Stiri Piata


VRANCART SA - VNC

Plata dividend 2020

Data Publicare: 20.08.2021 9:18:04

Cod IRIS: B8098

COMUNICAT

 

 

Urmare a Hotararii nr. 4 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 27 aprilie 2021, VRANCART S.A. (VNC) anunta plata dividendelor aferente exercitiului financiar incheiat la 31.12.2020, prin intermediul Depozitarului Central S.A., incepand cu data de 31.08.2021, atat pentru platile prin transfer bancar, cat si pentru platile in numerar, catre actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor VRANCART S.A. la data de inregistrare, respectiv 12.08.2021. Data de 11.08.2021 este ex-date, conform celor aprobate prin Hotararea nr. 13 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 27 aprilie 2021. 

 

Plata dividendelor se va efectua conform Procedurii anexate prezentului Comunicat, valoarea bruta a dividendului fiind de 0,0097 lei/actiune. Comisionul aferent platii dividendelor se suporta de catre VRANCART S.A.

 

Informatii suplimentare se pot obtine de la sediul social al VRANCART S.A., prin e-mail, la marian.radu@vrancart.com sau la telefon 0237 640 800 int.274 /fax 0237 641 720.

 

 

Presedinte al Consiliului de Administratie,

Ionel-Marian CIUCIOI

 

 

 

 

 

 

 

Departament Juridic,

                                                                                                                      Marian RADU

 

 

PROCEDURA

PRIVIND DISTRIBUIREA DIVIDENDELOR SOCIETATII VRANCART S.A.

PENTRU EXERCITIUL FINANCIAR 2020

 

 

Urmare a Hotararii nr. 4 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 27 aprilie 2021, VRANCART S.A. (VNC) anunta plata dividendelor aferente exercitiului financiar incheiat la 31.12.2020, prin intermediul Depozitarului Central S.A., incepand cu data de 31.08.2021, atat pentru platile prin transfer bancar, cat si pentru platile in numerar, catre actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor VRANCART S.A. la data de inregistrare, respectiv 12.08.2021.

 

Valoarea bruta a dividendului este de 0,0097 lei/actiune.

 

Comisionul aferent platii dividendelor se suporta de catre VRANCART S.A.

 

Modalitatile si termenele de plata a dividendelor sunt urmatoarele:

 

I. Prin Participanti (Banci, Custode sau Brokeri): Persoane fizice si juridice /alte entitati care au cont deschis la Participant (intermediar participant la sistemul de compensare-decontare si registru al Depozitarului Central)

Pentru actionarii persoane fizice, juridice sau alte entitati, care la Data de inregistrare detin actiuni evidentiate in Sectiunea II a Registrului Actionarilor VRANCART S.A., in contul deschis la Participant, dividendele vor fi platite automat prin virament bancar prin intermediul Depozitarului Central, in conturile Participantilor la Data platii, respectiv 31.08.2021.

Actionarii nerezidenti, care doresc aplicarea prevederilor mai favorabile ale unei Conventii de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si tara lor de rezidenta sau prevederile mai favorabile aplicabile fondurilor de pensii nerezidente (astfel cum sunt ele definite in legislatia statului membru al Uniunii Europene sau in unul dintre statele AELS), trebuie sa depuna certificatul de rezidenta fiscala pentru anul in care are loc plata dividendelor, in termen de valabilitate, in original sau copie legalizata, apostilat/supralegalizat, daca este cazul, insotit/a de traducere autorizata, precum si detalii de contact, pentru eventuale clarificari asupra certificatelor de rezidenta fiscala.

 

Solicitarile de virare a dividendelor in cont bancar se vor transmite la adresa:

Depozitarul Central S.A., B-dul Carol I, nr. 34-36, sector 2, Bucuresti, Romania.

 

Toate solicitarile de mai sus vor contine inclusiv e-mailul si numarul de telefon la care pot fi contactati actionarii sau intermediarii/reprezentantii acestora, dupa caz, in eventualitatea unor clarificari.

 

 

II. Plati prin virament bancar, conform solicitarilor actionarilor nereprezentati de participant, adresate direct Depozitarului Central, incepand cu data de 31.08.2021.

