Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Raport trim 1 2022

Data Publicare: 16.05.2022 18:11:20

Cod IRIS: 0807E

RAPORTUL TRIMESTRIAL

PRIVIND REZULTATELE FINANCIARE

CONFORM  REGULAMENTULUI  A.S.F.  NR.5/2018

PENTRU TRIMESTRUL  I  2022

 

Data raportului …………………………............................................. 16.05.2021

Denumirea emitentului ……………......................................….......... SOCEP S.A.

Sediul social …………………………….........    Constanta, Incinta Port, Dana 34

Nr. telefon/fax ………………………….................   0374.416142 / 0241.693759

Cod unic de inregistrare …………….................................................. RO 1870767

Nr. ordine Registrul Comertului ……............................................ J 13 / 643 / 1991

Capital social subscris si varsat …….... 35.399.149 lei impartit in 353.991.490 actiuni   nominative  dematerializate cu valoare nominala de 0,10 lei/actiune

Piata tranzactionare ………………….. B.V.B., categoria Standard, simbol SOCP

 

SINTEZA A INDICATORILOR ECONOMICO – FINANCIARI

 

1.                 SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:                                                                                                  

 

INDICATORI

U.M.

31.03.2021

31.03.2022

I.         ACTIVE TOTALE

lei

406.924.321

457.338.305

1.1.

Active imobilizate

376.065.469

413.775.827

1.2.

Stocuri

1.024.558

1.073.530

1.3.

Creante

16.127.261

18.546.094

1.4.

Casa si conturi banci

12.958.724

22.992.124

1.5.

Cheltuieli in avans

748.309

950.731

II.        PASIVE TOTALE

lei

406.924.321

457.338.305

2.1.

Capitaluri proprii

186.464.868

195.318.441

2.2.

Datorii totale

220.117.682

261.218.189

2.3.

Venituri in avans

18.440

77.855

2.4.

Provizioane

323.331

723.820

 

 

b) Contul de profit si pierderi

 

 

INDICATORI

U.M.

31.03.2021

31.03.2022

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

16.230.154

26.464.119

II.

VENITURI TOTALE

17.462.940

27.528.531

III.

CHELTUIELI TOTALE

19.325.668

22.185.188

IV.

PROFIT NET

-1.862.728

5.343.343

 

Dintre activele cu pondere de cel putin 10% din total active fac parte constructiile si terenurile (11,14 %), instalatiile si masinile (13,24 %), activele in curs de executie (20,40%) iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (30,37 %), cheltuieli cu amortizarea (16,28 %), cheltuiala cu prestatiile externe (16,89 %) si cheltuielile cu materii prime si materiale (12,48).

 

           La trimestrul I 2022 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 723.819,98 lei, dupa cum urmeaza:

 

- Provizioane pentru beneficii angajati                          85.340,00 lei

- Provizioane concedii de odihna neefectuate          - 352.015,00 lei

- Alte provizioane                                                     - 286.464,98 lei

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 79.883 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a doua salarii de incadrare pentru fiecare angajat, primite la data pensionarii, provizioanele pentru concedii de odihna neefectuate  reprezinta sumele aferente concediului de odihna neefectuat de catre salariati aferent perioadelor anterioare, iar alte provizioane reprezinta sume in curs de solutionare din diferende comerciale.

c) Indicatori economico-financiari

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

31.03.2021

31.03.2022

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

1,60

1,16

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital propriu

 

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital angajat

 

107,89

 

 

 

51,90

 

134,15

 

 

 

57,29

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

------------------------ x 90

Cifra de afaceri

 

76,65

 

45,95

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,04

0,06

 

2.                 ANALIZA ACTIVITATII

 

2.1.     In primul trimestru al anului 2022 s-a inregistrat o crestere a Traficului portuar cu 71 mii to, 9,45% fata de perioada similara a anului anterior. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

 

 

GRUPE MARFURI

U.M.

