Stiri Piata


TURISM FELIX S.A. - TUFE

Raport semestrial S 1 2021

Data Publicare: 16.08.2021 18:05:12

Cod IRIS: 7743D

RAPORT SEMESTRIAL

Conform Legii nr. 24/2017 si a Regulamentului A.S.F. nr.5/2018

emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Data raportului: 16.08.2021

 

Denumirea entitatii emitente: S.C. TURISM FELIX S.A.

Sediul social: str. Victoria nr. 22, Baile Felix, com. Sanmartin, jud. Bihor, 417500

Numarul de telefon/fax: 0259-318338 / 0259-318297

 

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO 108526

Numar de ordine in Registrul Comertului: J05/132/1991

Cod LEI (Legal Entity Identifier): 254900YRWU6MYZS4BB14

Capital social subscris si varsat: 49.614.945,60 RON

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

Principalele caracteristici ale valorilor mobiliare emise de societatea comerciala: actiuni ordinare dematerializate dintr-o singura clasa cu o valoare nominala de 0,10 lei / actiune intr-un numar total de 496.149.456 actiuni, indivizibile, cu drepturi de vot egale, liber tranzactionabile la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TUFE

Moneda de raportare: Leul romanesc (RON) – toate sumele prezentate sunt in RON, daca nu este indicat altfel

  

1.      Eveniment important de raportat:

 

In perioada de raportare nu sunt evenimente relevante sau cu impact asupra pozitiei financiare.

 

2.       Situatia economico – financiara

 

2.1. Analiza situatiei economico-financiare pe semestrul I 2021 comparativ cu realizarile pe semestrul I 2020 si prevederile BVC – semestrul I 2021

 

2.1.A. Analiza elementelor de bilant

 

Societatea comerciala TURISM FELIX S.A la intocmirea situatiilor financiare a aplicat Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin ordinul viceprim - ministrului, ministrului finantelor publice nr. 2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Principalele elementele de bilant contabil in forma simplificata la 30.06.2021 si comparativ cu anul precedent:

        - lei

ACTIV

Perioada de raportare

30.06.2020

01.01.2021

30.06.2021

IMOBILIZARI NECORPORALE

469.088

411.578

335.223

IMOBILIZARI CORPORALE

178.827.329

196.458.163

195.204.371

Terenuri

68.747.325

80.257.512

80.257.512

Constructii

79.990.005

96.563.340

93.974.712

Instalatii tehnice si masini

4.607.481

5.070.356

4.441.131

Alte instalatii, utilaje si mobilier

991.928

840.467

657.757

Investitii imobiliare

294.576

348.490

315.121

Imobilizari corporale in curs de executie

15.941.337

5.422.541

5.803.758

Avansuri imobilizari corporale

8.254.678

7.955.457

9.754.380

Actiunile det. la ent. asoc. si la ent. cont. in comun

39.820.673

11.528.606

11.528.606

IMOBILIZARI FINANCIARE

39.820.673

11.528.606

11.528.606

TOTAL ACTIVE IMOBILIZATE

219.117.090

208.398.347

207.068.200

STOCURI

1.816.696

1.472.276

1.782.897

Materii prime, materiale consumabile

1.405.050

1.211.515

1.234.762

Marfuri

411.647

260.761

532.378

Avansuri

0

0

15.756

CREANTE

7.726.868

6.050.239

8.031.269

Creante comerciale

4.448.602

3.563.529

6.140.821

Avansuri platite

2.176

0

19.499

Alte creante

3.276.089

2.486.710

1.870.949

INVESTITII PE TERMEN SCURT

2.482.282

1.542.551

1.686.697

CASA SI CONTURI LA BANCI

6.870.862

6.002.594

6.920.124

TOTAL ACTIVE CIRCULANTE

18.896.708

15.067.660

18.420.986

Conturi de regularizare si asimilate

270.917

169.000

371.023

TOTAL ACTIVE

238.352.797

223.635.007

225.860.209

 