 

Detinatorii de instrumente financiare persoane fizice, personal sau prin reprezentant legal sau conventional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN, in care se vor preciza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele Detinatorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central - www.depozitarulcentral.ro), insotit de:

  • copia actului de identitate valabil, in care sa fie lizibil codul numeric personal – certificata de titular „conform cu originalul”;
  • extras de cont sau un document eliberat de banca (semnat si stampilat), prin care se confirma existenta contului pe numele Detinatorului de instrumente financiare, cu precizarea codului IBAN, in original;
  • copia documentelor care atesta calitatea semnatarului cererii de reprezentant legal sau conventional, daca este cazul – certificata de titular „conform cu originalul”.

 

Detinatorii de instrumente financiare persoane juridice, prin reprezentant legal sau conventional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN, in care se precizeaza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele Detinatorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central www.depozitarulcentral.ro), insotit de:

  • copie a certificatului de inmatriculare – certificata de titular „conform cu originalul”;
  • copie dupa documentul care atesta calitatea de reprezentant legal al societatii (certificat constatator emis de Registrul Comertului/entitatea echivalenta – pentru entitatile de nationalitate straina) – certificata de titular „conform cu originalul”;
  • copia documentelor care atesta calitatea de reprezentant conventional a semnatarului cererii, daca este cazul – certificata de titular „conform cu originalul”;
  • extras de cont sau un document eliberat de banca (semnat si stampilat), prin care se confirma existenta contului pe numele titularului - persoana juridica, cu precizarea codului IBAN, in original.

 

Documentele prezentate intr-o limba straina vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana iar, daca sunt emise de o autoritate straina, acestea trebuie sa fie apostilate sau supralegalizate, dupa caz.

 

III. Plati in numerar prin intermediul agentului de plata – BRD - Groupe Societe Generale S.A., incepand cu data de 31.08.2021.

Pentru actionarii persoane fizice, personal sau prin reprezentant, care nu solicita si/sau nu transmit documentele necesare pentru plata prin transfer bancar, plata dividendelor se va face in numerar, la unitatile BRD - Groupe Societe Generale S.A. din intreaga tara, prin intermediul Depozitarului Central S.A., incepand cu data de 31.08.2021.

Instructiuni privind plata Sumelor de bani in numerar, la ghisee:

  • Orice plata efectuata la ghiseu va fi confirmata prin semnatura de persoana care ridica efectiv sumele de bani, pe chitanta aferenta platii respective.
  • In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice rezidente care se prezinta personal la ghiseu, plata Sumelor de bani se face in baza actului de identitate avand inscris codul numeric personal (C.N.P.). Identificarea Detinatorilor nereprezentati de Participant in Fisier se va face pe baza informatiei regasite in campul rezervat C.N.P..
  • In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice nerezidente care se vor prezenta personal la ghiseu, plata Sumelor de bani se face in baza Pasaportului, a carui serie si numar trebuie sa corespunda cu cele din Fisier.
  • In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice avand varsta sub 14 ani, plata Sumelor de bani se face reprezentatului legal in speta - tutorele/parintele minorului, in baza urmatoarelor documente: certificatul de nastere al Detinatorilor nereprezentati de Participant, care trebuie sa aiba inscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine), actul juridic ce instituie tutela in cazul tutorelui care nu este unul dintre parinti + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al tutorelui/parintelui + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).
  • In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice avand instituita curatela, plata Sumelor de bani se face prin curatorul respectivei persoane, in baza urmatoarelor documente: actul de identitate al Detinatorilor nereprezentati de Participant, care trebuie sa aiba inscris CNP-ul + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine), actul juridic ce instituie curatela + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al curatorului + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).
  • In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice care nu se prezinta personal la ghiseu, ci mandateaza in acest sens o alta persoana, plata Sumelor de bani se face imputernicitului respectivei persoane, in baza urmatoarelor documente: procura speciala autentificata la notariat, care cuprinde imputernicirea de ridicare a Sumelor de bani, eliberata  cu nu mai mult de 3 ani anteriori datei in care se efectueaza plata, cu exceptia cazului in care imputernicirea are un termen de valabilitate mai mare de 3 ani si este valabila la data la care se efectueaza plata + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al imputernicitului + 1 fotocopie, certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).
  • Documentele prezentate intr-o limba straina vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana iar, daca sunt emise de o autoritate straina, acestea trebuie sa fie apostilate sau supralegalizate, dupa caz.

