RAPORT ANUAL
Conform Regulamentului ASF nr. 5/2018
Data raportului 24.04.2019
DENUMIREA EMITENTULUI: S.C.FIMARO S.A. CLUJ-NAPOCA
SEDIUL SOCIAL: str.TUDOR VLADIMIRESCU nr. 16
NUMARUL SI DATA INREGISTRARII LA ORC: J-12/58/1991
CUI: RO 199133
NUMARUL DE TELEFON/FAX: 0264-502701/0264-502731
CAPITAL SOCIAL SUBSCRIS SI VARSAT: 1.327.072,65lei
PIATA REGLEMENTATA PE CARE SE TRANZACTIONEAZA VALORILE MOBILIARE: BVB- ATS
PRINCIPALELE CARACTERISTICI ALE VALORILOR MOBILIARE EMISE DE SOCIETATE: ACTIUNI NOMINATIVE, SIMBOL “FIMA”, VALOAREA NOMINALA 1,63 LEI/ACTIUNE
1.ANALIZA ACTIVITATII SOCIETATII
1.1.a. Activitatea de baza a S.C.FIMARO S.A. este: Fabricarea de constructii metalice si parti componente ale structurilor metalice.
1.1.b. S.C.Fimaro S.A. a fost infiintata la data de 01.02.1991 in baza H.G. nr.1254/1990, prin transformarea IIS METALUL ROSU in societate comerciala.
1.1.c. Nu este cazul.
1.1.d. Nu este cazul.
1.1.e. Principalele rezultate ale evaluarii sociatatii sunt:
(lei)
Capital social
|
1.327.072,65
|
Capital propriu
|
5.345.757
|
Active imobilizate
|
7.541.756
|
Active circulante
|
2.504.666
|
Nr. actiuni
|
814.155
|
Valoare nominala actiune
|
1,63
|
1.1.1 Elemente de evaluare generala
In cursul anului 2018 S.C. FIMARO S.A. a obtinut urmatoarele rezultate financiare:
a.)
|
Profit brut
|
228.277
|
b.)
|
Profit net
|
228.277
|
c.)
|
Cifra de afaceri totala, din care
|
8.471.396
|
d.)
|
Costuri de productie
|
2.902.558
|
e.)
|
% din piata detinut
|
-
|
f.)
|
Lichiditate
|
-
|
f.1
|
Lichiditate curenta
|
1.44
|
f.2
|
Lichiditate imediata
|
0.67
|
1.1.2. Evaluarea nivelului tehnic al societatii
Principalele produse realizate si servicii prestate in anul 2018 au fost:
1. Uscatoare pentru produse granulare si pulverulente
2. Subansamble pentru utilaje din industria laptelui
3. Componente pentru sisteme de sudura in plastic
4. Componente pentru SCP
1.1.2.a Pietele de desfacere pentru produsele, serviciile si activitatile desfasurate au fost:
|
100 %
|
Extern
|
13,46%
|
Intern
|
86,55%
|
Distributia produselor se face in mod direct prin executia comenzilor clientilor, pe baza de contract cadru si comanda individuala pentru fiecare produs sau grup de produse.
1.1.2.b. Ponderea principalelor categorii de produse in cifra de afaceri a fost urmatoarea:
Denumire produs %
|
2016
|
2017
|
2018
|
Echipamente si utilaje pentru industria metalurgica
|
6,9%
|
4,54%
|
-
|
Uscatoare pentru produse granulare si pulverulente
|
28,8%
|
32,09%
|
21,8%
|
Componente pentru sisteme de sudura in plastic
|
2,3%
|
37,8%
|
-
|
Alte produse
|
17,8%
|
25,57%
|
20,9%
|
Subansamble pentru utilaje din industria laptelui
|
-
|
-
|
6,08%
|
Componente pentru SCP
|
-
|
-
|
51,22%
|
In cursul anului 2018, productia s-a concentrat pe sectorul industriei alimentare si termoficare, realizandu-se multe proiecte comandate de la ICPIAF .
1.1.2.c. Nu este cazul.