        - lei

PASIV

Perioada de raportare

30.06.2020

01.01.2021

30.06.2021

TOTAL CAPITALURI

207.027.904

195.098.528

196.947.870

TOTAL CAPITALURI PRORII

207.027.904

195.098.528

196.947.870

CAPITAL

49.614.946

49.614.946

49.614.946

Capital subscris si varsat

49.614.946

49.614.946

49.614.946

ALTE ELEMENTE DE CAPITALURI PROPRII

0

-38.708.593

-38.532.673

PRIME DE CAPITAL

0

0

0

REZERVE DIN REEVALUARE

74.844.024

93.395.358

92.295.858

REZERVE

67.699.249

67.705.942

68.179.736

Rezerve legale

5.410.374

5.417.067

5.434.669

Alte rezerve

62.288.875

62.288.875

62.745.067

ACTIUNI PROPRII

41.788

1.978.887

1.978.887

 

 

(continuare)

        - lei

PASIV

Perioada de raportare

30.06.2020

01.01.2021

30.06.2021

REZULTAT LEGAT DE INSTR. DE CAPITALURI PROPRII

0

0

0

REZULTAT REPORTAT

1.260.131

24.613.570

25.713.070

Rez. rep., cu excep. rez. rep. din ad. prima data a IAS 29

1.260.131

24.613.570

25.713.070

Rez. rep. provenit din adopt. ptr. prima data a IAS 29

0

0

0

REZULTATUL PERIOADEI

-8.952.580

462.885

1.673.422

Repartizarea profitului

0

6.693

17.602

PROVIZIOANE

121.300

390.677

363.174

DATORII - TERMEN MAI MARE DE UN AN

1.314.034

11.805.934

11.609.942

Sume datorate institutiilor de credit

0

0

0

Alte datorii, incl. dat. fiscale si dat. privind asig. sociale

1.314.034

11.805.934

11.609.942

DATORII - TERMEN PANA LA UN AN

24.895.485

13.299.007

12.094.811

Sume datorate institutiilor de credit, convertibile

1.802.022

2.688.135

1.065.122

Avansuri incasate in contul comenzilor

926

0

0

Datorii comerciale - furnizori

12.066.432

5.671.197

4.821.492

Alte datorii, incl. dat. fiscale si dat. privind asig. sociale

11.026.105

4.939.675

4.821.492

Conturi de regularizare si asimilate

4.925.992

3.040.861

4.844.412

TOTAL PASIVE

238.352.797

223.635.007

225.860.209

 

 

Valoarea imobilizarilor corporale in perioada analizata a fost influentata de  costul cu amortizarea. Imobilizarile corporale de natura terenurilor si constructiilor au fost reevaluate la 31.12.2020, iar in contabilitate valoarea justa a mijloacelor fixe a fost inregistrata prin eliminarea amortizarii cumulate conform Raportului de evaluare intocmit de SC DARIAN DRS SA membru ANEVAR.

Valoarea imobilizarilor in curs de executie la data de 30.06.2021 a crescut fata de inceputul anului 2021 de la 5.422.541 lei la 5.803.758 lei si se datoreaza lucrarilor de investitii nefinalizate la data raportarii. Disponibilitatile banesti in valoare de 6.920.124 lei au crescut cu 917.530 lei fata de inceputul anului ca urmare a profitului realizat in cursul anului. In aceste conditii indicatorii de lichiditate sunt in limite normale, depasind nivelul asiguratoriu, respectiv: rata de lichiditate curenta este de 1,52 (in crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cand a fost de 0,76), rata de lichiditate rapida 1,32 in crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cand a fost de 1,32) si rata de lichiditate imediata 0,6.

Rata de lichiditate curenta arata gradul in care firma poate face fata datoriilor pe termen scurt. Rezultatul supraunitar dovedeste ca cel putin pe termen scurt firma are suficiente active circulante transformabile in moneda pentru achitarea datoriilor curente.

Activul total, in valoare de 225.860.209 lei la 30.06.2021 este mai mare cu 1,04% fata de valoarea inregistrata la acest element bilantier la 01.01.2021. In cursul anului 2021 a fost angajata o linie de credit (descoperire de cont) in valoare de 4.500.000 lei in vederea optimizarii temporare a fluxurilor de numerar, la data raportarii fiind utilizata suma de 1.065.122 lei.

Rata autonomiei financiare globale este de 89,15%, ceea ce reflecta masura in care societatea dispune de resurse financiare cu caracter permanent fata de total resurse conferind un grad ridicat de siguranta si stabilitate in finantare.

Rotatia datoriilor si creantelor curente sunt decalate corespunzator intre ele si inregistreaza valori reduse, respectiv durata de incasare a clientilor de 31 zile si durata de plata a furnizorilor de 31 zile.