 

IV. Pentru actionarii persoane fizice si juridice nerezidente

 

In conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, (si a Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal), pentru aplicarea Acordurilor de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si capital si pentru aplicarea prevederilor privind regimul fiscal comun pentru actionarii rezidenti ai unor tari  membre ale Uniunii Europene sau AELS, nerezidentul are obligatia de a depune/expedia certificatul de rezidenta fiscala, in original, pentru anul in care are loc plata dividendelor, eliberat de catre autoritatea competenta din statul sau de rezidenta, la sediul social al societatii VRANCART S.A., din Mun. Adjud, Str. Ecaterina Teodoroiu, nr. 17, Judetul Vrancea, Romania. Solicitarea va fi insotita de documentele prevazute la punctul I.

 

In cazul in care actionarul nu prezinta certificatul de rezidenta fiscala, impozitul retinut se va calcula prin aplicarea cotei prevazute de Codul Fiscal pentru actionarii rezidenti.  

 

V. Alte prevederi

Reamintim actionarilor VRANCART S.A. ca orice modificari de date in Registrul Actionarilor (schimbari de nume, adrese, date de identificare, transferuri de actiuni etc.) se realizeaza numai de DEPOZITARUL CENTRAL S.A., cu sediul in Mun. Bucuresti, B-dul Carol I nr. 34-36, sector 2, Romania, la solicitarea actionarului/persoanei indreptatite.

Mentionam ca, in urma analizarii cererilor de plata a dividendelor si a documentatiei primite, VRANCART S.A. si/sau Depozitarul Central S.A. isi rezerva dreptul de a solicita clarificari/documente suplimentare. 

Dreptul privind plata dividendelor nete cuvenite actionarilor VRANCART S.A. este supusa prevederilor generale in materia prescriptiei, fiind prescriptibila in termen de 3 ani, incepand cu data de 31.08.2021.

Referitor la valoarea dividendului net si a modului de calculare a acestuia, precizam ca vor fi aplicate prevederile legislatiei fiscale aplicabile la data distribuirii dividendelor, dupa urmatorul model de calcul:  Valoarea dividendului brut (0,0097 lei/actiune) x Nr. actiuni detinute la data de inregistrare (12.08.2021) - impozit dividende  =  Valoare dividend net (cu rotunjire la 2 zecimale).

Conform prevederilor legale, nu se impoziteaza dividendele acordate:

- unei persoane juridice romane, daca aceasta detine la data platii dividendelor minim 10% din titlurile de participare ale celeilalte persoane juridice, pe o perioada de un an implinit pana la data platii acestora;

- fondurilor de pensii administrate privat;

- fondurilor de pensii facultative.

Potrivit prevederilor legale, fondurile de investitii rezidente sunt organisme de plasament colectiv fara personalitate juridica, iar dividendele primite de aceste entitati nu intra sub incidenta impozitarii, conform Art. 43 din Codul Fiscal. In acest sens, beneficiarul dividendelor va transmite pe e-mail, la adresa marian.radu@vrancart.com, copii ale documentelor oficiale (certificatul de inregistrare/actul constitutiv, Contractul de societate civila etc.) care sa ateste statutul de fond de investitii fara personalitate juridica.

De asemenea, fondurile de pensii facultative si administrate privat rezidente  nu intra sub incidenta impozitarii, conform Art. 43 alin. 5 din Codul Fiscal. In acest sens, beneficiarul dividendelor va transmite pe e-mail, la adresa  marian.radu@vrancart.com, copii ale documentelor oficiale (certificatul de inregistrare/actul constitutiv etc.) care sa ateste statutul de fond de pensii rezident administrat privat/fond de pensii facultative rezident.

Informatii suplimentare se pot obtine de la sediul social al VRANCART S.A., prin e-mail, la marian.radu@vrancart.com sau la telefon 0237 640 800 int.274 /fax 0237 641 720.

 

 

Presedinte al Consiliului de Administratie,

Ionel-Marian CIUCIOI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Departament Juridic,

                                                                                                                      Marian RADU

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.