Stiri Piata


BURSA DE VALORI BUCURESTI SA - BVB

Hotarari AGA O & E din data de 12 aprilie 2017

Data Publicare: 12.04.2017 17:45:04

Cod IRIS: A2717

Nr. 2943/12.04.2017  

Catre: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

            Sectorul Instrumente si Investitii Financiare

            Fax: 021- 659.60.51

 

             BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. – Piata Reglementata

             Fax: 021- 256.92.76

 

De la:     BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

 

RAPORT CURENT

conform Regulamentului C.N.V.M. nr. 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare si Legii nr. 297/2004 privind piata de capital

 

Data raportului: 12.04.2017

Denumirea entitatii emitente: BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

Sediul social: Mun. Bucuresti, Bd. Carol I nr. 34-36, et. 13-14, sector 2

Numarul de telefon/fax: 021/307.95.00, 021/307.95.19

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 17777754 

Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/12328/2005

Capital social subscris si varsat: 76.741.980 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Categoria Premium Actiuni (simbol de piata BVB)

 

Evenimente importante de raportat: Raport curent privind Hotararile Adunarii Generale Ordinare si Hotararile Adunarii Generale Extraordinare ale Actionarilor din data de 12.04.2017 (prima convocare)

 

In data de 12.04.2017 s-au tinut, la prima convocare, sedinta Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor (“AGOA”) si sedinta Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor (“AGEA”) societatii BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. (denumita in continuare „Societatea”), la adresa din Mun. Bucuresti, Sector 2, Bd. Carol I nr. 34-36, etaj 2, sala Millenium, incepand cu ora 10:20 (AGOA), respectiv ora 13:10 (AGEA), pentru toti actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor Societatii, tinut de societatea Depozitarul Central S.A. Bucuresti, la sfarsitul zilei de 31.03.2017, considerata Data de Referinta pentru ambele adunari.

Convocarea Adunarilor Generale Ordinare si Extraordinare ale Actionarilor s-a realizat potrivit Actului Constitutiv al Societatii, prin publicarea convocatorului in Monitorul Oficial al Romaniei – Partea a IV-a nr. 750 din data de 07.03.2017 si in ziarul Romania Libera din data de 7 martie 2017, precum si pe pagina web a Societatii la sectiunea Relatia cu Investitorii/ Adunari Generale ale Actionarilor, iar convocatorul actualizat al Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor fiind publicat in Monitorul Oficial al Romaniei – Partea a IV-a nr. 1063 din data de 30.03.2017 si in ziarul Romania Libera din data de 30 martie 2017, precum si pe pagina web a Societatii la sectiunea Relatia cu Investitorii/ Adunari Generale ale Actionarilor.

 

Dupa dezbateri, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor a adoptat urmatoarele hotarari:

 

HOTARAREA NR. 1

Art 1. Cu unanimitatea voturilor exprimate, aproba situatiile financiare anuale individuale si consolidate ale Societatii aferente exercitiului financiar al anului 2016 si intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, pe baza Raportului administratorilor si a Raportului auditorului financiar al Societatii.

 

HOTARAREA NR. 2

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba modul de repartizare a profitului net statutar al Societatii realizat in anul 2016 in suma de 7.500.525 lei, astfel: alocarea sumei de 438.102 lei pentru rezerva legala si distribuirea sumei de 7.062.423 lei ca dividende. Aprobarea fixarii unui dividend brut/actiune de 0,92028 lei.

 

HOTARAREA NR. 3

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba descarcarea de gestiune a administratorilor Societatii pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar 2016, pe baza rapoartelor prezentate..

 

HOTARAREA NR. 4        

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba remuneratia administratorilor Societatii pentru exercitiul financiar 2017 in cuantum de 3.700 Lei net lunar/membru si limitele generale ale remuneratiilor suplimentare pentru administratorii Societatii prevazute in Anexa nr. 1, parte integranta a hotararii.