In ceea ce priveste onorarea obligatiilor de plata, societatea nu inregistreaza debite restante, sumele datorate incadrandu-se in scadentele prevazute in contractele derulate. Societatea nu inregistreaza la data de 30.06.2021 datorii restante fata de bugetul consolidat.

 

2.1.B. Analiza elementelor contului de profit si pierdere

 

·         Rezultatul din exploatare la 30 iunie 2021 este de 1.632.911 lei, mai mare cu  10.492.984 fata de anul 2020 cand a fost inregistrata o pierdere din exploatare in valoare de 8.857.074 lei.

Comparativ cu anul precedent rezultatul din exploatare a fost influentat de:

-        cresterea veniturilor din cazare  in suma de 5.297.807 lei 

-        cresterea veniturilor din alimentatie publica  in suma de 5.927.855 lei 

-        cresterea veniturilor din tratament  in suma de 1.562.629 lei

-        cresterea veniturilor din agrement  in suma de 2.565.537 lei

 

·         Rezultatul financiar la 30 iunie 2021 este de 118.975 lei fata de 31.865 lei realizat in anul 2020, adica o crestere cu 87.109 lei.

·         Rezultatul brut la 30 iunie 2021 este de 1.754.886 lei, mai mare cu 10.580.094 lei, fata de rezultatul brut realizat in anul 2020 cand s-a inregistrat o pierdere de 8.825.208 lei.

 

- lei

DENUMIRE INDICATOR

Realizat an 2020

Realizat an 2021

 
 

iunie

6 luni

iunie

6 luni

 

VENITURI TOTALE

1.387.079

14.413.011

10.214.648

30.371.017

 

CHELTUIELI TOTALE

2.641.809

23.238.219

7.203.397

28.616.132

 

REZULTAT BRUT

-1.254.730

-8.825.208

3.011.251

1.754.886

 

 

- lei

DENUMIRE INDICATOR

iunie 2020 -

6 luni 2020 -

iunie 2021

6 luni 2021

%

valoric

%

valoric

VENITURI TOTALE

636,41%

8.827.568

110,72%

15.958.006

CHELTUIELI TOTALE

172,67%

4.561.587

23,14%

5.377.913

REZULTAT BRUT

339,99%

4.265.981

119,88%

10.580.094

 

Analiza conturilor de rezultate, la 30 iunie 2021, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2020, in sinteza, se prezinta astfel:

 

·         Venituri

 

a.     In primele 6 luni ale anului 2021 veniturile totale realizate sunt de 30.371.017 lei, cu 110,72% (15.958.006 lei) mai mari decat veniturile realizate in primele 6 luni ale anului 2020, cand au fost in valoare de 14.413.011 lei. Fata de veniturile prevazute in B.V.C. in primele 6 luni  ale anului 2021 acestea sunt mai mari cu 19,40% (4.934.017 lei).

b.       Veniturile din exploatare (care reprezinta 99% din totalul veniturilor realizate) sunt de 30.200.192 lei si inregistreaza o crestere cu 110,19% (15.832.036 lei) comparativ cu veniturile realizate in anul 2020.

Veniturile din exploatare comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent au fost influentate in cea mai mare parte de:

-        cresterea veniturilor  din cazare cu 5.297.807 lei, de la 5.932.616 lei la 11.230.423  lei

-        cresterea veniturilor din alimentatie publica cu 5.927.855 lei, de la 4.726.431 lei la 10.654.286 lei

-        cresterea veniturilor din tratament fata de anul precedent cu 1.562.629 lei, valoarea realizata fiind de 2.436.682 lei

-        cresterea veniturilor din agrement cu 2.565.537 lei, de la 1.081.179 lei la 3.646.717 lei

-        venitul mediu/zi turist realizat la 6 luni an 2021  este de 261,43 lei, mai mare cu 12,33 lei fata de valoarea realizata in anul 2020 (249,10 lei) in conditiile cresterii semnificative a numarului de zile-turist.

Cifra de afaceri a crescut cu 116,69%, respectiv 16.227.514 lei fata de anul precedent, valoarea realizata fiind de 30.134.527 lei, fiind influentata semnificativ de :

-          cresterea numarului de zile turist cu 111,30%, respectiv 56.342 zile-turist

-          imbunatatirea calitativa a serviciilor ca urmare a lucrarilor de modernizare efectuate

-          diversificarea politicilor de vanzare a societatii prin contractari directe cu Tour-operatorii

-          efectul modificarilor legislative privind acordarea tichetelor de vacanta.

