Stiri Piata


ROMNAV SA BRAILA - BRNA

Plata dividend 2020-2021

Data Publicare: 25.05.2023 9:45:01

Cod IRIS: 00184

RAPORT CURENT (conform Regulamentului ASF nr. 5/2018)

Data raportului: 25.05.2023

Denumirea emitentului: ROMNAV S.A.

Sediul social: Braila, str. Anghel Saligny, nr. 4, jud. Braila,

Tel./Fax: 0239.612405, 0239.614261

Nr. ORC: J09/87/1991

Cod fiscal: RO2251084

Capital social subscris si varsat: 2,606,146.80 lei

Sistemul multilateral de tranzactionare pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise de ROMNAV S.A. este sistemul multilateral de tranzactionare administrat de BVB - SMT.

 

Eveniment important de raportat:

 

Societatea ROMNAV S.A., cu sediul in Braila, str. Anghel Saligny nr. 4, jud. Braila, inregistrata la ORC Braila sub nr. J09/87/1991, CIF RO2251084, informeaza actionarii cu privire la plata dividendelor aferente exercitiului financiar 2020/2021 prin intermediul Depozitarului Central S.A. („Depozitarul Central”) si agentului de plata BRD – Groupe Societe Generale („BRD”) incepand cu data de 30.05.2023 („Data platii dividendelor”) catre actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor Societatii la data de 16.05.2023 (”Data de Inregistrare”). Data ”ex date” este 15.05.2023.

 

Dividendele aprobate prin Hotararea din data de 26 aprilie 2023 a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor Societatii sunt in valoare totala de 9.798.740 lei, fiind fixat un dividend brut/actiune in valoare de 4,5316 lei.

 

Societatea va calcula si va retine la sursa impozitul pe dividende in cotele prevazute de lege sau alte reglementari specifice.

 

Detalii privind modalitatile de plata a dividendelor se regasesc in documentul anexat la prezentul raport.

 

 

 

Presedintele Consiliului de Administratie,

ROBUSSINESNAV S.R.L

prin reprezentant legal dl. ANTISTESCU GHEORGHE

L.S.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COMUNICAT

PRIVIND DISTRIBUIREA DE DIVIDENDE

din profitul realizat in anul 2020/2021

 

 

Societatea ROMNAV S.A., cu sediul in Braila, str. Anghel Saligny nr. 4, jud. Braila, inregistrata la ORC Braila sub nr. J09/87/1991, CIF RO2251084, tel. 0239.612405, prin dl. Antistescu Gheorghe reprezentant legal al ROBUSSINESVNAV SRL-Presedintele Consiliului de Administratie al Romnav SA, aduce la cunostinta actionarilor urmatoarea procedura privind plata dividendelor aferente profitului realizat in anul 2020/2021 destinat dividendelor:

 

Urmare a Hotararii Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 26.04.2023, societatea ROMNAV S.A. anunta plata dividendelor aferente profitului realizat in anul 2020/2021 destinat dividendelor, prin intermediul Depozitarului Central S.A., incepand cu data de 30.05.2023 (,,Data platii”) si pana la data de 30.05.2024, pentru platile prin transfer bancar si pentru platile in numerar, catre actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor societatii la Data de inregistrare 16.05.2023. Data de 15.05.2023 este ex date, conform celor aprobate prin Hotararea AGOA din data de 26.04.2023.

 

Valoarea bruta a dividendului este de 4,5316 lei/actiune.

Comisionul aferent platii dividendelor se suporta de catre actionari. Impozitul pe dividende aferent va fi retinut la sursa in cotele prevazute de actele normative in vigoare.

