Raport Trimestrial
pentru exercitiul financiar Q1 2019
Data raportului : 31.03.2019
Raport trimestrial conform
|
Regulamentului nr.5/2018, cu modificarile si completarile ulterioare
|
Pentru exercitiul financiar
|
Q1 2019
|
Data raportului
|
31.03.2019
|
Societatea
|
PRODVINALCO SA
|
Sediul social
|
Cluj-Napoca, Calea Baciului, nr 2-4, judetul Cluj
|
Numar de telefon/fax
|
0372-641910/0372-876976
|
Numarul de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului
|
J12/68/1991
|
Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului
|
199222
|
Capitalul social subscris si varsat
|
3.149.503 lei
|
Piata organizata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare
|
Bursa de Valori Bucuresti, AeRO
|
A. Indicatori economico-financiari
Indicator
|
31.03.2018
|
31.03.2019
|
Lichiditate curenta
|
1,26
|
1,51
|
Grad de indatorare
|
5,14%
|
1.97%
|
Viteza de rotatie a debitelor-clienti
|
78,78
|
98,75
|
Viteza de rotatie a activelor
|
0,31
|
0,22
|
B. Alte informatii
Punctul 1. Prezentarea evenimentelor importante care s-au produs in perioada de timp relevanta si impactul lor asupra pozitiei financiare a Societatii
Nu este cazul
Punctul 2. Descrierea generala a pozitiei financiare si a performantelor Societatii
B 2.1 Prezentare generala
Societatea PRODVINALCO SA este incadrata in categoria societatilor aflate sub incidenta Ordinului nr.1802/2014. Situatiile financiare individuale ale Societatii Prodvinalco SA au fost intocmite in conformitate cu:
· Legea contabilitatii 82/1991 (republicata 2009),
· Prevederile Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 1802/2014.
Administratorilor societatii le revine raspunderea, conform art. 10., alin. (1) din Legea Contabilitatii nr.82/1991, republicata, de a adopta programe proprii prin care sa asigure masurile necesare pentru aplicarea corespunzatoare a acestor reglementari.
Situatiile financiare trimestriale nu sunt supuse exercitiului de audit financiar, acesta fiind derulat anual.
B 2.2 Analiza activitatii Societatii
a) Elemente de bilant
Nr.crt.
|
ELEMENTE DE PATRIMONIU
|
VALOARE
(RON)
31.03.2018
|
VALOARE
(RON)
31.03.2019
|
1
|
ACTIVE IMOBILIZATE
|
41.652.922
|
41.217.228
|
2
|
ACTIVE CIRCULANTE
|
33.964.260
|
27.394.808
|
3
|
CHELTUIELI in AVANS
|
161.503
|
181.109
|
4
|
TOTAL ACTIV
|
75.778.685
|
68.793.146
|
Activul total al Societatii a scazut de la 75,7 milioane RON la 68,7 milioane RON, in comparatie cu aceeasi perioada a exercitiului financiar precedent - o scadere de 9% - datorata in proportie majoritara diminuarii nivelului activelor circulante, respectiv a creantelor.
In privinta activelor imobilizate, pe parcursul Q1 2018, Societatea a directionat atat surse proprii, cat si capital imprumutat in vederea derularii investitiilor necesare pentru modernizarea cladirilor de birouri si productie, precum si pentru eficientizarea activitatii de productie, deruland proiecte investitionale menite sa creasca atat viteza, cat si capacitatea de productie.
In mod corespunzator, aceste active au fost sustinute cu urmatoarele surse proprii si atrase dupa cum urmeaza :
Nr.crt
|
ELEMENTE DE PATRIMONIU
|
VALOARE (RON)
31.03.2018
|
VALOARE (RON)
31.03.2019
|
1
|
CAPITALURI PROPRII
|
47.129.069
|
49.719.826
|
2
|
DATORII PLATIBILE INTR-O PERIOADA DE UN AN
|
26.982.086
|
18.093.812
|
3
|
DATORII PLATIBILE INTR-O PERIOADA >1AN
|
1.667.530
|
979.457
|
4
|
VENITURI IN AVANS
|
-
|
50
|
|
TOTAL SURSE
|
75.778.685
|
68.793.146
|
Nivelul capitalurilor proprii prezinta o crestere 2,6 milioane RON datorata profitului realizat pe parcursul anului 2018, in cuantum de 13,55 milioane RON, urmata de distribuirea acestuia. Repartizarea pe destinatii a profitului anului financiar incheiat la 31 decembrie 2018 - in valoare de 13,55 milioane RON - a aprobata in AGOA din data de 24 aprilie 2019, si a prevazut distribuirea de dividende catre actionarii Societatii in valoare de 10 milioane RON.
Nivelul datoriilor pe termen scurt a scazut cu 8,9 milioane RON, pe fondul finalizarii lucrarilor de investitii si modernizare realizate de catre Societate, si a achitarii datoriilor catre furnizorii de imobilizari.
