S.C. ARMATURA S.A. Raport semestrial 2020
Cluj - Napoca
RAPORT SEMESTRIAL 2020
S.C. ARMATURA S.A.
CLUJ- NAPOCA
Sediul social:
|
400267 Cluj-Napoca
|
|
Str. Garii Nr. 19
|
Telefon:
|
+40 264 435 367
|
Fax:
|
+40 264 435 368
|
Email:
|
office@armatura.ro
|
Website:
|
www.armatura.ro
|
Codul unic de inregistrare:
|
RO 199001
|
Numar de ordine in Registrul Comertului:
|
J12/13/1991
|
Capitalul social subscris si varsat:
|
4.000.000 RON
|
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise:
Actiunile S.C. ARMATURA S.A. se tranzactioneaza la categoria a II-a, a Bursei de Valori Bucuresti.
Principalele caracteristici ale valorilor mobiliare emise de companie:
➢ Numarul de actiuni: 40.000.000
➢ Valoarea nominala: 0,1 RON/actiune
➢ Actiuni nominative, emise in forma dematerializata, inregistrate in registrul independent S.C.
Depozitarul Central S.A., conform contractului nr. 1958 din 19.01.2007
Data raportului: 05.08.2020
* intocmit conform Regulamentului nr. 5/2018 al Autoritatii de Supraveghere Financiara.
* Situatiile financiare de la 30.06.2019 nu au fost auditate.
1. Situatia economico – financiara:
Situatiile financiare au fost intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara.
SITUATIA POZITIEI FINANCIARE
|
|
|
|
|
|
|
01 ianuarie
|
|
|
30 iunie
|
|
|
2020
|
|
|
|
|
2020
|
Activ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Active imobilizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Imobilizari corporale
|
24.910.484
|
|
|
|
24.624.395
|
Imobilizari necorporale
|
9.709
|
|
|
|
8.161
|
Investitii imobiliare
|
4.742.938
|
|
|
|
|
|
4.742.938
|
Total active imobilizate
|
29.663.131
|
|
|
|
29.375.494
|
Active circulante
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stocuri
|
2.640.638
|
|
|
|
1.037.961
|
Clienti si alte creante
|
282.329
|
|
|
|
1.121.319
|
Numerar si echivalente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de numerar
|
335.922
|
|
|
|
281.155
|
Active financiare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pe termen scurt
|
|
110.155
|
|
|
|
|
|
0
|
Total active circulante
|
|
3.369.044
|
|
|
|
|
2.440.435
|
Total activ
|
33.032.175
|
|
|
|
31.815.929
|
Capitaluri proprii si datorii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Capital social
|
18.110.957
|
|
|
|
18.110.957
|
Rezerve
|
21.335.091
|
|
|
|
21.335.091
|
Rezultatul reportat inclusiv rezultatul perioadei
|
-44.288.947
|
|
|
|
-45.882.546
|
Total capitaluri proprii
|
- 4.842.899
|
|
|
|
-6.436.498
|
Datorii pe termen lung
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Imprumuturi
|
-
|
|
|
|
|
|
-
|
Datorii legate de leasing financiar
|
-
|
|
|
|
|
|
-
|
Datorii aferente impozitului amanat
|
2.666.568
|
|
|
|
2.666.568
|
Furnizori si alte datorii
|
|
-
|
|
|
|
|
|
-
|
|
|
2.666.568
|
|
|
|
2.666.568
|
Datorii curente
|
|
|
|
Furnizori si alte datorii
|
9.829.821
|
9.765.754
|
Decontari cu actionarii privind
|
|
|
|
capitalul social
|
100
|
|
100
|
Imprumuturi
|
25.230.721
|
|
25.803.010
|
Provizioane pentru riscuri
|
|
|
|
si cheltuieli
|
147.864
|
16.995
|
Total datorii curente
|
35.208.506
|
|
35.585.859
|
Total datorii
|
37.875.074
|
38.252.427
|
Total capitaluri proprii si datorii
|
33.032.175
|
|
31.815.929
|
ANALIZA STOCURILOR
|
|
|
|
Stocurile societatii au inregistrat o scadere fata de inceputul anului 2020 in valoare de -1.602.677 lei, cu o scadere procentuala de 60,69 %.