-          majorarea usoara a tarifelor practicate cu o medie de 2% la nivel de societate

-          relaxarea masurilor privind raspandirea COVID

Fata de prevederile B.V.C. pe primele 6 luni ale anului 2021 veniturile din exploatare sunt mai mari cu 18,74%, adica 4.767.192 lei.

c.     Veniturile financiare inregistrate in primele 6 luni ale anului 2021 sunt mai mari cu 125.970 lei fata de cele realizate in anul precedent. Veniturile financiare realizate in 2021 sunt de 170.825 lei, iar in anul precedent au fost in valoare de 44.855 lei. Cresterea veniturilor financiare rezulta din evaluarea instrumentelor financiare pe termen scurt detinute se societate.

 

·         Cheltuieli

 

a. Cheltuielile totale inregistrate in primele 6 luni ale anului 2021 sunt de 28.616.132 lei, mai mari cu 23,14% (5.377.913 lei) fata de cheltuielile inregistrate in aceeasi perioada a anului precedent cand au fost de 23.238.219 lei. Diferenta rezulta din cresterea  cheltuielilor de exploatare cu 5.339.052 lei si a cheltuielilor financiare cu 38.861 lei. Fata de prevederile B.V.C. pentru anul 2021 cheltuielile totale sunt mai mici cu 4,18%, adica  cu 1.249.368 lei.

b. Cheltuielile de exploatare la nivelul primelor 6 luni ale anului 2021 fata de aceeasi perioada a anului 2020, sunt mai mari cu 22,99%, respectiv cu 5.339.052 lei. Fata de prevederile B.V.C. pentru anul 2021 cheltuielile de exploatare sunt cu 3,88% mai mici, adica cu 1.151.719 lei. Evolutia acestora in structura prezentandu-se astfel:

- Cheltuielile cu marfurile au crescut cu 74,94% fata de anul precedent (adica cu 1.444.706 lei), de la 1.927.698 lei in anul 2020 la 3.372.404 lei in anul 2021, in stransa corelatie cu cresterea veniturilor din alimentatie publica

- Cresterea cheltuielilor cu materiile prime, materiale si materiale consumabile cu 73,26% fata de anul precedent (adica cu 601.040 lei), de la 820.462 lei in anul 2020 la 1.421.502 lei in anul 2021

- Cresterea cheltuielilor cu obiectele de inventar cu 39,36% fata de anul precedent (adica cu 57.235 lei), de la 145.407  lei in anul 2020 la 202.642 lei in anul 2021

- Cresterea cheltuielilor privind utilitatile cu 18,17% fata de anul precedent (adica cu 599.080 lei), de la 3.296.554 lei in anul 2020 la 3.895.635 lei in anul 2021

- Cheltuielile privind tertii inregistrate sunt in valoare de 2.051.677 lei mai mari cu 7,39% (141.193 lei) fata de nivelul inregistrat in anul precedent cand au fost de 1.910.484 lei

- Scaderea cu 19,32 % fata de anul precedent a cheltuielilor cu impozite si taxe, de la 1.493.650 lei in 2020 la 1.205.126 lei in 2021, respectiv cu 288.523 lei, datorita scaderii cheltuielilor cu pro-rata si a diminuarii valorii impozitelor si taxelor locale

- Cresterea cu 13,16 % fata de anul precedent a cheltuielilor cu personalul, de la 10.958.356 lei in 2020 la 12.400.301 lei in 2021, respectiv cu 1.441.945 lei;

- Cresterea cheltuielilor cu amortizarea cu 29,31% fata de anul precedent (adica 900.450 lei), de la 3.072.502 lei in anul 2020 la 3.972.951 lei in anul 2021.

c. Cheltuielile financiare inregistrate sunt mai mari decat in anul precedent, respectiv o crestere cu 38.861 lei, de la 12.990 lei in 2020 la 51.850 lei in 2021. Fata de prevederile din B.V.C. se inregistreaza o scadere de 65,32 %, respectiv de 97.650 lei, valoarea bugetata fiind de 149.500 lei. 