Categoria „Datorii ce trebuie platite intr-o perioada mai mare de 1 an” reflecta utilizarea surselor de finantare externa pe termen lung. In anii anteriori Societatea a contractat credite de investitii atat pentru relocarea sediului administrativ, cat si pentru dezvoltarea capacitatilor de productie. In primul trimestru al anului 2019, acestea au scazut prin rambursarile lunare efectuate de Societate.
b) Contul de profit si pierdere
Denumire indicator
|
VALOARE
31.03.2018
|
VALOARE
31.03.2019
|
Cifra de afaceri
|
12.949.500
|
9.116.124
|
Venituri din exploatare
|
13.895.985
|
10.213.723
|
Cheltuieli de exploatare
|
9.201.550
|
8.095.225
|
Rezultat din exploatare – profit
|
4.694.434
|
2.118.498
|
Venituri financiare
|
5.281
|
30.977
|
Cheltuieli financiare
|
38.701
|
79.825
|
Rezultat financiar – profit/(pierdere)
|
(33.420)
|
(48.848)
|
Rezultat curent – profit
|
4.661.014
|
2.069.650
|
Impozit profit
|
727.573
|
308.632
|
Rezultat net – profit
|
3.933.442
|
1.761.018
|
Cifra de afaceri la 31.03.2019 a cunoscut o scadere cu 3,8 milioane RON, fata de aceeasi perioada a anului precedent, dat fiind faptul ca cifra de afaceri a trimestrului 1, 2018 include veniturile din vanzarea marfurilor de natura imobilizarilor (apartamente dezvoltate in regim propriu), in cuantum de 3,3 milioane RON.
Nivelul cheltuielilor de exploatare include – in primul trimestru al anului 2018 - costul aferent apartamentelor vandute (1,76 milioane RON), justificand astfel scaderea totalului cheltuielilor de exploatare.
Dividende
Consiliul de Administratie analizeaza periodic nivelul fondurilor disponibile in vederea distribuirii, echilibrand nevoia de finantare a Societatii cu cea de atragere/mentinere a gradului de interes al investitorilor/actionarilor. Avand in vedere nivelul rezultatului reportat, precum si rezultatul net al fiecarui exercitiu financiar, Consiliul de Administratie a propus in fiecare an spre aprobarea Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor sume de distribuit, astfel incat sa se respecte o relativa liniaritate a distributiilor de dividende din punct de vedere al datei platilor.
Societatea a distribuit dividende in fiecare din ultimii trei ani; suma dividendelor pentru distribuire este propusa Adunarii Generale de catre Consiliul de Administratie, luand in calcul o multitudine de factori printre care: rezultatul operational al societatii, fluxurile de numerar, planurile de investitii.
Propunerea de repartizare pe destinatii a profitului anului 2018 a fost supusa votului Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor, convocata pentru data de 24 aprilie 2019.
B 2.3 Factori de risc
Riscul de credit - Societatea desfasoara relatii comerciale numai cu terti recunoscuti, care justifica finantarea pe credit. Politica Societatii este ca toti clientii care doresc sa desfasoare relatii comerciale in conditii de creditare fac obiectul procedurilor de verificare. Soldurile de creante sunt monitorizate permanent, avand ca rezultat o expunere nesemnificativa a Societatii la riscul unor creante neincasabile.
Riscul de pret – existent la nivelul materiilor prime utilizate in productie – este adresat prin incheierea unor contracte ferme si existenta furnizorilor alternativi.
Riscul de lichiditate – acesta este practic inexistent, Societatea avand lichiditati semnificativ pozitive.
Riscul ratei dobanzii – expunerea Societatii la riscul modificarilor ratei dobanzii se refera in principal la imprumuturile purtatoare de dobanda variabila pe care Societatea le are pe termen scurt. Politica Societatii este de a administra costul dobanzii prin controlarea expunerii si un mix al surselor de finantare.
Riscul variatiilor de curs valutar – Societatea nu are tranzactii semnificative intr-o alta moneda decat moneda functionala (RON).
B 2.4 Elemente de perspectiva
Factori de incertitudine
Nivelul taxelor si impozitelor, in special cel al accizei, afecteaza puternic piata bauturilor alcoolice; in mod similar, scaderea pietei si a puterii de cumparare a clientilor carora se adreseaza produsele societatii sunt elemente care pot afecta volumul activitatii desfasurate.
Presedintele Consiliului de Administratie Director General
Albon Vasile Dascal Alexandru
Raportul trimestrial la 31.03.2019 poate fi vizualizat de persoanele interesate pe website-ul http://www.bvb.ro la simbolul VAC, cat si pe website-ul http://www.prodvinalco.ro/ sectiunea „Actionariat”, precum si la link-ul de mai jos.
Date si informatii suplimentare se pot obtine de la sediul societatii, la tel: 0372-641.910, prin fax: 0372-876.976 sau prin e-mail prodvinalco@prodvinalco.ro.