1.1.3. Evaluarea activitatii de aprovizionare tehnico-materiala
Furnizorii de materii prime si materiale necesare activitatii productive sunt de pe piata interna in proportie de 99%, dintre acestia aminitim: Mairon SA Galati, Italinox Romania SRL, Comar Trade SRL, Thyssenkrupp Materials Romania SRL, Direct Line SRL.
Caracterul productiei nu reclama constituirea unor stocuri de materii prime si materiale pentru peste 3 luni.
Din punct de vedere al aprovizionarii materiale nu exista o dependenta semnificativa de un anumit material sau furnizor, siguranta aprovizionarii nu creeaza nici o problema majora care ar putera avea consecinte asupra procesului productiv.
1.1.4 Evaluarea activitatii de vanzare
Preconizam o crestere a vanzarilor pentru anul 2019. Apreciem ca exista concurenta in domeniu, dar prin dotarea tehnica si pregatirea personalului suntem capabili sa ne mentinem pozitia ocupata si chiar sa crestem in viitorul apropiat. Prin natura comenzilor acceptate spre executie societatea nu are dependenta fata de un anumit client, avand o paleta variata de utilaje pe care le realizeaza si in acelasi timp, o avand o mare capacitate de adaptare la nevoile clientilor.
Clientul principal este SC ICPIAF SA.
1.1.5 Evaluarea aspectelor legate de angajati/personalul societatii
Numarul mediu scriptic de personal in anul 2018 a fost de 57 angajati cu un nivel de pregatire profesionala de aproximativ 98% .
Numarul de salariati a crescut cu 54% fata de exercitiul financiar precedent, 2017.
Raporturile dintre angajati si angajator sunt bune, nu s-au inregistrat litigii sau conflicte de munca, iar activitatea se desfasoara in conditii normale. Se incearca atragerea de forta de munca calificata, care sa substituie angajatii care vor indeplini in viitorul apropiat conditiile pentru pensie la limita de varsta si oferirea de stagii de practica pentru tineri care ar putea, in viitor, sa activeze ca specialisti in acest domeniu.
1.1.6 Evaluarea aspectelor legate de impactul activitatii de baza asupra mediului
Prin natura activitatii de baza de desfasurata de societate, aceasta nu creeaza impact major asupra mediului si apreciem ca nici in viitor nu pot sa apara probleme care ar putea sa duca la incalcarea normelor legale privitoare la protectia mediului.
1.1.7 Evaluarea activitatii de cercetare dezvoltare
In majoritatea cazurilor se lucreaza dupa documentatia tehnica a clientului, societatea noastra facand o adaptare a acesteia la procesele si la modul de lucru din unitatea noastra.
1.1.8 Evaluarea activitatii societatii privind managementul riscului.
Pentru diminuarea riscului de neplata conducerea societatii a luat urmatoarele masuri:
- demararea aprovizionarii, lansarea si inceperea executiei unui produs se face numai dupa acceptarea pretului de catre client, s-a inregistrat o comanda ferma si s-a achitat un avans;
- comenzile cu valori de peste 100.000 EUR se executa numai in conditiile incasarii unui avans de minim 20-30% din valoarea produsului;
- prin reprezentant, clientul are acces la verificarea executiei produsului pe tot parcursul procesului de fabricatie.
Riscul de pret este acoperit, in principal, prin stabilirea preturilor in EURO, moneda fiind una mai stabila decat Leul.
Consideram ca in acest mod am eliminat pe cat posibil factorii de incertitudine si ca veniturile si cheltuielile societatii, din activitatea de baza, se vor inscrie in parametrii prevazuti prin B.V.C.-ul pe anul 2019. Livrarile se fac numai cu garantarea platii, in anul 2018 procentul de neincasare a fost de 8.60%.
1.1.9 Elemente de perspectiva privind activitatea societatii- Nu este cazul
2. ACTIVLE CORPORALE ALE SOCIETATII
2.1 Capacitatile de productie sunt amplasate in incinta societatii si sunt urmatoarele:
Corp principal de fabricatie– hala industriala dotata cu utilaje specifice activitatii si poduri rulante, construita din stalpi si grinzi din beton armat pe fundatii izolate din beton armat, acoperis tip terasa cu izolatie bituminoasa si luminatoare, inchideri intre stalpi din zidarie de caramida si BCA, dotata cu utilitati ca: energie electrica, gaze naturale, apa-canalizare; anul constructiei: 1957; gradul de uzura: 65%.