 

Modalitatile si termenele de plata a dividendelor sunt urmatoarele:

 

I. Plati prin transfer bancar (in conturi deschise la o banca din Romania) incepand cu data de 30.05.2023:

Incepand cu data prezentului comunicat actionarii persoane fizice si juridice ale caror actiuni, la data de inregistrare se regasesc in conturi individuale si care doresc plata dividendelor prin transfer bancar pot solicita si transmite catre Depozitarul Central S.A., documentele necesare. Plata dividendelor se va face de catre Depozitarul Central S.A. prin transfer bancar incepand cu data de 30.05.2023, dupa primirea si verificarea documentatiei, astfel:

l. Actionarii persoane fizice si juridice vor transmite in original Depozitarului Central S.A. o solicitare scrisa "Cerere de plata" (datata si semnata de catre actionar) pentru plata dividendelor prin virament in cont, in care se va preciza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele actionarului (modelul de solicitare este disponibil pe site-ul Depozitarului Central SA, www.depozitarulcentral.ro), insotita de:

1.1. Detinatorii de instrumente financiare persoane fizice, personal sau prin reprezentant legal sau conventional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN, in care se vor preciza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele Detinatorului de instrumente financiare (modelul este disponibil pe site-ul Depozitarului Central – www.depozitarulcentral.ro), insotita de:

Ø copia actulul de identitate valabil in care sa fie lizibil codul numeric personal – certificat de titular ,,conform cu originalul’’;

Ø extras de cont sau un document eliberat de banca (semnat si stampilat) prin care se confirma existenta contului pe numele Detinatorului de instrumente financiare, cu precizarea codului IBAN, in original;

Ø copia documentelor care atesta calitatea semnatarului cererii de reprezentant legal sau conventional, daca este cazul - certificata de titular ,,conform cu originalul";

Ø Copie dovada plata tarif colectare cod IBAN (in cazul in care documentele sunt transmise catre Depozitarul Central).

1.2. Detinatorii de instrumente financiare persoane juridice, prin reprezentant legal sau conventional, vor prezenta Depozitarului Central formularul de colectare cod IBAN in care seprecizeaza banca si contul (cod IBAN) deschis pe numele Detinatorului de instrumente financiare (modelul este disponiblil pe site-ul Depozitarului Central www.depozitarulcentral.ro),insotita de:

Ø copie a certificatului de inmatriculare - certificate de titular ,,conform cu originalul’’;

Ø copie dupa documentul care atesta calitatea de reprezentant legal al societatii (certificat constatator emis de registrul comertului/entitatea echivalenta - pentru entitatile de nationalitate straina) - certificata de titular,,conform  cu originalul";

Ø copia documentelor care atesta calitatea de reprezentant conventional a semnatarului cererii, daca este cazul- certificata de titular ,,conform cu originalul";

Ø  extras de cont sau un document eliberat de banca (semnat si stampilat) prin care se confirma existenta contului pe numele titularului - persoana juridica, cu precizarea codului IBAN, in original;

Ø Copie dovada plata tarif colectare cod IBAN (in cazul in care documentele sunt transmise catre Depozitarul Central).

 

2. Actionarii persoane fizice sau juridice ale caror sume de bani vor fi platite in conturile Participantilor:

Actionarii care la data de inregistrare stabilita de Adunarea generala  a Actionarilor detin actiuni emise de ROMNAV S.A. in conturi deschise la Participantii la sistemul Depozitarului  Central, vor primi dividendele aferente detinerilor respective in contul Participantilor respectivi fara prezentarea unor documente suplimentare, cu exceptia celor pentru care Participantul a transmis Depozitarului Central anterior Datei platii o notificare privind incetarea relatiilor contractuale cu respectivii Clienti (actionari).

 

3.Solicitarile de virare a dividendelor in cont bancar se vor depune personal la registratura de la sediul Depozitarului  Central  S.A. sau se pot transmite prin posta la adresa:Depozitarul Central S.A., Str. Carol I nr. 34-36, sector 2, Bucuresti, Fax 021.408.58.14.

Toate solicitarile de mai sus vor contine inclusiv email-ul si numarul de telefon la care pot fi contactati actionarii sau intermediarii/reprezentantii acestora, dupa caz, in eventualitatea unor clarificari.

 

II. Plati in numerar incepand cu data de 30.05.2023:

Pentru actionarii persoane fizice, care nu solicita si/sau nu transmit documentele necesare pentru plata prin transfer bancar, plata dividendelor se va putea face in numerar, prin punere la dispozitie de catre ROMNAV S.A. a sumelor cuvenite, la ghiseele BRD Groupe Societe Generale S.A. din toata tara, prin intermediul Depozitarului Central S.A., incepand cu data de 30.05.2023 si pana la data de 30.05.2024.