31.03.2021

31.03.2022

I.         TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

748

819

1.1.

Marfuri generale si vrac

359

478

1.2.

Marfuri containerizate

222

337

1.3.

Produse minerale

167

4

II.        NUMAR CONTAINERE

 

14.343

21.078

III.       TEU-ri CONTAINERE

 

22.907

34.214

 

Din structura pe grupe de marfuri se constata o crestere a ponderii marfurilor generale, a marfurilor containerizate si o scaderee a ponderii produselor minerale in total trafic portuar. Primele doua categorii de marfuri au inregistrat o crestere in valori absolute fata de perioada similara a anului trecut, Marfurile generale cu 33,15%, Marfurile containerizate cu 51,66%, in timp ce produsele minerale au marcat o scadere cu 97,60 %.

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

31.03.2021

31.03.2022

I.         TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

16.230.154

26.464.119

1.1.

Manipulari

15.387.678

22.890.015

1.2.

Depozitari

621.614

2.364.477

1.3.

Alte servicii

159.139

1.080.312

1.4.

Zona Sud Agigea

61.722

129.314

 

 

In total cifra de afaceri, se inregistreaza cresterii ponderii veniturilor din manipulari fata de aceeasi perioada a anului precedent. Fata de aceeasi perioada a anului 2021, societatea a inregistrat o crestere, cu 63,06% a cifrei de afaceri, pe fondul cresterii veniturilor din manipulare cu 48,76%, si a veniturilor din depozitare cu 312,31%.

 

2.2. Cheltuielile de capital efectuate pana la 31.03.2022 au vizat in principal achizitionarea unor echipamente, insa ponderea importanta este reprezentata de continuarea investitiei privind Terminalul de cereale.

Societatea isi continua politica de investitii prin achizitionarea de noi echipamente in vederea imbunatatirii productivitatii muncii.

Cheltuielile de capital se regasesc in Programul de investitii si au fost finantate din surse proprii.

 

2.3.     Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.

          La data intocmirii situatiilor financiare exista un risc de afectare a activitatii societatii, urmare a efectelor globale si nationale a epidemiei de Covid 19. In acest sens, managementul companiei a implementat proceduri de protejare a salariatilor, si are in vedere masuri de gestionare a resurselor in corelatie cu evolutia situatiei, astfel incat sa se limiteze impactul asupra rezultatelor financiare, cat si al asigurarii continuitatii activitatii societatii.

 

 

3.      TRANZACTII SEMNIFICATIVE                                                                                                                                                                                         

           Nu exista tranzactii semnificative in perioada analizata.

                                  

4.      APROBARI SI ANEXE

 

           Prezentul raport a fost autorizat pentru publicare de catre Directorat, la data de 16.05.2021. Notele explicative fac parte integranta din situatiile financiare individuale. Anexe:

-    Situatia pozitiei financiare la 31.03.2022;

-    Situatia rezultatului global la 31.03.2022;

-    Situatia modificarii capitalurilor proprii la 31.03.2022;

-    Situatia Fluxurilor de numerar la 31.03.2022;

-    Notele explicative la situatiile financiare intocmite la 31.03.2022.

Situatiile financiare individuale la 31.03.2022 sunt intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare financiara adoptate de Uniunea Europeana si O.M.F.P. NR.2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Raportarile financiar-contabile nu sunt auditate.

  Director General                                                                   Director economic

  Dorinel Cazacu                                                                     Cristian-Mihai Ududec

 

 

 

Raportului trimestrial aferent trimestrului I, incheiat la 31 martie 2022 este disponibil incepand cu data de 16 mai 2021, ora 18.00, dupa cum urmeaza:

 

-          in format electronic pe website-ul societatii, la rubrica „Relatia cu investitorii - Rapoarte BVB – Trimestriale”  http://www.socep.ro/rapoarte-bvb.htm

Raportul trimestrului I 2022 poate fi accesat la linkul de mai jos:

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.