2.2 Descrierea si analiza gradului de uzura al proprietatilor societatii:
- imobil, constructie P+3E+M si teren, situat in Cluj-Napoca str. Franz Liszt nr. 30, cu fundatii continue din beton, pereti din beton la parter, zidarie portanta la parter si etaje, plansee din beton armat peste parter si etaje, stalpi din beton si grinzi la mansarda , sarpanta din lemn, invelitoare din tabla, dat in functiune in anul 2002, gradul de uzura 15%;
2.3 Proprietatea asupra activelor corporale ale societatii este detinuta in intregime de S.C. FIMARO S.A.
3. PIATA VALORILOR MOBILIARE EMISE DE SOCIETATE
3.1 Valorile mobiliare emise de S.C.FIMARO S.A. sunt actiuni si se tranzactioneaza in cadrul Sistemului Alternativ de Tranzactionare ATS, administrat de Bursa de Valori Bucuresti S.A.
3.2 Rezultatele financiare ale anului 2017 nu au permis acordarea de dividende, la fel cum s-a intamplat si in 2016, 2015 si 2014.
3.3 Nu este cazul
3.4 Nu este cazul
3.5 Nu este cazul
4. CONDUCEREA SOCIETATII COMERCIALE
4.1.a. In prima parte a anului, pana in luna Iunie inclusiv, conducerea societatii a fost asigurata de un Consiliu de Administratie format din:
Numele si prenumele
|
Varsta
|
Calificare
|
Experienta
profesionala
|
Functia
|
Vechimea in functie
|
Lazanu George Cristian
|
32
|
inginer
|
11
|
Presedinte
|
1
|
Lazanu Georgiana Carmen
|
35
|
economist
|
14
|
Membru
|
1
|
Gaziuc Todor
|
46
|
avocat
|
26
|
Membru
|
1
|
In luna Iulie a anului 2018, actionarii societatii au decis schimbarea componentei Consiliului de Administratie al Societatii, acesta fiind format din:
Numele si prenumele
|
Varsta
|
Calificare
|
Experienta
profesionala
|
Functia
|
Vechimea in functie
|
Lazanu Georgiana Carmen
|
35
|
economist
|
14
|
Presedinte
|
0
|
Lazanu Ioana Petruta
|
32
|
arhitect
|
10
|
Membru
|
0
|
Gaziuc Todor
|
46
|
inginer
|
26
|
Membru
|
1
|
4.1.b. Nu e cazul
4.1.c. Nu e cazul
4.1.d. Nu exista persoane afiliate societatii comerciale.
4.2.a. In prima jumatate a anului 2018 , societatea a fost condusa de urmatorii Directori:
Numele si prenumele
|
Varsta
|
Experienta
profesionala
|
Functia
|
Vechimea in functie
|
Ing. Lazanu George Cristian
|
32
|
11
|
Director General
|
1
|
Ec.Cosarca Anicuta
|
53
|
31
|
Director Executiv
|
1
|
|
|
|
|
|
In urma cerereii de suspendare a contractului de administrare si a mandatului de administrator pentru Presedintele CA respectiv dl. Lazanu George Cristian a fost numita Ec. Lazanu Georgiana Carmen Presedinte CA si Director General prin decizie a Consiliului de Administratie nr.50/04.07.2018 incepand cu data de 04.07.2018,Conducerea executiva a societatii este asigurata de 2 Directori:
Numele si prenumele
|
Varsta
|
Experienta
profesionala
|
Functia
|
Vechimea in functie
|
ec.Lazanu Georgiana Carmen
|
35
|
14
|
Director General
|
0
|
Ec. Cosarca Anicuta
|
53
|
31
|
Director Executiv
|
1
|
4.2.b Nu este cazul.
4.2.c Nu este cazul.
4.3. Nu este cazul
5. SITUATIA FINANCIAR CONTABILA
Situatia financiar-contabila rezulta din rapoartele curente, semestriale cat si din raportarile financiar-contabile.
