurile de pensii vor transmite pana cel tarziu la data de 15 iulie 2021 la adresa sediului social al Societatii Teraplast S.A., situat in Sat Saratel, Com. Sieu-Magherus, DN 15A, km 45+500, judetul Bistrita-Nasaud, in atentia Departamentului Financiar sau prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, la adresa kinga.vaida@teraplast.ro, urmatoarele documente:

·                     copie act de identitate al reprezentantului legal al societatii de administrare a fondului, in termen de valabilitate

·                     carte/buletin de identitate cu CNP pentru cetatenii romani sau pasaport cu numar de identificare pentru cetatenii straini

·                     copie certificat constatator al societatii de administrare a fondului/ alt document echivalent, nu mai vechi de 3 luni de zile, care sa mentioneze reprezentantul legal al societatii de administrare a fondului

·                     copie certificat inregistrare/ alt document echivalent pentru societatea de administrare a fondului

·                     copie decizie a autoritatii de reglementare care sa ateste autorizarea societatii de administrare a fondului si a fondului de pensii. In cazul fondurilor de pensii nerezidente: certificat de rezidenta fiscala, in original sau in copie legalizata, apostilat/supralegalizat, daca este cazul, insotit de traducerea autorizata in limba romana, o declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului legal al societatii de administrare a fondului care sa ateste ca autorizarea societatii de administrare a fondului si a fondului de pensii este valabila la data efectuarii platii, daca reprezinta fonduri de pensii astfel cum sunt ele definite in legislatia statului membru al Uniunii Europene sau in unul dintre statele AELS, si daca sunt disponibile, informatii cu privire la site-ul oficial al autoritatii de reglementare din tara de origine unde poate fi verificat statutul de fond de pensii.

 

DIRECTOR FINANCIAR                                                                         Consilier juridic

BIRTA MARIA IOANA                                                                                        Vaida Kinga

 

Pentru informatii suplimentare ne puteti contacta

la numarul de telefon +4 0757101686

sau e-mail: investor.relations@teraplast.ro

 

 

 

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.