COMUNICAT DE PRESA
14 mai 2020
Sphera Franchise Group se concentreaza pe serviciile de livrare si Drive-Thru ale KFC si Pizza Hut, pentru a atenua impactul pandemiei de coronavirus
Evenimente-cheie:
- Masurile extinse de izolare din Romania, Republica Moldova si Italia au afectat rezultatele Sphera, dar compania a reusit sa atenueze efectele acestora concentrandu-se pe canalele Delivery si Drive-Thru ale KFC si Pizza Hut;
- Vanzarile consolidate ale Sphera au ajuns la 198,3 milioane RON in T1, in scadere cu 7,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut;
- Profitul operational al restaurantelor* a scazut cu 66% Y/Y la 7,4 milioane RON in T1, in timp ce rezultatul operational* a inregistrat o pierdere de 6.5 milioane RON, o scadere cu 160% Y/Y;
- EBITDA normalizat* a inregistrat o scadere de 77% Y/Y pana la 3,5 milioane RON in T1.
*) excluzand impactul adoptarii IFRS 16.
Sphera Franchise Group („Sphera”) raporteaza vanzari consolidate de 198,3 milioane RON (28,64 milioane EUR) in primul trimestru al anului, reprezentand o scadere de 7,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea a fost determinata in principal de inchiderea sau limitarea activitatii restaurantelor impuse de autoritatile guvernamentale din tarile in care operam.
Compania a reusit sa atenueze impactul masurilor extinse de izolare impuse in Romania, Italia si Republica Moldova, concentrandu-si atentia pe canalele Delivery si Drive-Thru, care continua sa serveasca mancare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru si Pizza Hut Delivery. In timp ce impactul initial a fost de scadere cu 80% a vanzarilor fata de anul precedent (in primele trei saptamani de restrictii), grupul a reusit sa isi majoreze gradual operatiunile astfel incat nivelul actual al vanzarilor este de 65% sub nivelul anului trecut.
Sphera opereaza in prezent 82 de restaurante (dintr-un total de 154), din care 46 restaurante KFC in Romania, 10 restaurante KFC in Italia, 1 restaurant KFC in Republica Moldova, 20 restaurante Pizza Hut si 5 restaurante Taco Bell.
„Cu siguranta, acestea sunt vremuri dificile pentru industria restaurantelor, iar compania noastra nu este ferita de masurile adoptate pentru a controla pandemia. Totusi, avem un model de business puternic, care s-a dovedit capabil de adaptare rapida la noul mediu, iar in prezent lucram pentru a recupera din pierderi. Vom continua sa prioritizam siguranta angajatilor si clientilor nostri, in timp ce, in paralel, vom asigura calitatea continua a operatiunilor si vom proteja valoarea pentru actionarii nostri”, a declarat Calin Ionescu, Directorul General interimar al Sphera.
Profitul operational al restaurantelor* a ajuns la 7,4 milioane RON in T1 2020 (reprezentand 3,8% din vanzari), in scadere cu 66% comparativ cu anul precedent, in timp ce rezultatul operational* a inregistrat o pierdere de 6,5 milioane RON, comparativ cu un profit de 8,7 milioane RON in anul anterior.
EBITDA normalizat* a scazut cu 77% Y/Y, la 3,5 milioane RON in T1 2020, ca urmare a scaderii vanzarilor, pe fondul masurilor generale de izolare. Pierderea neta* a atins nivelul de 9,6 milioane RON in T1 2020, comparativ cu un profit net de 5,1 milioane RON in T1 2019.
“Am intarit controlul asupra cheltuielilor noastre operationale, utilizand nu numai sprijinul acordat de Guvernele Romaniei si Italiei, dar si prin angajarea in negocieri de buna credinta cu proprietarii de spatii comerciale si furnizorii de alte servicii catre restaurantele noastre si catre serviciul administrativ”, a declarat directorul financiar Valentin Budes.
Sphera Franchise Group si-a restrans operatiunile restaurantelor din Romania in data de 18 martie, ca urmare a ordinului emis de Ministerul Afacerilor Interne, care a interzis servirea preparatelor in spatii inchise. Grupul a decis implementarea unor masuri suplimentare de siguranta in toate restaurantele sale din tara, intarind procedurile de igiena si siguranta care erau deja in vigoare.
De la inceputul pandemiei, compania a donat 100.000 EUR pentru echipamente medicale catre Crucea Rosie Romana si a livrat mese zilnic de la brandurile KFC si Pizza Hut pentru o parte dintre angajatii Institutului National de Boli Infectioase „Prof. Dr. Matei Bals” si Directiei Publice de Sanatate din Bucuresti. In plus, compania a redirectionat o parte din materia sa prima (produse alimentare) catre diferite organizatii din Bucuresti si din tara, care sustin persoane provenind din medii dezavantajate.
Contact:
Pentru mai multe informatii, va rugam contactati:
Cristina Butunoi
Corporate Director, Golin Bucharest
E-mail: cbutunoi@golin.com