Stiri Piata


TMK - ARTROM S.A. - ART

Raport auditor - art. 82, Legea 24/2017 S1 2020

Data Publicare: 31.07.2020 17:37:13

Cod IRIS: 941A0

 

 

 

 

Raport independent de asigurare limitata asupra informatiilor incluse in rapoartele curente emise de Societate in conformitate cu cerintele Legii nr. 24/2017 (articolul 82) si Regulamentul nr. 5/2018 

 

 

Catre Consiliul de Administratie al Societatii TMK ARTROM S.A.

 

 

Am fost angajati de TMK ARTROM S.A. (denumita in continuare „Societatea”) pentru a efectua anumite proceduri in conformitate cu Regulamentul nr. 5/2018 al Autoritatatii de Supraveghere Financiara (,,ASF’’), cu toate amendamentele si modificarile ulterioare si sa raportam asupra informatiilor incluse in raportul curent anexat care centralizeaza rapoartele curente (Raportul 102/267 din 04.02.2020, Raportul 102/276 din 11.02.2020, Raportul 102/282 din 17.02.2020, Raportul 102/308 din 09.03.2020, Raportul 102/309 din 17.03.2020, Raportul 102/320 din 01.04.2020, Raportul 102/326 din 07.04.2020, Raportul 102/391 din 13.05.2020) („Rapoarte curente”), care au fost intocmite de Societate in conformitate cu cerintele Legii nr. 24/2017 (articolul 82) („criteriile”) pentru a raporta catre Autoritatea de Supraveghere Financiara („ASF”)  si Bursa de Valori Bucuresti pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 30 iunie 2020.  Rapoartele curente au fost intocmite de Societate pe baza documentelor legale incheiate de Societate cu administratorii, personalul si actionarii/asociatii sai semnificativi, precum si cu persoanele implicate cu acestia. Responsabilitatea intocmirii Rapoartelor curente revine conducerii Societatii. Procedurile noastre au fost efectuate exclusiv asupra  Rapoartelor curente amintite, care se refera la perioada 1 ianuarie 2020 - 30 iunie 2020.

 

Scopul specific

 

Acest raport este intocmit exclusiv in scopul specificat in primul alineat de mai sus, precum si pentru informarea dumneavoastra, si nu trebuie utilizat in alte scopuri. Raportul se refera exclusiv la Rapoartele curente si nu trebuie asociate cu situatiile financiare ale Societatii, luate in ansamblu. Procedurile noastre au fost efectuate exclusiv asupra contractelor incluse de catre Societate in Rapoartele curente publicate in perioada 1 ianuarie 2020 – 30 iunie 2020.

 

Responsabilitatile conducerii

 

Conducerea Societatii are responsabilitatea intocmirii  Rapoartelor curente in conformitate cu cerintele Legii nr. 24/2017 (articolul 82) („criteriile”). In special, conducerea Societatii are responsabilitatea proiectarii si implementarii unor controale interne care permit intocmirea Rapoartelor curente astfel incat sa fie lipsite de denaturari semnificative.

 


 

De asemenea, conducerea Societatii este responsabila pentru a se asigura ca documentele furnizate auditorului sunt complete si corecte. Conducerea Societatii este responsabila pentru mentinerea unui sistem de control intern care asigura in mod rezonabil faptul ca documentele descrise mai sus nu contin erori semnificative datorate fraudei sau erorii.  

 

Responsabilitatile auditorului 

 

Misiunea noastra de asigurare s-a efectuat in conformitate cu Standardele Internationale privind Angajamentele de Asigurare, si anume ISAE 3000 (revizuit), „Misiunile de asigurare, altele decat auditul sau revizuirea informatiilor financiare istorice. Aceste reglementari prevad ca noi sa respectam standardele etice si sa planificam si desfasuram misiunea de asigurare astfel incat sa obtinem o asigurare limitata cu privire la Rapoartele curente. 

 

Aplicam Standardul international de control al calitatii 1 (ISQC 1) si, in consecinta, mentinem un sistem solid al controlului calitatii, inclusiv politici si proceduri care documenteaza conformitatea cu standardele si cerintele etice si profesionale relevante din legislatie sau reglementari.

 

Respectam cerintele de independenta si celelalte cerinte etice ale Codului International de etica al profesionistilor contabili (inclusiv standardele internationale de independenta) emis de Consiliul pentru Standarde Internationale de Etica pentru Contabili (codul IESBA), care stabileste principiile fundamentale de integritate, obiectivitate, competenta profesionala si atentie cuvenita, confidentialitate si comportament profesional.

 

Procedurile selectate depind de rationamentul auditorului. Procedurile includ, in special, interviuri cu personalul responsabil pentru raportarea financiara si managementul riscurilor, precum si proceduri suplimentare care au scopul de a obtine probe referitoare la Raportarile curente. 

 

Angajamentul de asigurare efectuat reprezinta un angajament de asigurare limitata.  Natura, termenul si extinderea procedurilor desfasurate in cadrul unei misiuni de asigurare limitata sunt limitate in comparatie cu cele necesare in cadrul unei misiuni de asigurare rezonabila.   In consecinta, nivelul de asigurare obtinut in cadrul unui angajament de asigurare limitata este mai redus.