 

HOTARAREA NR. 5        

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba numirea Mazars Romania S.R.L. ca auditor financiar al Societatii pentru exercitiile financiare 2017, 2018 si 2019.

 

HOTARAREA NR. 6        

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba Bugetul de venituri si cheltuieli si planul de afaceri pentru anul 2017 al Societatii.

 

HOTARAREA NR. 7

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba Procedura pentru alegerea unui membru in Consiliul Bursei.

 

HOTARAREA NR. 8

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba completarea componentei Consiliului Bursei prin alegerea Dnei. Claudia Gabriela Ionescu, in calitate de membru al Consiliului Bursei, pentru durata ramasa din mandatul acordat dlui. Radu Toia, ca urmare a renuntarii acestuia la mandatul de membru al Consiliului Bursei.

 

HOTARAREA NR. 9

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba nivelul maxim al comisioanelor si tarifelor practicate de Societate pentru operatiunile specifice pe piata reglementata, conform Anexei la prezenta hotarare si imputernicirea Consiliului Bursei pentru a stabili cuantumul efectiv al comisioanelor si tarifelor practicate de Societate pentru operatiunile specifice pe piata reglementata, precum si data de la care se vor aplica.

 

HOTARAREA NR. 10

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba continuarea prestarii de servicii aferente spatiului destinat sediului social al BVB de catre International Business Center Modern S.R.L. incepand cu luna a 29-a de contract, perioada dupa care valoarea contractata depaseste pragul de 500.000 Euro.

 

HOTARAREA NR. 11

Articol unic. Cu majoritatea voturilor exprimate, aproba data de: (i) 16.05.2017 ca Data de Inregistrare, conform art. 238 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare; (ii) 15.05.2017 ca Data „ex date”, conform art. 2 lit. f) din Regulamentul nr. 6/2009; (iii) 06.06.2017 ca Data Platii, conform art. 2 lit. g) din Regulamentul nr. 6/2009 si art 1293 alin (2) din Regulamentul nr. 1/2006.

 

HOTARAREA NR. 12

Articol unic. Cu unanimitatea voturilor exprimate, aproba mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Ludwik Leszek Sobolewski, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor, oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea hotararilor adoptate.

 

De asemenea, dupa dezbateri, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor a adoptat urmatoarele hotarari:

 

HOTARAREA NR. 1

Art 1. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba fuziunea prin absorbtie dintre Bursa de Valori Bucuresti S.A., in calitate de societate absorbanta si SIBEX – Sibiu Stock Exchange S.A., J32/28/1994, CUI 6584502, cu sediul social in Sibiu, Piata Aurel Vlaicu nr 9-10, etaj 3, judet Sibiu, Romania, („SIBEX”) in calitate de societate absorbita („Fuziunea”), conform termenilor si conditiilor prevazute in proiectul de fuziune datat 24.02.2017 („Proiectul de Fuziune”), si, prin urmare, aprobarea Proiectului de Fuziune si a documentelor care au fost intocmite in legatura cu acestea, si a tuturor efectelor Fuziunii, cum ar fi, dar fara a se limita la (i) dizolvarea fara lichidare a SIBEX si transmiterea universala a patrimoniului SIBEX catre BVB in schimbul atribuirii catre actionarii SIBEX de actiuni nou emise de Societate, in conditiile prezentate in Proiectul de Fuziune; (ii) majorarea capitalului social al Bursei de Valori Bucuresti S.A., in conditiile Proiectului de Fuziune, prin emiterea unui numar maxim de 401.401 actiuni noi, nominative, ordinare, dematerializate, fiecare actiune avand valoarea nominala de 10 lei, urmand ca valoarea capitalului social al BVB sa fie majorata de la valoarea de 76.741.980 lei la valoarea maxima de 80.755.990 lei; actionarii SIBEX vor primi un numar intreg de actiuni in Societate conform ratei de schimb indicata in Proiectul de Fuziune, aplicata la numarul de actiuni pe care le detin in SIBEX la data de inregistrare a hotararii de aprobare a Fuziunii, si dupa rotunjire in jos, iar Consiliul Bursei va stabili valoarea finala a majorarii de capital social, conform celor indicate in Proiectul de Fuziune, inclusiv prin anularea acelor actiuni ale BVB care ar fi fost alocate in contul actiunilor SIBEX pentru care s-a exercitat dreptul de retragere in conformitate cu art. 134 din Legea nr. 31/1990 si prin anularea acelor actiuni emise de BVB si care, din cauza operatiunilor de rotunjire, nu sunt alocate actionarilor SIBEX. Actionarii SIBEX vor fi compensati pentru fractiunile de actiuni rezultate ca urmare a rotunjirii in jos ca fractie corespunzatoare raportata la valoarea de piata a unei actiuni BVB, stabilita prin raportul de evaluare, anume 35,872416 lei.

