Stiri Piata


SPHERA FRANCHISE GROUP - SFG

Rezultate financiare preliminare - anul 2018

Data Publicare: 26.02.2019 8:00:06

Cod IRIS: 36B5D

Vanzarile Sphera au atins nivelul de 771,2 milioane RON in anul 2018, in crestere cu 24,6% fata de vanzarile consolidate pro forma inregistrate in anul precedent. Factorul determinant al acestei performante a fost cresterea vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+21,5% fata de anul trecut), care a avut o contributie de 16,8pp la cresterea vanzarilor pro forma. Vanzarile ARS au crescut cu 9,5% fata de anul precedent si au avut o contributie de 1,7pp la cresterea vanzarilor. In aceasi timp, operatiunile KFC din Italia au contribuit cu 4,2pp la cresterea vanzarilor, in timp ce operatiunile Taco Bell din Romania au contribuit cu 1,5pp la cresterea vanzarilor pro forma.

La nivel trimestrial, vanzarile consolidate au crescut in T4-2018 cu 27,8% fata de T4-2017, in usoara accelerare comparativ cu o crestere de 26,6% fata de anul anterior inregistrata in T3-2018; accelerarea  cresterii vanzarilor de la T3 la T4 se datoreaza in principal cresterii contributiei operatiunilor KFC Italia si Taco Bell precum si unei cresterei mai accentuate in vanzarile KFC Romania.

In Romania, vanzarile comparabile (“like-for-like) ale restaurantelor KFC au crescut cu 11,0% in anul 2018 fata de anul precent (+12,5% in 2017), inregistrand al cincilea an consecutiv de crestere procentuala cu doua cifre, fiind influentate favorabil de performanta puternica a formatului Drive-Thru, precum si de performanta mai buna a restaurantelor situate in afara Bucurestiului. In acelasi timp, vanzarile comparabile ale restaurantelor Pizza Hut au crescut cu 0,4% in 2018 fata de anul precedent (+3,1% fata de anul precedent in 2017), o performanta in crestere fiind inregistrata de formatul Dine-in, in timp ce formatul Delivery a inregistrat o reducere a vanzarilor.

In T4-2018, vanzarile restaurantelor comparabile (“like-for-like”) KFC au crescut cu 12,3% comparativ cu anul precedent (fata de o crestere de 11,4% fata de anul precedent inregistrata in T3-2018), pe fondul unei performante imbunatatite a restaurantelor din provincie, in timp ce vanzarile ale restaurantelor comparabile Pizza Hut au crescut cu 0,7% (comparativ cu o crestere de 1,1% fata de anul trecut in T3-2018), influentate de o performanta mult imbunatatita a restaurantelor Dine-In (ca urmare a lansarii campaniilor de promovare a noului neniu disponibil de la inceputul lunii septembrie), dar compensata de vanzari Delivery mai reduse (datorate canibalizarii restaurantelor nou deschise si prezentei mai importante a operatorilor specializat in livrarea la domiciliu a produselor alimentare de la diversi producatori (engl. „food aggregators”)).

Cheltuielile de exploatare pro forma ale restaurantelor au atins de 667,8 milioane RON in anul 2018, in crestere cu 28,5% comparativ cu anul anterior. Ca procent din vanzari, cheltuielile operationale au crescut cu 2,6pp pana la 86,6% in anul 2018, fapt datorat in principal cresterii cu 1,3pp a cheltuielilor salariale, cu 1,1pp a a altor cheltuieli de exploatare si cu 0,3pp a cheltuielilor cu materiile prime si materialele.

La nivel trimestrial, procentul din vanzari al cheltuielilor de exploatare la nivel de restaurant a crescut cu 1,0pp fata de anul precedent pana la 87,0% in T4-2018, comparativ cu o crestere de 1,1pp fata de anul anterior pana la 86,1% in T3-2018. Cresterea de 1,1pp in T4-2018 fata de aceeasi perioada a anului precedent a fost rezultatul cresterii cu 2,6pp a cheltuielilor cu forta de munca si unei cresteri cu 1,8% a cheltueililor de exploatare la nivelul restaurantelor, in timp ce costul produselor vandute a inregistrat o crestere cu 0,8pp, cheltuielile de publicitate au scazut cu 0,6pp, iar cheltuielile cu deprecierea si amortizarea au scazut cu 0,5pp.

Profitul de exploatare in restaurante a atins nivelul de 103,2 milioane lei in anul 2018 (13,4% din vanzari), in crestere cu 4,5% fata de anul precedent (16,0% din vanzari), din care 95,1 milioane lei a reprezentat contributia operatiunilor USFN Romania (in crestere cu 11,5% fata de anul precedent) si alte 3,2 milioane lei contributia operatiunilor ARS Romania (in scadere cu 47% fata de anul precedent).

