Vanzarile Purcari scad cu 3% in primul semestru 2020, in timp ce cresterea in Romania a atins 24%, pe fondul unei expansiuni puternice a cotei de piata
Bucuresti, 20 August 2020
Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru primul semestru 2020. Veniturile au inregistrat o diminuare cu 3%, ajungand la 84.9 milioane RON, cu EBITDA si Profitul Net in scadere la 6% si 9% respectiv. Marja EBITDA si a Profitului Net s-a mentinut bine considerand circumstantele, atingand 33% si 18% respectiv.
Declinul veniturilor a fost determinat in principal de performantele modeste in China si Moldova, ultima fiind intr-o mai mare masura dependenta de segmentele HoReCa si Duty Free, precum si vanzarile de turism ale Chateau Purcari, care au fost puternic afectate de carantina. In contrast, performanta pe piata din Romania, cea mai mare pentru Grup, a fost foarte puternica cu venituri in crestere cu 24% si o majorare a cotei de piata pentru brandul lider Purcari cu 5 puncte procentuale in segmentul premium. Grupul a mai inregistrat performante solide si in alte piete principale din ECE, inclusiv Tarile Baltice, Cehia, Polonia, Slovacia si Ucraina.
Cererea pentru produsele noastre a inceput sa prezinte semne de imbunatatire, astfel, vanzarile in iulie au revenit pe crestere an la an la nivelul Grupului, in timp ce comenzile din august au continuat aceasta tendinta.
Datoriile nete ale Grupului au scazut cu 10% la 30.06.2020 in comparatie cu sfarsitul lui 2019, iar raportul Datoriei nete la EBITDA pentru ultimele 12 luni s-a imbunatatit la 1.4 ori. De asemenea, Grupul a inregistrat o crestere a soldului de numerar cu 26%, pe marginea unei gestionari mai stricte a lichiditatii si a cheltuielilor. Bilantul puternic plaseaza Purcari intr-o pozitie buna pentru ca Grupul sa poata infrunta eventuale deteriorari ale contextului macroeconomic.
“Fiind o companie obisnuita sa creasca de mai multi ani cu rate inalte de doua cifre, nu acceptam cu usurinta rezultatele trimestrului doi. Acestea fiind spuse, echipa noastra a depus un efort enorm pentru a face fata numeroaselor provocari generate de pandemie si doresc sa-mi exprim profunda recunostinta tututor pentru munca si dedicatia depusa. Credem ca orice criza deschide si oportunitati, iar cresterea puternica a cotei de piata inregistrata de Grup este un testament al fortei brandurilor si canalelor noastre de distributie. Noi am continuat investitiile pentru a ne pregati de revenirea iminenta a consumului si suntem bine pozitionati pentru a iesi invingatori din aceasta criza” a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
· Romania: Vanzarile au crescut cu 24% in pofida masurilor restrictive dictate de Covid-19. Performanta puternica pentru brandul Purcari in primul semestru, crestere a vanzarilor +29%. Crama Ceptura in crestere +18% sustinuta de imbunatatirea calitatii si un marketing mai activ; Bardar +51%, desi de la o baza mai mica. Provocarile din HoReCa au fost compensate de tractiunea foarte puternica in canalul comertului modern, in special in conturile cheie.
· Moldova: Veniturile au scazut cu 49%, considerand cea mai mare expunere din Grup pentru aceasta piata la segmentele HoReCa si Duty Free. De asemenea, considerand carantina si alte masuri restrictive, Grupul practic nu a inregistrat venituri din activitatea de turism la Chateau Purcari (ceea ce reprezinta ~2% din vanzari). Un plan de actiuni detaliat a fost adoptat pentru semestrul doi. Estimam o recuperare lenta a vanzarilor, considerand ca actiunile planificate sunt cu efect pe termen mediu si lung si prioritizam mentinerea valorii brandurilor.
· Polonia: Cresterea de 6% a fost sustinuta de imbunatatirea mixului de produse, vanzari mai mari pe segmentul mediu de pret, noi listari. Anumite livrari au fost transferate in iulie. Dublarea vanzarilor pe segmentul premium cu brandurile Purcari si Bardar, dar de la o baza mai mica.
· Asia: Veniturile au scazut cu 70%, pandemia afectand activitatea comerciala a tuturor jucatorilor mari din domeniul vinului in China. Vanzarile au inceput sa-si revina modest, dar departe de nivelul de dinaintea pandemiei. Purtam discutii active cu parteneri noi si existenti pentru recuperarea nivelului de vanzari.
· Cehia si Slovacia: Veniturile s-au redus cu 4%, fiind influentate de un impact negativ mai puternic al Covid-19 in primul trimestru, in timp ce veniturile au revenit pe crestere in trimestrul 2. O dinamica pozitiva in colaborarea cu principalii partenerii ne pozitioneaza pentru o performanta globala decenta in 2020.
· Ucraina: Venituri in crestere cu 51%. Purcari inregistrand +90%, devenind din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali, oferind un raport calitate pret foarte bun in piata.
Ghidajul 2020
Considerand gradul inalt de incertitudine ca urmare a Covid-19, Grupul a suspendat din 21 aprilie 2020 ghidajul anual prezentat anterior. Vom reveni cu un eventual update al ghidajului cand vizibilitatea apropo de dinamica consumului va deveni mai clara.
Informatii financiare selectate
|
Trimestrul II
|
Semestrul 1
|
|
2019
|
2020
|
∆ Tr. 2
|
2019
|
2020
|
∆ S1
|
Venituri
|
45,576,104
|
38,532,603
|
-15%
|
87,794,126
|
84,892,384
|
-3%
|
Profit brut
|
23,018,800
|
17,280,913
|
-25%
|
43,221,331
|
40,871,325
|
-5%
|
% Marja bruta
|
51%
|
45%
|
(6 pp)
|
49%
|
48%
|
(1 pp)
|
EBITDA
|
16,172,883
|
10,939,613
|
-32%
|
30,110,613
|
28,298,933
|
-6%
|
% Marja EBITDA
|
35%
|
28%
|
(6 pp)
|
34%
|
33%
|
(1 pp)
|
Profit net
|
8,449,846
|
7,540,988
|
-11%
|
17,118,073
|
15,574,020
|
-9%
|
% Marja Profit Net
|
19%
|
20%
|
+1 pp
|
19%
|
18%
|
(1 pp)
|
Conferinta telefonica pentru investitori
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor pentru primul semestru 2020 va avea loc pe 21 august ora 15:00 PM EEST, 14:00 PM CEST. Anexate sunt Rezultatele Financiare pentru primul semestru 2020 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.
Despre Purcari
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza in jur de 1,400 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 30% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din Europa Centrala si de Est, la Decanter Londra 2015-2019 si printre cele mai bine pozitionate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 41,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani in businessul vinicol si sustinut de investitori de top ca Fiera Capital, Conseq, East Capital, SEB, Franklin Templeton, Aberdeen Standard si Horizon Capital.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.