 

HOTARAREA NR. 2

Articol unic. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba imputernicirea Consiliului Bursei si a Directorului General, cu drept de subdelegare, pentru a lua toate masurile si a efectua toate operatiunile de ordin administrativ, economic, financiar sau juridic, considerate necesare sau adecvate de acestia pentru a implementa decizia de aprobare a Fuziunii si Fuziunea insasi, cum ar fi, dar fara a se limita la: (i) realizarea formalitatilor necesare pentru obtinerea oricaror aprobari din partea ASF, (ii) orice alte formalitati si proceduri necesare in relatia cu ASF si orice alta entitate pentru a asigura retragerea autorizatiilor SIBEX pentru operarea pietelor reglementate, a sistemului alternativ de tranzactionare si atestatului aferent calitatii de organism de formare profesionala incepand cu data implementarii Fuziunii, si reglementarea situatiei instrumentelor financiare tranzactionate pe pietele operate de SIBEX (iii) stabilirea si aducerea la indeplinire, dupa cum va fi cazul, a procedurilor pentru asigurarea exercitarii drepturilor actionarilor in contextul Fuziunii, (iv) semnarea si transmitera oricaror documente, notificari, solicitari necesare sau utile pentru finalizarea si opozabilitatea preluarii intregului patrimoniu al SIBEX incepand cu data de implementare a Fuziunii, (v) incetarea oricaror contracte preluate de la SIBEX care nu sunt necesare sau utile desfasurarii activitatii Societatii dupa implementarea Fuziunii, (vi) reprezentarea in fata Oficiilor Registrului Comertului competente, Tribunalului competent, ASF, Depozitarului Central, si oricaror alte autoritati, persoane juridice sau fizice, dupa cum va fi necesar.

 

HOTARAREA NR. 3

Articol unic. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba modificarea actului constitutiv al Societatii, pentru a reflecta valoarea si structura finala a capitalului social, urmare a modificarilor decurgand din implementarea Fuziunii, pe baza deciziei Consiliului Bursei de constatare a valorii finale, luand in calcul inclusiv eventualele retrageri ale actionarilor Societatii, folosind structura de mai jos:

”Art. 14 (1) Capitalul social este de [a se completa pe baza rezultatelor majorarii capitalului social] lei, in intregime subscris si varsat. (2) Capitalul social este impartit in [a se completa pe baza rezultatelor majorarii capitalului social] actiuni, nominative, ordinare, dematerializate, fiecare actiune avand o valoare nominala de 10 RON.”

 

HOTARAREA NR. 4

Articol unic. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba modificarea Actului constitutiv al Societatii, dupa cum urmeaza:

“ Abrogarea dispozitiilor lit. b) din art. 29.”