Orarul de ridicare a dividendelor se incadreaza in orarul de lucru al agentiilor/sucursalelor BRD Grupe Societe Generale SA.

 

Plata dividendelor la ghiseu se face astfel:

1.1. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice rezidente care se prezinta personal la ghiseu, plata Sumelor de bani se face in baza actului de identitate avand inscris codul numeric personal (C.N.P.).

1.2. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice nerezidente care se vor prezenta personal la ghiseu, plata Sumelor de bani se face in baza pasaportului.

1.3. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice avand varsta sub 14 ani, plata Sumelor de bani se face reprezentatului legal in speta - tutorele/parintele minorului, in baza urmatoarelor documente: certificatul de nastere al Detinatorilor nereprezentati de Participant care trebuie sa aiba inscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine), actul juridic ce instituie tutela in cazul tutorelui care nu este unul dintre parinti + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al tutorelui/parintelui + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).

1.4. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice avand instituita curatela, plata Sumelor de bani se face prin curatorul respectivei persoane, in baza urmatoarelor documente: actul de identitate al Detinatorilor nereprezentati de Participant care trebuie sa aiba inscris C.N.P.-ul + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine), actul juridic ce instituie curatela + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al curatorului + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).

1.5. In cazul Detinatorilor nereprezentati de Participant, persoane fizice care nu se prezinta personal la ghiseu ci mandateaza in acest sens o alta persoana, plata Sumelor de bani se face imputernicitului respectivei persoane, in baza urmatoarelor documente: procura speciala autentificata la notariat care cuprinde imputernicirea de ridicare a Sumelor de bani eliberata cu nu mai mult de 3 ani anteriori datei in care se efectueaza plata, cu exceptia cazului in care imputernicirea are un termen de valabilitate mai mare de 3 ani si este valabila la data la care se efectueaza plata + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine) si actul de identitate al imputernicitului + 1 fotocopie certificata pentru conformitate cu originalul (fotocopia se retine).

 

III. Documentele prezentate intr-o limba straina vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana, iar daca sunt emise de o autoritate straina acestea trebuie sa fie apostilate sau supralegalizate, dupa caz.

 

IV. Situatii exceptionale

Nu se va efectua plata Sumelor de bani la ghiseu in urmatoarele cazuri:

-       catre Detinatorii nereprezentati de Participant al caror C.N.P. din actele prezentate la ghiseu nu concorda cu cel inscris in Fisier, acestia urmand a fi indrumati catre Depozitarul Central.

-       catre mostenitorii Detinatorilor nereprezentati de Participant decedati inscrisi in Fisier. Acestia vor fi indrumati catre Depozitarul Central.

-       in orice alta situatie exceptionala, care nu se incadreaza in situatiile prevazute in prezentul Contract, caz in care Detinatorii nereprezentati de Participant se vor adresa Depozitarului Central.

 

V. Orice modificare a datelor in registrul actionarilor (schimbari de nume, adrese, date identitate, etc) se realizeaza numai de catre DEPOZITARUL CENTRAL  S.A., cu sediul social in Bucuresti, Str. Carol I nr. 34-38, sector 2, la solicitarea actionarului/persoanei indreptatite.

 

VI. In cazul actionarilor nerezidenti, in conformitate cu Legea nr. 571/2003 actualizata, pentru aplicarea acordurilor de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si capital si pentru aplicarea prevederilor privind regimul fiscal comun pentru actionarii rezidenti ai unor tari membre ale UE sau AELS, nerezidentul are obligatia de a depune /expedia la sediul ROMNAV S.A. certificatul de rezidenta fiscala, in original, eliberat de catre autoritatea competenta din statul sau de rezidenta.

Mentionam ca in urma analizarii cererilor de plata a dividendelor si a documentatiei primite, Depozitarul Central S.A. si ROMNAV SA. (pentru Certificatele de rezidenta fiscala) isi rezerva dreptul da a solicita documente suplimentare.

 

Presedinte Consiliul de Administratie

ROBUSSINESNAV SRL

Prin reprezentant legal

ANTISTESCU GHEORGHE

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.