Pentru anul 2018 se anexeaza:
- bilant contabil, intocmit conform prevederilor Legii nr. 82/1991, legea contabilitatii;
- raportul auditorului financiar.
5.a.b Prezentam mai jos cateva elemente de bilant comparativ pe ultimii 3 ani:
|
2016
|
2017
|
2018
|
ELEMENTE DE BILANT
|
Total active curente
|
10.263.670
|
8.685.516
|
10.046.422
|
Total pasive curente
|
10.263.670
|
8.685.516
|
10.046.422
|
Din total, active ce reprezinta peste 10% din active:
-constructie-corp principal de fabricatie
-constructie-administrativ
|
-
1.517.511
1.039.245
|
-
2.838.345
1.348.865
|
-
2.838.274
1.348.865
|
Active imobilizate total
|
7.660.633
|
7.045.880
|
7.541.756
|
Active circulante
|
2.603.037
|
1.639.636
|
2.504.666
|
Numerar si alte disp.lichide
|
34.296
|
4.688
|
23.515
|
Profit reinvestit
|
-
|
-
|
-
|
CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE
|
Vanzari nete
|
8.589.211
|
3.717.519
|
8.471.396
|
Total venituri
|
8.054.621
|
3.562.800
|
8.974.048
|
Total cheltuieli
|
8.723.150
|
4.595.137
|
8.745.771
|
Profit brut
|
-668.529
|
-1.032.337
|
228.277
|
Dividende declarate aferente anului 2017: ....-........ lei. Dividende aferente anului 2016, platite in anul 2017: ...-..... lei.
Cheltuieli care depasesc 20% sau sunt aproape de 20% si ponderea acestora:
- Cheltuieli cu personalul: 30,95%
- Cheltuieli cu materii prime si materiale consumbile: 47.57%
In cursul anului 2018 nu s-a produs oprirea nici unui segment de activitate.
5.c. Cash-flow:
Denumirea elementului
|
Exercitiul financiar
|
Precedent
|
Curent
|
A
|
1
|
2
|
Fluxuri de trezorerie din activitati de exploatare:
|
-
|
-
|
Incasari de la clienti
|
4.041.317
|
11.077.082
|
Plati catre furnizori si angajati
|
4.283.830
|
10.168.233
|
Dobanzi platite
|
36.703
|
19.428
|
Impozit pe profit platit
|
-
|
-
|
Incasari din asigurarea impotriva cutremurelor
|
-
|
-
|
Trezoreria neta din activitati de exploatare
|
-279.216
|
889.421
|
Fluxuri de trezorerie din activitati de investitie:
|
-
|
-
|
Achizitionarea de actiuni
|
-
|
-
|
Achizitionarea de imobilizari corporale
|
4.400
|
203.402
|
Incasari din vanzarea de imobilizari corporale
|
496.457
|
44.785
|
Dobanzi incasate
|
|
-
|
Dividende incasate
|
|
-
|
Trezoreria neta din activitati de investitie
|
492.057
|
-158.617
|
Fluxuri de trezorerie din activitati de finantare
|
-
|
-
|
Rambursari de credite pe termen scurt
|
708.691
|
970.000
|
Incasari de imprumuturi pe termen lung/scurt
|
2.482.006
|
1.365.911
|
Plata datoriilor aferente leasing-ului financiar
|
-
|
-
|
Dividende platite
|
|
|
Trezoreria neta din activitati financiare
|
1.773.315
|
395.911
|
Cresterea neta a trezoreriei si echivalentelor de trezorerie
|
1.986.156
|
1.126.715
|
Trezorerie si echivalente de trezorerie la inceputul perioadei
|
33.965
|
5.853
|
Trezorerie si echivalente de trezorerie la sfarsitul perioadei
|
5.853
|
30.273
|
Raportul se poate accesa pe pagina de internet fimaro.ro precum si in link-ul de mai jos:
http://www.fimaro.ro/content/documente/Raport_anual_2018.pdf
PRESEDINTE AL CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE
Ec.LAZANU GEORGIANA CARMEN