 

·         Profit

 

Fata de rezultatul brut prevazut in B.V.C. pe primele 6 luni ale anului 2021 de (4.428.500) lei, societatea inregistreaza un rezultat brut de 1.754.886 lei (diferenta pozitiva de 6.183.386 lei), iar fata de rezultatul brut de (8.825.208) lei realizat pe primele 6 luni ale anului 2020 se inregistreaza o diferenta pozitiva de 10.580.094 lei. 

Rezultatul brut pe primele 6 luni ale anului 2020, fata de anul precedent, a fost influentat semnificativ  de:

-          cresterea veniturilor din exploatare cu 110,19% (15.832.036 lei)

-          cresterea cheltuielilor din exploatare cu 22,99% (5.339.052 lei)

 

2.1.C. Cash-flow

 

Variatia creantelor comerciale in sem. I 2021, respectiv cresterea acestora fata de inceputul perioadei analizate se datoreaza reluarii activitatii la capacitate maxima.

La inceputul anului 2021 societatea inregistra un numerar (si echivalent de numerar) de 6.002.594 lei. La finele sem. I 2021 acesta era de 6.920.124 lei. De mentionat ca investitiile finalizate cat si cele aflate in derulare se efectueaza din resurse proprii, respectiv din sumele repartizate la fondul de investitii din profiturile societatii.

 

2.1.D. Indicatori economico-financiari

 

Privind principalii indicatori economico-financiari pentru anul 2021.

 

 

Denumirea indicatorului

Mod de calcul

Valori

Rezultat

1.

Indicatorul lichiditatii curente 1)

Active curente /          Datorii curente

18.420.986 /

12.094.811

1,52

2.

Indicatorul gradului de indatorare 2)

Capital imprumutat / Capital propriu x 100

1.065.122 / 196.947.870

 x 100

0,54

3.

Indicatorul gradului de indatorare 3)

Capital imprumutat / Capital angajat x 100

1.065.122 / 198.012.992

 x 100

0,53

4.

Viteza de rotatie a debitelor - clientii 4)

Sold mediu clienti / Cifra de afaceri x 181

5.193.357 / 30.134.527

 x 181

31,19                (nr. de zile)

5.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate 5)

Cifra de afaceri / Active imobilizate

30.134.527 / 207.068.200

0,15                (nr. de ori)

 

2.2. Investitii

 

Din valoarea planului de investitii aprobat pentru anul 2021 in valoare de 8.454.000 lei s-au realizat pana la data raportarii lucrari in valoare de 843.882 lei gradul de realizare fiind de 9,98%.

Principalele obiective de investitii sunt modernizare baza tratament Hotel International, modernizare retea agent termic primar si modernizare Strand Venus. Programul de Reparatii si intretinere aprobat  este  de 1.730.000 lei, din  care  pana la 30.06.2021 s-au realizat lucrari in valoare de 798.532 lei. Pentru sustinerea programului investitional in anul 2021 s-au avut in vedere urmatoarele surse de finantare:

- lei

Amortizare

8.140.000

Profit net                               

3.000.000

Credite bancare

0

TOTAL surse                   

11.140.000

Program de investitii pe anul 2021

8.454.000

De reportat pentru anul 2022

2.686.000

 

4. Modificari care afecteaza capitalul social

 

In cursul semestrului I al anului 2021 nu au fost modificari ale capitalului social. Toate actiunile sunt ordinare, au fost subscrise si sunt platite integral la 30 iunie 2021.  Toate actiunile au acelasi drept de vot si au o valoare nominala de 0,10 lei/actiune. Numarul de actiuni autorizate a fi emise este egal cu cel al actiunilor emise.

 

Actionari – conform Depozitarul Central

la data de 01.01.2020

la data de 30.06.2021

numar   actiuni

valoare        (lei)

ponderea detinuta

numar   actiuni

valoare        (lei)

ponderea detinuta

1.

SIF TRANSILVANIA SA

313.208.036

31.320.804

63,13%

313.208.036

31.320.804

63,13%

2.

SIF OLTENIA SA

143.752.429

14.375.243

28,97%

143.752.429

14.375.243

28,97%

3.

