Stiri Piata


Digi Communications N.V. - DIGI

Raport privind o noua OUG care afecteaza sectorul de comunicatii electronice

Data Publicare: 08.01.2019 10:54:43

Cod IRIS: C8558

Catre:

Autoritatea de Supraveghere Financiara

Sectorul Instrumente si Investitii Financiare

Bursa de Valori Bucuresti

Piata Reglementata, Categoria Int’l (Actiuni)

De la:

DIGI COMMUNICATIONS N.V.

RAPORT CURENT

conform prevederilor Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, precum si prevederile relevante din Codul Bursei de Valori Bucuresti

Data raportului:

8 ianuarie 2019

Denumirea entitatii emitente:

DIGI COMMUNICATIONS N.V. („Societatea”)

Sediul social:

Amsterdam, Regatul Tarilor de Jos

Adresa sediului operational:

Bucuresti, str. Dr. Staicovici nr.75, Forum 2000 Building, Faza 1, et.4, Sectorul 5, Romania

Numarul de telefon/fax:

+4031.400.65.05/ +4031.400.65.06

Numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie din Regatul Tarilor de Jos si Numarul de Identificare a Persoanelor Juridice si Parteneriatelor din Regatul Tarilor de Jos (RSIN):

Numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie din Regatul Tarilor de Jos: 34132532/29.03.2000

RSIN: 808800322

Cod fiscal:

RO 37449310

Capital Social:

6.918.042,52 EUR

Numarul de actiuni emise:

100.000.000 (din care (i) 65.756.028 actiuni clasa A, cu o valoare nominala de zece eurocenti (€ 0,10) fiecare si (ii) 34.243.972 actiuni clasa B, cu o valoare nominala de un eurocent (€ 0,01) fiecare)

Numarul de actiuni admise la tranzactionare:

34.243.972 actiuni clasa B

Piata Reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise:

Bursa de Valori Bucuresti, Segmentul Principal, Categoria Int’l (Actiuni)

Evenimente importante de raportat: O noua Ordonanta de Urgenta a Guvernului care impune taxe suplimentare ce afecteaza sectorul de comunicatii electronice din Romania

Dorim sa informam piata si investitorii ca, in data de 29 decembrie 2018, a fost publicata in Monitorul Oficial Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 114/2018 („OUG 114/2018”) care impune, printre altele, anumite masuri bugetare si fiscale.

OUG 114/2018 prevede dreptul pentru Autoritatea Nationala de Administrare si Reglementare in Comunicatii din Romania (ANCOM) de a percepe un tarif marit de monitorizare in procent de 3% din veniturile operatorilor de comunicatii electronice. Prelungirea duratei de exploatare a licentelor existente de comunicatii mobile va fi conditionata de plata unei taxe de 4% aplicata la cifra de afaceri generata din activitatea de telefonie mobila in anul anterior celui in care se acorda extinderea inmultit cu numarul de ani pentru care se prelungeste durata de exploatare a licentei. Acordarea de licente viitoare va fi conditionata de plata unui procent de 2% sau de 4% din cifra de afaceri generata din activitatea de telefonie mobila in anul anterior celui in care se acorda licenta inmultit cu numarul de ani aferenti perioadei de valabilitate a licentei nou-acordate. De asemenea, amenzile aplicabile ca urmare a unor incalcari in legatura cu sectorul de comunicatii electronice au fost crescute semnificativ. In plus, OUG 114/2018 a crescut la 2% procentul de contributie aplicat titularilor de licente emise de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) pentru operarea de activitati in domeniul energiei electrice, termice sau a gazelor naturale din Romania, contributia aplicandu-se la cifra de afaceri realizata din activitatile aferente licentei respective acordate de ANRE.

In declaratiile publice sustinute odata cu adoptarea OUG 114/2018, reprezentantii Guvernului Romaniei au precizat ca taxarea suplimentara in domeniul comunicatiilor electronice s-a facut ca urmare a asa-zisului „comportament incorect” al operatorilor din sectorul comunicatiilor electronice. Consideram ca aceste sustineri nu sunt intemeiate si ca nu exista nicio baza juridica, fiscala sau economica pentru justificarea introducerii acestor taxe discriminatorii si netemeinice.

In ce priveste activitatea RCS & RDS S.A. („Digi | RCS&RDS”), filiala Societatii din Romania, exprimam urmatoarea pozitie:

Din cifra de afaceri de aproximativ 3,3 miliarde de lei pe care Digi | RCS&RDS a inregistrat-o in anul 2017, Digi | RCS&RDS a platit mai mult de o treime (adica peste 1,2 miliarde de lei) pentru: taxe, impozite, contributii la bugetul statului, al autoritatilor centrale si al autoritatilor locale; sume care au mers la bugetul societatilor si companiilor cu capital detinut de stat si al regiilor autonome ale statului; si a facut plati obligatorii catre o varietate de entitati publice sau private in baza unor obligatii publice stabilite prin lege.

Cu privire la afirmatiile referitoare la nivelul impozitului pe profit exprimate in pozitia publica sus-mentionata, se ignora faptul ca, in perioada 2007 – 2017, Digi | RCS&RDS a investit peste 2 miliarde de Euro pentru a dezvolta o retea performanta de comunicatii electronice fixe si mobile bazata pe fibra optica. Aceste investitii au fost facute in beneficiul a milioane de abonati, care se bucura azi de servicii de cea mai buna calitate la preturi foarte avantajoase. Investitiile realizate de Digi | RCS&RDS in vederea dezvoltarii activitatii si a operatiunilor (si care au fost supuse amortizarii) au determinat implicit scaderea bazei de impozitare, in deplina conformitate cu legislatia fiscala.

OUG 114/2018 este nefavorabila dezvoltarii sectorului de comunicatii electronice si de energie din Romania, in conditiile in care creste semnificativ, fara o consultare corespunzatoare si fara vreo justificare serioasa, povara fiscala asupra operatiunilor din aceste sectoare, restrictionand astfel investitiile si afectand clientii. Suntem in curs de evaluare a efectelor OUG 114/2018 asupra activitatilor noastre si vom adopta eventualele masuri ce se vor impune.

Serghei Bulgac

Director General (Chief Executive Officer)



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.