 

HOTARAREA NR. 5

Articol unic. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba rascumpararea de catre Societate a propriilor actiuni, in cadrul pietei unde actiunile sunt listate sau prin desfasurarea de oferte publice de cumparare, in conformitate cu prevederile legale aplicabile, in urmatoarele conditii: maximum 114.285 actiuni (reprezentand maximum 1,49% din capitalul social), la pretul minim de 18 lei per actiune si un pret maxim egal cu valoarea cea mai mica dintre (i) 35 lei per actiune si (ii) valoarea cea mai mare dintre pretul ultimei tranzactii independente si pretul cel mai ridicat din momentul respectiv al ofertei de achizitionare, in conformitate cu prevederile art.3 alin. (2) din Regulamentul Delegat (UE) 2016/1052 al Comisiei din 8 martie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 596/2014 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste standardele tehnice de reglementare pentru conditiile aplicabile programelor de rascumparare si masurilor de stabilizare. Valoarea agregata a programului de rascumparare este de pana la 4.000.000 lei. Programul se va desfasura pentru o perioada de maxim 18 luni de la data publicarii Hotararii adoptate in acest sens in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a, in vederea implementarii unui program de alocare a actiunilor catre salariatii si directorii Societatii, precum si catre membrii Consiliului Bursei; acordarea unui mandat Consiliului Bursei pentru aducerea la indeplinire a acestei Hotarari. Tranzactiile de rascumparare pot avea drept obiect doar actiuni platite integral si vor fi efectuate doar din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Societatii, inscrise in ultima situatie financiara anuala aprobata, cu exceptia rezervelor legale.

 

HOTARAREA NR. 6        

Art 1. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba implementarea unui program de alocare a actiunilor proprii detinute de Societate, catre salariatii si directorii Societatii, precum si catre membrii Consiliului Bursei (astfel cum este descris acest program in materialul de prezentare, avand incluse informatii privind persoanele eligibile, criteriile de alocare, modul de alocare etc).

 

HOTARAREA NR. 7        

Articol unic. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba data de: (i) 23.05.2017 ca Data de Inregistrare, conform art. 238 alin. (1) din Legea nr. 297/2004; (ii) 22.05.2017 ca Data „ex date”, conform art. 2 lit. f) din Regulamentul nr. 6/2009; (iii) 24.05.2017 ca Data Platii, conform art. 2 lit. g) din Regulamentul nr. 6/2009 si art 1293 alin. (4) din Regulamentul nr. 1/2006.

 

HOTARAREA NR. 8        

Articol unic. Cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, aproba mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Ludwik Leszek Sobolewski, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor, Actul Constitutiv actualizat al Societatii, oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea hotararilor adoptate si a Actului Constitutiv actualizat al Societatii.

 

Informatii suplimentare se pot obtine la Departamentul Secretariat General in fiecare zi lucratoare, intre orele 9.00-17.30, la telefon 021 - 307.95.00, precum si de pe website-ul Societatii www.bvb.ro, Sectiunea Relatia cu Investitorii/Adunarea Generala a Actionarilor.

 

Ludwik Leszek Sobolewski

Director General


 

Anexa la Hotararea AGAO nr. 4

 

 

 

 

Limitele generale pentru remuneratiile suplimentare ale administratorilor

 

·         Mentinerea remuneratiilor suplimentare ale administratorilor in limitele generale aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor BVB prin Hotararea nr 4/26.04.2016, dupa cum urmeaza:

 

·         Diferentierea nivelului Indemnizatiei in raport cu functia indeplinita (Indemnizatia Suplimentara 1)

-          pentru functia de Presedinte al Consiliului de Administratie – majorarea cu 50% a Indemnizatiei;

-          pentru functia de Vice-presedinte al Consiliului de Administratie - majorarea cu 20% a Indemnizatiei;

-          pentru functia de Secretar General al Consiliului de Administratie - majorarea cu 10% a Indemnizatiei;

 

·         Indemnizatie suplimentara pentru activitatea desfasurata in cadrul Comitetelor/Comisiilor Speciale si a grupurilor de lucru (Indemnizatia Suplimentara 2), de pana la 50% din Indemnizatie.

