Purcari demonstreaza rezilienta si marje puternice, inregistrand o crestere a profitului net de 17% in primul trimestru 2022
Bucuresti, 16 mai, 2022
Purcari Wineries Plc (“Grupul”, “Compania”), unul din producatorii principali de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi publicarea rezultatelor pentru primul trimestru al anului 2022. Veniturile au crescut cu 13% fata de primul trimestru al anului trecut, ajungand la 56,2 milioane RON. In pofida presiunilor inflationiste globale, Grupul a demonstrat o performanta excelenta, marjele EBITDA si a profitului net ajungand la 36% si respectiv 21%. Performanta puternica a brandului lider Purcari si a divinului nostru premium Bardar, au contribuit la o imbunatatire semnificativa a mixului de produse vandute, compensand presiunile asupra costurilor.
“Rezultatele Companiei demonstreaza o rezilienta durabila a modelului nostru de afaceri, intr-o perioada provocatoare, conditionata de turbulente geopolitice si presiuni inflationiste. Combinatia dintre brandurile noastre puternice, pozitionate atractiv ca un lux accesibil, oferind un raport calitate-pret excelent, precum si disciplina noastra la nivel de costuri, ne avantajeaza in aceasta perioada dificila pentru regiunea noastra, precum si pentru intregul glob”, a spus Victor Bostan, CEO.
Puncte cheie
· Romania: vanzari in ascensiune cu 7% in primul trimestru 2022, brandul Purcari inregistrand o crestere de doua cifre, inclusiv o performanta puternica a seriei Nocturne, destinata exclusiv pentru HoReCa , ajungand la vanzari de circa 100,000 de sticle. Bardar si-a dublat vanzarile fata de anul trecut, in urma unei cereri sporite din partea conturilor cheie, desi de la o baza mai mica.
· Moldova: vanzari in crestere cu 36%, accelerand pe toate canalele de distributie. Toate brandurile au inregistrat o imbunatatire a mixului de produse vandute, Bostavan si Bardar demonstrand cel mai mare ritm de crestere. Revenire puternica in sectorul HoReCa in urma ridicarii mai multor restrictii Covid.
· Polonia: vanzarile in scadere cu -1% fata de anul precedent. Bostavan avand o scadere de -4% fata de perioada similara a anului trecut ca urmare a prioritizarii marjei fata de volum, iar vanzarile Lidl ne fiind inca reluate. Accentul pe premiumizare a rezultat intr-o crestere de 3,5x a vanzarilor Purcari. Mediul de tranzactionare este inca unul provocator, cu toate acestea, au fost planificate majorari selective ale preturilor incepand cu trimestrul 2, pentru a compensa cresterea costurilor.
· Asia: veniturile in crestere cu 20%, Purcari si Bardar avand cel mai mare ritm de crestere. Unele livrari au fost amanate pentru trimestrul 2 in conditia transferarii logistice din portul Odessa la Constanta si deficitul de containere maritime. Mediu comercial dificil in China in conditia carantinei generale stabilite la sfarsitul trimestrului 2.
· Cehia si Slovacia: Crestere totala inca afectata de restructurarile TESCO, efectul diminuandu-se treptat. Cresterile de pret agreate cu TESCO incepand cu 1 aprilie, vor contribui pozitiv asupra marjelor.
· Ucraina: vanzarile in scadere cu 48% fata de anul precedent. Distributia a fost reluata la jumatatea lunii aprilie in vestul Ucrainei, unele livrari fiind asteptate la sfarsitul trimestrului 2.
Informatii financiare selectate
|
1T 2022
|
1T 2021
|
∆ 1T
|
Venituri
|
56.188.149
|
49.845.667
|
13%
|
Profit Brut
|
29.287.624
|
26.034.372
|
12%
|
% Marja Bruta
|
52%
|
52%
|
-
|
EBITDA
|
20.478.601
|
19.626.253
|
4%
|
% Marja EBITDA
|
36%
|
39%
|
(3 pp)
|
Profit Net
|
11.978.722
|
10.281.448
|
17%
|
% Marja de Profit Net
|
21%
|
21%
|
1 pp
|
Conferinta Telefonica a Investitorilor
Conferinta telefonica pentru prezentarea si discutarea rezultatelor financiare pentru primul trimestru al anului 2022, va avea loc pe 17 mai, la ora 14:00 EEST, 13:00 CEST. Rezultatele financiare intermediare pentru perioada de trei luni, incheiata la 31 martie 2022 si Prezentarea pentru conferinta telefonica sunt atasate.
Despre Purcari Wineries
Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar si Domeniile Cuza) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din regiunea Europei Centrale si de Est. Grupul gestioneaza aproximativ 1.350 de hectare de podgorii si opereaza cinci platforme de productie in Romania si Moldova. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din Romania, cu o cota de 30% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 40 de tari. Fondat in 1827, Chateau Purcari este cea mai premiata vinarie din regiunea Europei Centrale si de Est la Decanter Londra 2015-2021, precum si cea mai bine cotata crama pe Vivino cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 65.000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul WINE. Grupul este condus de Victor Bostan, un veteran cu peste 30 de ani de experienta in domeniul vinicol si este sustinut de investitori institutionali de top precum: Conseq, East Capital, Franklin Templeton, Fiera Capital, Horizon Capital si Norges Bank.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.