Persoane juridice si fizice

39.188.991

3.918.899

7,90%

39.188.991

3.918.899

7,90%

TOTAL

496.149.456

49.614.946

100,00%

496.149.456

49.614.946

100,00%

               

Valoarea capitalului social la 30.06.2021

49.614.946

 

Prin Hotararea A.G.E.A nr. 3 din 03.10.2020 s-a aprobat schimbarea destinatiei programului de rascumparare aprobat in A.G.E.A din 18.11.2019, din „distribuirea actiunilor rascumparate, cu titlu gratuit, administratorilor, directorilor si angajatilor societatii, in vederea eficientizarii si fidelizarii activitatii acestora, in cadrul unui program Stock Option Plan”, in „anularea actiunilor ce vor fi dobandite de societate, urmata de reducerea corespunzatoare a capitalului social”.

Prin Hotararea A.G.E.A nr.1  din 19.04.2021 sa aprobat reducerea capitalului social urmare Hotararii A.G.E.A. nr. 3 din 03.10.2020 de la 49.614.945,60 lei, la 49.130.670,90 lei, cu suma de 484.274,70 lei in numerar, prin anularea unui numar de 4.842.747 actiuni cu o valoare nominala de 0,10 lei /actiune, dobandite de societate in cadrul programului de rascumparare aprobat prin Hotararea A.G.E.A. din data de 18.11.2019. in prezent fiind demarata procedura privind modificarea capitalului social la Registrul Comertului Bihor.

 

5. Alte informatii

 

Conducerea societatii - Consiliul de Administratie

La 30 iunie 2021 societatea este administrata de un Consiliu de Administratie format din cinci membri numiti in baza unui contract de administrare pentru mandatul  2021-2025, in conformitate cu hotararea Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor nr. 1 din 19.04.2021, dupa cum urmeaza:

- ec. Moldovan Marius-Adrian – Presedinte

- dr. ec. Petria Nicolae – Vicepresedinte

- dr. ec. Busu Cristian – Membru

- ec. Petrea Radu Catalin – Membru

- ing. Susan Mihaela – Membru

 

Activitatea Consiliului de Administratie in 2021

In cursul semestrului I 2021 Consiliul de Administratie al SC Turism Felix SA s-a intrunit conform prevederilor statutare, prezenta administratorilor la sedinte fiind in conformitate cu prevederile legale.

Presedintele Consiliul de Administratie a prezidat toate sedintele din anul 2021

 

Respectarea drepturilor actionarilor

SC Turism Felix SA respecta drepturile actionarilor asigurand acestora un tratament echitabil.

Pentru Adunarile Generale ale Actionarilor desfasurate s-au publicat intr-o sectiune dedicata a website-lui societatii, detaliile privind desfasurarea adunarii: convocatorul AGA; materialele aferente ordinii de zi precum si orice alte informatii referitoare la subiectele ordinii de zi; formularele de exercitare a votului prin procura speciala si buletinul de vot inclusiv cel prin corespondenta; procedurile de participare si de vot care asigura desfasurarea ordonata si eficienta a lucrarilor Adunarii Generale a Actionarilor si care confera dreptul oricarui actionar de a-si exprima liber opinia asupra chestiunilor aflate in dezbatere; deciziile luate in cadru adunarii si informatii privind rezultatul votului.

In cursul primului semestru 2021, societatea a indeplinit obligatiile de informare a actionarilor, in termen, informatiile privind calendarul financiar, rapoartele curente si rapoartele periodice fiind publicate pe pagina de internet a societatii si pe site-ul B.V.B.

Transparenta in comunicare

SC Turism Felix SA acorda o importanta deosebita transparentei in comunicare, avand in vedere asigurarea unei raportari continue si periodice, care sa cuprinda toate aspectele importante ale activitatii societatii, performantele inregistrate etc.

Raportarea financiara

Raportarile semestrului I al anului 2021 au fost intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS) (Ordinul nr. 2844/2016 cu completarile si modificarile ulterioare) si ofera o imagine corecta si conforma cu realitatea privind situatia activelor, obligatiilor, pozitiei financiare si a contului de profit si pierdere al SC Turism Felix SA.

Controlul intern si administrarea riscului

Controlul intern monitorizeaza si verifica cu regularitate aplicarea noilor prevederi legale incidente activitatii societatii, verifica respectarea reglementarilor interne ale societatii care au fost stabilite prin decizii si regulamente interne, completarea reglementarilor existente sau includerea de noi reglementari specifice activitatii societatii, stabilirea sau imbunatatirea procedurilor interne ale societatii.