 

Referitor la Rapoartele curente  ale Societatii am efectuat urmatoarele proceduri:

 

1)       Am obtinut din partea Societatii rapoartele curente anexate si am verificat faptul ca  persoanele care aproba incluse in aceste rapoarte sunt reprezentantii Societatii si am comparat detaliile care sunt necesare a fi incluse in aceste rapoarte conform Legii 24/2017 (articolul 82) cu informatiile care au fost incluse in aceste rapoarte de catre Societate.


 

2)       Pentru contractele/conventiile individuale pe care le-am analizat, asa cum sunt definite in prezentul raport, am determinat daca detaliile acestora corespund sub toate aspectele semnificative cu informatiile incluse in contractele si conventiile semnate, puse la dispozitia noastra si daca acestea au fost semnate de catre reprezentantii Societatii, in conformitate cu lista semnaturilor autorizate furnizata noua. Acolo unde a fost cazul, am comparat daca detaliile incluse in rapoartele curente corespund cu documentatia aferenta conventiilor si contractelor respective: partile care au semnat documentele legale; data la care documentatia a fost semnata si natura acesteia; descrierea tipului de bunuri /servicii indicate in documentatie; valoarea totala realizata sau estimata a contractelor/ conventiilor si, acolo unde a fost cazul, termenii si conditiile contractuale aferente.

 

3)       Am comparat daca detaliile prezentate in rapoartele curente anexate corespund cu informatiile pe care le-am obtinut in urma discutiilor avute cu conducerea Societatii precum si cu documentatia conventiilor/contractelor respective la nivelul de detaliu indicat in ceea ce priveste  temeiul si natura conventiilor/contractelor incheiate de Societate cu partile respective.

 

4)       Pe baza discutiilor pe care le-am avut cu conducerea Societatii precum si ca urmare a examinarii politicilor si procedurilor Societatii puse la dispozitia noastra, am analizat modul in care tranzactiile Societatii cu administratorii, personalul si actionarii sai semnificativi, precum si cu persoanele implicate cu acestia, sunt conforme cu politicile si procedurile Societatii.

 

5)       In masura in care exista un pret de piata pentru bunurile sau serviciile furnizate Societatii de administratorii, personalul si actionarii sai semnificativi, precum si de persoanele implicate cu acestia, am discutat cu conducerea Societatii modul in care au fost stabilite aceste preturi si daca, de la caz la caz, preturile agreate corespund celor folosite de alte parti (terti), pentru servicii sau bunuri similare. In cazul in care nu exista preturi de piata disponibile, am analizat daca respectivele tranzactii sunt realizate pe baza contractelor aprobate si semnate.

 

 

Procedurile noastre au fost aplicate doar asupra contractelor incluse in Raportarile curente anexate, care au fost incheiate/modificate in perioada 1 ianuarie 2020 – 30 iunie 2020 si au o valoare estimata in cadrul perioadei de raportare mai mare de 50.000 de euro. Nu am efectuat nicio procedura pentru a verifica daca Rapoartele curente includ toate tranzactiile si detaliile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform articolului 82 al Legii nr. 24/2017 pentru aceasta perioada.

 


 

Concluzie

 

Pe baza procedurilor efectuate si a probelor obtinut descrise mai sus cu privire la documentele legale incluse in Rapoartele curente, nu am observat nimic ce ar putea sa ne determine sa consideram ca:

 

a)       Detaliile indicate in rapoartele curente anexata nu sunt in concordanta cu conventiile/contractele puse la dispozitia noastra de catre Societate.

 

b)       Detaliile indicate in raportul anexat nu sunt conforme, in toate aspectele semnificative, cu cerintele legale .

 

c)       Conventiile /contractele aferente puse la dispozitia noastra nu au fost autorizate in mod corespunzator de catre reprezentantii Societatii. 

 

d)       Preturile convenite intre parti nu au fost acceptate de comun acord pe baza tipului de produse/servicii si a altor termeni si conditii stipulate in contractele intre parti.

 

e)       Termenii si conditiile tranzactiilor incluse in contractele raportate de catre Societate, efectuate  cu administratorii, personalul si actionarii sai semnificativi, precum si cu persoanele implicate cu acestia, nu au fost stabilite pe baza contractelor semnate de catre Societate , in raport cu natura serviciilor si a altor termeni si conditii stipulate de catre parti.

 

Raportul nostru este emis doar in scopul stabilit in primul paragraf al prezentului Raport si pentru informarea dumneavoastra si nu trebuie folosit in alte scopuri.

 

Raportul se refera numai la Rapoartele curente mentionate anterior si nu trebuie extins si asupra altor rapoarte ale Societatii, luate in considerare la nivel individual sau in ansamblu.

 

In numele

Ernst & Young Assurance Services SRL

 

 

Sebastian Mocanu

Partener

 

 

31 Iulie 2020

Bucuresti, Romania

 

 

Anexa

1.       Raportul curent 102/447 – 28.07.2020

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.