 


 

Anexa la Hotararea AGAO nr. 9

 

1.       Nivelul maxim al comisioanelor si tarifelor practicate de Societate pentru operatiunile specifice pe piata reglementata

 

a)       Comision de tranzactionare aplicat pentru piata Regular actiuni din cadrul pietei reglementate la vedere administate de BVB, aplicat la valoarea unui ordin executat

o    cumparare: 0,035%

o    vanzare:     0,095%

Nota: reducerea comisionului de tranzactionare pe partea de cumparare este de -12,5% fata de nivelul curent al comisionului respectiv, iar reducerea comisionului de tranzactionare pe partea de vanzare este de -5% fata de nivelul actual al acestuia.

 

b)       Tarif fix pe ordin executat aplicat pentru piata Regular actiuni din cadrul pietei reglementate la vedere administate de BVB: 0,95 lei

Nota: tariful se percepe pentru executia unui ordin, indiferent de numarul de tranzactii generate intr-un interval de timp

 

c)       Tarife pentru „punctele de acces” la sistemul de tranzactionare – 2 niveluri:

-      nivel „de baza”

o    2 sesiuni-utilizator de terminale de tranzactionare acordate gratuit pentru fiecare participant

o    pentru fiecare terminal suplimentar de tranzactionare - 50 Euro/luna/sesiune-utilizator

-      nivel „avansat” – tarife servicii de baza + urmatoarele servicii suplimentare:

o    Order Management Access (prin Arena GateWay sau Arena FIX) - 175 Euro/luna/utilizator gateway 

o    Operational „drop-copy” (prin Arena GateWay sau Arena FIX) - 100 Euro/luna/utilizator gateway

 

d)       Tarife pentru „market data” - 4 niveluri:

-          L1: Market Data Receiver (prin Arena GateWay sau Arena FIX) inclusiv L1 market data (cel mai bun pret de cumparare/ cel mai bun pret de vanzare) - 75 Euro/luna/utilizator gateway (*)

-          L2 Top5: Market Data Receiver (prin Arena GateWay sau Arena FIX) L1 market data + L2 top 5 Market By Price - 150 Euro/luna/ utilizator gateway (*)

-          L2 Top10: Market Data Receiver (prin Arena GateWay sau Arena FIX) L1 market data + L2 top 10 Market By Price - 200 Euro/luna/utilizator gateway (*)

-          L2 Full: Market Data Receiver (prin Arena GateWay sau Arena FIX) L1 market data + L2 top full market depth - 350 Euro/luna/utilizator gateway (**)

(**) acest serviciu va fi furnizat la un pret de 50 Euro/luna/ utilizator gateway pana la activarea serviciilor marcate cu (*), care se vor aplica pentru o perioada de maxim 12 luni, fara a depasi insa 31.05.2018 (considerata a fi Perioada Interimara)

(*) va fi activat in mod automat dupa expirarea Perioadei Interimare, ca mai sus

 

1 In comparatie cu tarifele curente percepute de BVB, tarifele propuse sunt urmatoarele:

Tarif propus

Lista curenta de tarife ale Bursei de Valori Bucuresti

Tip de modificare propusa

Tarif a)

3. Comisioane de tranzactionare pe pietele la vedere administrate de BVB (scutite TVA)

3.1 Comision de tranzactionare de actiuni, aplicat la valoarea tranzactiei (piata reglementata, piata Regular)

 

Inlocuire

Tarif b)

-

Inregistrare noua

Tarif c)

2. Tarife pentru accesul la Sistemul de tranzactionare (inclusiv TVA)

2.1 Acces standard la tranzactionare (Terminal)

Inlocuire

Tarif d)

-

Inregistrare noua

 

 

2.       Data de implementare a solutiei prevazute la punctul 1 de mai sus, precum si nivelurile efective ale comisioanelor si tarifelor urmeaza sa fie stabilite de Consiliul Bursei.

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.