La nivel trimestrial, profitul de exploatare in restaurante a crescut in T4-2018 cu 18,7% fata de perioada similara a anului trecut pana la 28,6 milioane RON, crestere usor mai ridicata comparativ cu cresterea de 17,3% inregistrata in T3-2018 fata de anul anterior. Marja profitului de exploatare in restaurante a scazut cu 1,0pp fata de anul precedent, pana la 13,0% in principal datorita cresterii cheltuielilor cu forta de munca (+2,6pp) si altor cheltuieli de exploatare (+1,8pp), in timp ce costul cu materiile prime au scazut cu 0,8pp, cheltuielile cu chiriile au scazut cu 1,1pp iar cheltueilile cu publicitatea au scazut cu 0,6pp.

Cheltuielile generale si administrative au fost de 62,4 milioane lei in 2018 (8,1% din vanzari), in crestere cu 11,5% fata de anul precedent (9,7% din vanzari). Excluzand cheltuielile nerecurente, cheltuielile generale si administrative au atins 52,3 milioane lei in anul 2018 (6,8% din vanzari), in crestere cu 25,4% fata de anul precedent (7,4% din vanzari).

La nivel individual, cheltuielile generale si administrative preliminare ale entitatii- mama includ o ajustare de depreciare pentru investitia in ARS in suma de 19,8 milioane lei.

La nivel trimestrial, cheltuielile generale si administrative sau scazut in T4-2018 cu 21,4% fata de anul precedent, ajungand la 11,3% din vanzari, comparativ cu 18,3% din vanzari in T3-2017, in timp ce cheltuielile generale si administrative normalizate prin excluderea cheltuielilor nerecurente au scazut fata de anul anterior cu 9,4% pana la 15,6 milioane lei, atingand 7,1% din vanzari comparativ cu 10,0% in T4-2017.

Alte cheltuieli includ si suma de 10,1 milioane lei aferenta unor cheltuieli nerecurente, din care 8,31m reprezinta pierderi din deprecierea fondului comercial recunoscut in urma achizitiei ARS, 0,95m se refera la compensatiile pretinse in instanta si achitate catre un fost angajat care a suferit leziuni ca urmare a unui accident de munca, iar 0,79m reprezinta provizioane pentru cheltuieli potentiale (ajustari ale TVA de plata si penalitati) pe care Grupul estimeaza ca le va achita ca rezultat al inspectiei fiscale de fond efectuate la USFN SA de catre autoritatile fiscale pentru perioadele 2013-2017 (avand ca obiect TVA) si 2012-2016 (avand ca obiect impozitul pe profit)

EBITDA normalizata a crescut in anul 2018 cu 4,5% fata de anul precedent pana la 72,4 milioane lei, EBITDA a crescut cu 13,2% fata de anul precent pana la 62,3 milioane lei, in timp ce profitul operational a crescut cu 6,0% pana la 40,8 milioane lei. Marja EBITDA normalizata a scazut cu 1,8pp pana la 9,4% in anul 2018, in principal ca rezultat al scaderii cu 2,6pp a marjei de exploatare a restaurantelor concomitent cu o reducere a ponderii in vanzari a cheltuielilor generale si administrative normalizate prin ajustarea cheltuielilor nerecurente (cu 1,0pp), asa cum a fost explicat anterior.

Profitul net a fost de 34,0 milioane lei in anul 2018, in crestere cu 4,5% fata de anul precedent. Marja profitului net s-a redus cu 0,9pp pana la nivelul de 4,4% din vanzari in anul 2018, in linie cu reducerea marjei profitului din exploatare.

La nivel trimestrial, EBITDA normalizat a crescut in T4-2018 cu 63% pana la 19,0 milioane lei (8,7% din vanzari in T4-2018 comparativ cu 6,8% in T4-2017), profitul operational a atins o valoare de 3,9 milioane lei in T4-2018, comparativ cu o pierdere operationala de 7,3 milioane lei in T4-2017 (1,8% din vanzari in T4-2018 comparativ cu -4,3% in T4-2017), in timp ce profitul net a atins 1,6 milioane lei in T4-2018 comparativ cu o pierdere neta de 9,4 milioane lei in T4-2017 (0,7% din vanzari in T4-2018 raportat la -5,4% in T4-2017).

 

Va rugam sa accesati linkul de mai jos pentru a vizualiza raportul.



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.