Efectele pandemiei asupra strategiei Grupului “KMG International
Evolutia pandemiei la nivel national si international, impreuna cu masurile adoptate de autoritatile locale, centrale si europene au determinat o regandire si adaptare a strategiei, care cuprinde toate directiile cheie: operational, resurse umane, financiar si investitii.
Obiectivul cheie al grupului este protejarea angajatilor sai si a familiilor acestora, prin dezvoltarea de programe flexibile de lucru sau „work from home”.
In contextul in care la nivel national aceasta perioada este caracterizata printr-o serie de decizii de trimitere in somaj tehnic, reducerea programului de munca si concedieri colective, Grupul KMG International isi subliniaza eforturile pentru mentinerea locurilor de munca existente.
Totodata, Grupul isi reitereaza accentul pe mentinerea si extinderea activitatilor si operatiunilor sale de baza - rafinarea titeiului si distributia produselor petroliere in Romania si in regiune.
Grupul KMG International se focuseaza pe continuarea dezvoltarii directiilor sale strategice pe piata de retail - deschiderea de noi benzinarii in Romania si regiunea Marii Negre.
La acestea se adauga eforturile Grupului pentru respectarea angajamentelor asumate in cadrul Fondului de Investitii in Energie Kazah-Roman care a anuntat in august 2020 selectarea contractorului general pentru construirea la cheie a centralei de cogenerare de pe platforma Petromidia.
In acelasi timp, KMG International detine o serie de active non-core pentru activitatea Grupului in regiune, cum ar fi productia de tevi si fitinguri - «Palplast» SA, proiectarea si fabricarea de fitinguri industriale - «Rominserv Valves IAIFO» SRL , servicii de securitate, protectie si prevenirea situatiilor Urgenta - «Global Security Sistem» SA sau deservirea sondelor de petrol - «Rompetrol Well Services» SA. Ca parte a strategiei mai largi sustinute de actionarul unic – JSC NC „KazMunayGas”, Grupul KMG International are in vedere dezinvestirea participatiilor sale in toate activele non-core in masura in care exista oferte de preluare atractive.
Departamentul «Corporate Development»