Conflictul de interese si tranzactiile cu persoane implicate

In scopul identificarii si solutionarii adecvate a situatiilor de conflict de interese, care prevad ca toate investitiile sau vanzarile de valori mobiliare vor fi facute numai in interesul actionarilor si nu pentru alte motive, Consiliul de Administratie a adoptat in cadrul Regulamentului de Guvernanta Corporativa proceduri standard de solutionare a unor eventuale astfel de situatii. In cazul unui conflict de interese intre interesul companiei si interesul personal al unui decident (membru CA) sau angajat decident (conducerea executiva) solutia este retragerea celui in cauza din acel proces de decizie.

Reglementarile interne impun interdictia salariatilor de a se angaja in tranzactii afiliate care sa incalce regulamentele A.S.F.

Cand apare un conflict de interese in randul administratorilor, acestia informeaza Consiliul de Administratie asupra acestuia si se abtin de la dezbaterile si votul asupra chestiunii respective, in conformitate cu prevederile legale incidente.

Responsabilitatea sociala a emitentului

SC Turism Felix SA desfasoara permanent activitati privind responsabilitatea sociala a companiei, in fiecare an sprijinind in mod direct sau prin intermediul fundatiilor/asociatiilor specializate categorii defavorizate din comunitatea locala unde isi desfasoara activitatea.

 

6. Alte informatii – pandemie Covid-19

 

Activitatea societatii in cursul anului 2021 a fost afectata de extinderea crizei sanitare si economice generata de virusul COVID – 19. Sectorul ospitalitatii a fost puternic afectat de criza economica generata, declansarea pandemiei a constituit un eveniment cu impact semnificativ asupra activitatii societatii ca urmare a instituirii starii de  alerta la nivel national ce a condus la impunerea unor masuri restrictive pentru activitatea de turism.

Inca de la debutul pandemiei, societatea a adoptat masuri speciale de protectie a angajatilor si de limitare a unei potentiale extinderi a bolii COVID-19. Astfel, au fost implementate masuri de preventie si protectie in toate locurile de munca in care angajatii isi desfasoara activitatea. Societatea a implementat imediat si eficient toate masurile care s-au impus pentru protejarea atat a sanatatii salariatilor cat si a protejarii turistilor. Desi aceasta situatie a afectat activitatea societatii, in principal in ceea ce priveste segmentelele de activitate (cazare, restaurant si tratament) in contextul pandemiei (Covid-19), este asigurata continuitatea activitatii societatii.

De asemenea, conducerea a avut si are in continuare in vedere masuri privind fluxurile financiare intr-un mod care sa urmareasca diminuarea expunerii financiare precum si mentinerea sanatatii financiare a societatii, in scopul asigurarii conditiilor pentru depasirea perioadelor dificile precum si asigurarea continuitatii activitatii.

Societatea se confrunta atat cu riscurile specifice care decurg din functionarea sa curenta, cat si cu riscuri indirecte care apar ca urmare a activitatii societatilor din turism si conjuncturii interne in general. Societatea a urmarit in permanenta incadrarea tuturor riscurilor specifice la nivelul mediu. Principalele riscuri ale societatii (riscul aferent mediului economic, riscul operational, riscul de piata, riscul de credit si riscul de lichiditate) sunt monitorizate, evaluate si gestionate, astfel incat sa poate fi prioritizate si stabilite masuri de diminuare a expunerii in concordanta cu limitele tolerantei la risc stabilite prin procedurile existente.

Pentru urmatoarele perioada, desi exista o perspectiva de imbunatatire, exista totusi semnale de riscuri si incertitudini care ar putea afecta buna desfasurare a activitatii societatii. Conducerea Societatii este constienta ca aceste evolutii pot sa influenteze activitatea viitoare, fapt ce implica o monitorizare permanenta  privind evolutia evenimentelor si cautarea celor mai bune masuri pentru asigurarea continuitatii activitatii.

 

Mentionam faptul ca situatiile financiare la 30 iunie 2021 nu au fost auditate.

 

7. Anexe

-        Situatia pozitiei financiare la data de 30.06.2021

-        Situatia profitului sau a pierderii si alte elemente ale rezultatului global la data de 30.06.2021

-        Situatia modificarilor in capitalurilor proprii la data de 30.06.2021

-        Situatia fluxurilor de numerar la data de 30.06.2021

-        Note explicative

 

 

 

Director general,

Contabil sef,

ec. Serac Florian

ec. Popa Marcel

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.