Stiri Piata


AQUILA PART PROD COM - AQ

Participare Conferinta Wood 15/16.09.2022

Data Publicare: 06.10.2022 9:37:57

Cod IRIS: 58E6D

CATRE:            BURSA DE VALORI BUCURESTI (BVB)

ADRESA:         Bulevardul Carol I 34-36, Bucuresti, cod postal 020922

 

                        AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

                        Sectorul Instrumente si Investitii Financiare

Directia Emitenti, Monitorizare Tranzactii si Abuz pe Piata

Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, Bucuresti

 

 

 

COMUNICAT

 

 

Aquila Part Prod Com S.A. (simbol piata "AQ") informeaza actionarii si investitorii cu privire la prima participare a Aquila la conferinta Wood & Company Frontier Investor Days care s-a desfasurat in perioada 15-16 septembrie la Bucuresti.  

 

Prezentam in comunicatul de presa anexat un sumar al discutiilor avute in cadrul conferintei.  

 

 

Catalin Vasile

Director General

 

                       

COMUNICAT DE PRESA

Aquila tinteste dublarea EBITDA in 5 ani, prin evolutie organica si achizitii.

 

Compania vizeaza achizitia unor producatori de branduri de top, complementare cu portofoliul actual, si cu posibile sinergii la nivel de distributie

 

Ploiesti, 6 octombrie 2022Aquila, unul dintre liderii pietei de distributie de bunuri de larg consum, tinteste dublarea EBITDA in urmatorii cinci ani, atat prin crestere organica, cat si prin achizitia de companii cu un nivel ridicat al indicatorului, anunta oficialii companiei in cadrul conferintei Wood & Company Frontier Investor Days.

„Avem un istoric de crestere consistenta in business, cu o rata medie de crestere anuala a veniturilor de 26% in ultimii 3 ani. In plus, inregistram o crestere a EBITDA de 2.6 ori in 2021, fata de 2018, atat prin evolutie organica, cat si prin achizitiile efectuate. Dublarea EBITDA in urmatorii 5 ani este un obiectiv esential al strategiei noastre, deoarece ne propunem sa crestem si sa optimizam, in continuare, business-ul, atat prin crestere organica, cat si prin achizitii – acolo, tinta de EBITDA este mai mare decat media noastra actuala. Imbunatatirea marjelor este una dintre directiile importante din strategia noastra, alaturi de cresterea organica si prin achizitii, pastrand si accentul pe dezvoltarea brandurilor proprii. Ne concentram activ pe maximizarea expunerii in canalele cu rate de crestere mai mari, cu marje mai bune, precum HoReCa si Gas Station (benzinarii)”, declara Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila

Reprezentantii companiei iau in considerare achizitia unor producatori de branduri de top in segmentul in care activeaza, complementare cu portofoliul actual de produse vandute, si analizeaza posibile sinergii la nivelul lantului de distributie.

 

Echilibru intre marcile proprii si vanzarea brandurilor consacrate

In ceea ce priveste brandurile proprii existente in portofoliul nostru, precum Gradena sau LaMasa, ne concentram pe cresterea gamei de produse si a prezentei in rafturile magazinelor si in HoReCa.

„Cautam sa pastram permanent un echilibru intre cresterile de pret si volume, respectiv sa ne concentram pe accesibilitatea produselor noastre pentru clienti, mai ales in contextul actual al evolutiei preturilor, la nivel global”, adauga Dumitrescu

Produsele vandute de Aquila reprezinta marci consacrate, din diferite categorii: produse de ingrijire personala - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Rafaelo, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curatenie - Dero, Cif sau Cocolino; sau mancare pentru animale de companie - Whiskas sau Pedigree. 

 

Focus pe digitalizare si automatizare

In prezent, sistemele Aquila migreaza spre solutia Microsoft Dynamics 365, pe baza experientelor anterioare pozitive cu solutiile ERP Microsoft, a posibilitatilor de personalizare a unor solutii specifice business-ului, si de conectare cu alte software-uri specializate.

Si activitatile logistice sunt planificate si monitorizate cu ajutorul unui software specializat de management - Warehouse Management System, care permite eficientizari si imbunatatiri continue ale fluxurilor de intrare, depozitare si pregatire a comenzilor, precum si a serviciilor cu valoare adaugata, precum ambalari promotionale sau etichetari.

Compania foloseste si solutii inovatoare, precum sistemul Pick-by-light - pregatirea comenzilor pe baza de culori, care au permis optimizarea productivitatii si care vor fi extinse, pe termen scurt si mediu, si in alte depozite cu volume importante.

 

Aquila si-a anuntat noile tinte in cadrul conferintei Wood & Company Frontier Investor Days. Dezvoltarea brandurilor proprii este una dintre directiile strategice de dezvoltare anuntate de companie, alaturi de aria de M&A, cresterea organica si optimizarea operatiunilor, cu accent sporit pe componenta de digitalizare.

***

Despre Aquila

Fondata in 1994 si cu o echipa de aproximativ 3.000 de angajati, Aquila este unul din liderii pietei de distributie de bunuri de larg consum din Romania, operand cu succes si in Republica Moldova. Aquila ofera partenerilor sai solutii integrate de distributie si logistica, prin vanzarea de produse si servicii complementare. Veniturile grupului au crescut cu 13%, ajungand la 1.930 milioane lei, la finalul anului 2021. Aquila a inregistrat un profit net de 71 milioane de lei la 31 decembrie 2021, in crestere cu 30% fata de 2020. Mai multe informatii sunt disponibile la www.aquila.ro.

 

Contact de presa

Silviu Nicolescu |  silviu.nicolescu@oxygencomms.ro | 0735.012.243

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.