Stiri Piata


INFINITY CAPITAL INVESTMENTS S.A. - SIF5

Comunicat informare actionari-limba romana

Data Publicare: 17.02.2020 19:35:00

Cod IRIS: 3257E

COMUNICAT

in scopul informarii corespunzatoare a actionarilor Societatii de Investitii Financiare Oltenia S.A.

 

Referitor: Raportul curent emis de SIF BANAT CRISANA SA avand ca obiect Adresa ASF nr. VPI 1372/17.02.2020

 

Avand in vedere ca solicitarea de completare a ordinii de zi a AGEA SIF BANAT CRISANA convocata pentru data de 10/11.03.2020 este promovata de SIF OLTENIA SA si de un grup de actionari care impreuna detin 5% din capitalul social al SIF BANAT CRISANA, aducem  la cunostinta urmatoarele clarificari:

 

Analiza ASF evidentiata in adresa nr. VPI 1372/17.02.2020 retine ca „nu au fost identificate informatii/date/elemente de natura a conduce la concluzia ca SIF MUNTENIA SA,  OPUS - Chartered Issuances SA/AA Luxembourg si  FIA Roumanian Strategy Fund actioneaza in mod concertat in ceea ce priveste SIF BANAT CRISANA si, pe cale de consecinta depasesc limita de 5% din capitalul soccial al SIF BANAT CRISANA” si „astfel justificarile punctelor propuse a fi introduse pe ordinea de zi prezentate de reprezentantii Societatii de Investitii Financiare Oltenia S.A. si ai celorlalti actionari nu se incadreaza in prevederile legale in materia actiunii concertate si operatiunii de reducere a capitalului social.”

 

Numai ca:

- Justificarea punctelor solicitate a fi introduse pe ordinea de zi avand ca obiect anularea actiunilor detinute de cele trei entitati nu are ca temei depasirea limitei de 5% din capitalul social si nici o presupusa actiune concertata a celor trei entitati;

Temeiul juridic pe care s-a intemeiat cererea de analiza si decizie a AGEA  se regaseste in dispozitiile „Art. 107 ind. 1. din Legea 31/1990 potrivit carora (1) Subscrierea, dobandirea sau detinerea de actiuni ale unei societati pe actiuni de catre o alta societate la care societatea pe actiuni detine, direct sau indirect, majoritatea drepturilor de vot sau ale carei decizii pot fi influentate in mod semnificativ de societatea pe actiuni este considerata ca fiind efectuata de catre societatea pe actiuni insasi;”

- Potrivit dispozitiilor „Art. 105 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990 (1) Actiunile dobandite in conformitate cu dispozitiile art. 1031 si 104 nu dau dreptul la dividende pe perioada detinerii lor de catre societate. (2) Dreptul de vot conferit de actiunile prevazute la alin. (1) va fi suspendat pe perioada detinerii lor de catre societate.”

 Art. 1031 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990 (1) Unei societati i se permite sa dobandeasca propriile actiuni, fie direct, fie prin intermediul unei persoane actionand in nume propriu, dar pe seama societatii in cauza, cu respectarea urmatoarelor conditii:

a) autorizarea dobandirii propriilor actiuni este acordata de catre adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va stabili conditiile acestei dobandiri, in special numarul maxim de actiuni ce urmeaza a fi dobandite, durata pentru  care este acordata autorizatia si care nu poate depasi 18 luni de la data publicarii hotararii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si, in cazul unei dobandiri cu titlu oneros, contravaloarea lor minima si maxima; (...)

- Situatia de fapt supusa analizei si deciziei AGEA este achizitionarea de actiuni SIF Banat-Crisana de catre SIF Muntenia SA, operatiune care intruneste conditiile impuse de art. 107 alin. 1 din Legea 31/1990 si  reprezinta actiuni proprii fara drept de vot, conform art. 105 alin 2 din Legea 31/1990;

- Actiunile detinute de  OPUS - Chartered Issuances SA/AA Luxembourg si FIA Roumanian Strategy Fund AA/Vaduz la SIF Banat Crisana sunt asimilate de lege actiunilor proprii SIF Banat Crisana S.A. si nu dau drept de vot in AGA SIF Banat Crisana S.A, deoarece entitatile enumerate mai sus, au caracterul de persoane controlate, in sensul vizat de art. 2 alin. (1) pct. 29 lit d) din Legea nr. 24/2017, intrucat SIF Banat Crisana S.A. prin intermediul societatii controlate SIF Muntenia S.A. au puterea de a exercita sau exercita efectiv o influenta dominanta sau un control, intrucat detin 100% din titlurile emise de aceste fonduri.

- Dovada ca aceste actiuni sunt detinute de societatea insasi SIF BANAT CRISANA se regaseste in Decizia Consiliului Concurentei nr. 27 din 20.06.2013 care a constatat urmatoarele :

Art. 1 In conformitate cu dispozitiile art. 46 alin. (2) lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare si ale Regulamentului privind concentrarile economice se emite prezenta decizie de neobiectiune privind concentrarea economica realizata prin dobandirea  de catre Societatea de Investitii Banat Crisana a controlului direct asupra Societatii de Administrare a Investitiilor Muntenia Invest S.A. si, indirect, asupra Societatii de Investitii Financiare Muntenia S.A., constatand ca, desi operatiunea cade sub incidenta legii, nu exista indoieli serioase privind compatibilitatea cu un mediu concurential normal.

De asemenea, prin Decizia ASF nr. 1382/13.11.2019 s-a retinut ca

"In baza prevederilor art. 2 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 24/2017, potrivit carora, pana la proba contrara, sunt prezumate ca actioneaza in mod concertat „societatea-mama impreuna cu filialele sale, oricare dintre filialele aceleiasi societati-mama intre ele, precum si o persoana juridica impreuna cu o persoana fizica sau alta persoana juridica care se afla intr-o relatie similara celei dintre o societate-mama si o filiala. Orice filiala a unei filiale este considerata o filiala a societatii-mama” si „organismele de plasament colectiv cu societatea de administrare a investitiilor si cu societatea-mama a societatii de administrare a investitiilor, precum si organismele de plasament colectiv administrate de aceeasi societate de administrare intre ele;”, se prezuma ca SIF BANAT CRISANA SA actioneaza in mod concertat cu SIF MUNTENIA S.A.”

Asadar, exista doua acte administrative de autoritate emise de doua Autoritati publice diferite cu atributii de prevenire si control a concentrarilor economice, respectiv de supraveghere si control al entitatilor reglementate care retin ca SIF BANAT CRISANA detine controlul indirect asupra SIF MUNTENIA SA.

Ca urmare, demersul SIF OLTENIA SA este legitim, dovedit probator si juridic si  are drept scop  protejarea  interesului  derivand din calitatea de actionar la SIF BANAT CRISANA SA.

 

conf. univ.dr.ec. Tudor Ciurezu

Presedinte / Director General

 

Viorica Balan

 

Ofiter de Conformitate

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.