Structura stocurilor la 30.06.2020 este urmatoarea:
• Materii prime si materiale
|
35.47 %
|
|
|
|
|
|
• Produse finite si marfuri
|
27.07 %
|
|
|
|
|
|
• Produse in curs de fabricatie
|
37.46 %
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 iunie
|
|
|
01 ianuarie
|
|
|
|
2020
|
|
2020
|
Materii prime
|
|
|
977.436
|
1.794.608
|
Provizioane pentru materii prime
|
|
|
-628.724
|
-768.923
|
Productia in curs de executie
|
|
|
692.304
|
1.404.731
|
Provizioane pentru produse in curs de executie
|
-303.520
|
-601.980
|
Marfuri
|
|
|
160.431
|
160.456
|
Provizioane pentru marfuri
|
|
|
-160.431
|
-160.456
|
Produse finite
|
|
|
1.458.509
|
2.010.124
|
Provizioane pentru produse finite
|
|
|
-1.180.062
|
-1.232.219
|
Alte stocuri
|
|
|
73.664
|
163.973
|
Provizioane pentru alte stocuri
|
|
|
-51.646
|
|
-129.676
|
Total
|
|
|
1.037.961
|
|
2.640.638
|
ANALIZA CREANTELOR
La data de 30.06.2020 creantele societatii aveau urmatoarea structura:
|
|
30 iunie
|
|
|
01 ianuarie
|
|
|
2020
|
|
2020
|
Creante comerciale
|
1.704.763
|
866.155
|
Minus: provizion pentru deprecierea creantelor
|
|
|
|
|
comerciale
|
-743.225
|
-743.225
|
Creante comerciale – net
|
961.538
|
122.930
|
-din care in relatie cu partile afiliate
|
781.508
|
-
|
Cheltuieli in avans
|
91.535
|
16.985
|
Avansuri acordate furnizorilor
|
405
|
913
|
Minus: provizion pentru deprecierea avansurilor
|
-
|
-
|
Debitori diversi
|
7.000
|
7.000
|
Alte creante
|
60.841
|
134.501
|
Portiunea curenta a creantelor
|
|
|
|
|
comerciale si altor creante
|
|
1.121.319
|
|
282.329
|
Creantele comerciale ale societatii de la 30.06.2020 au inregistrat o crestere cu 838.990 lei fata de cele existente in sold la inceputul anului 2020, o crestere procentuala de 297.17 % .
ANALIZA OBLIGATIILOR DE PLATA
|
|
|
|
|
|
|
30 iunie
|
|
|
01 ianuarie
|
|
|
2020
|
|
2020
|
Datorii comerciale
|
9.502.848
|
9.381.327
|
-din care in relatie cu partile afiliate
|
9.413.463
|
9.280.702
|
Datorii cu personalul,contributii,asigurari sociale
|
197.116
|
188.685
|
Taxa pe valoarea adaugata
|
0
|
0
|
Alte datorii
|
65.790
|
|
259.809
|
|
|
9.765.754
|
|
9.829.821
|
Datoriile curente ale societatii au inregistrat o scadere in valoare de -64.067 lei fata de inceputul anului 2020, cu o scadere procentuala de 0,65 %.
SITUATIA VENITURILOR SI CHELTUIELILOR
|
|
|
30 iunie
|
30 iunie
|
|
2019
|
|
2020
|
Venituri
|
3.932.584
|
|
3.076.141
|
Alte venituri din exploatare
|
11.035
|
|
2.955
|
Variatia stocurilor de produse finite
|
|
|
|
si productie in curs de executie
|
336.881
|
|
-1.264.130
|
Materii prime si materiale
|
-2.694.725
|
|
-939.380
|
Costul marfurilor
|
-14.484
|
|
-494.640
|
Cheltuieli cu personalul
|
-1.230.324
|
|
-1.112.305
|
Cheltuieli cu utilitati
|
-178.919
|
|
-140.542
|
Servicii prestate de catre terti
|
-202.881
|
|
-205.716
|
Amortizarea si deprecierea
|
|
|
|
activelor imobilizate
|
-378.704
|
|
-287.963
|
Miscarea neta in provizionul pentru alte
|
|
|
|
riscuri si cheltuieli
|
4.315
|
|
130.869
|
Alte cheltuieli operationale
|
-309.705
|
|
-233.339
|
Alte venituri / (pierderi),net
|
110.933
|
|
578.052
|
Rezultat operational
|
-613.994
|
|
-889.998
|
Venituri financiare
|
34
|
|
29
|
Cheltuieli financiare
|
-751.646
|
|
-703.630
|
Pierdere financiara neta
|
-751.612
|
|
-703.601
|
Profit/Pierdere inainte de impozitare
|
-1.365.606
|
|
-1.593.599
|
Venit / (Cheltuiala) cu impozitul pe profit
|
|
|
|
curent si amanat
|
-
|
|
-
|
Profitul / Pierderea neta aferenta exercitiului
|
-1.365.606
|
|
-1.593.599
|
2. Analiza activitatii societatii comerciale
2.1. Prezentarea si analizarea tendintelor, evenimentelor sau factorilor de incertitudine ce afecteaza sau ar putea afecta lichiditatea societatii comerciale comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.
Conducerea Societatii monitorizeaza previziunile privind necesarul de lichiditati al Societatii, pentru a se asigura ca exista numerar suficient pentru a raspunde cerintelor operationale. Aceste previziuni tin cont de planurile de finantare a datoriei Societatii, de respectarea intelegerilor, de respectarea obiectivelor interne privind indicatorii din bilantul contabil
Societatea este dependenta financiar de actionarul Herz Armaturen Gesmh.
2.2. Guvernanta corporativa:
Societatea are actiuni listate la BVB Bucuresti. Ca urmare societatea aplica toate prevederile legale in vigoare: Legea 31/1990 actualizata, OMFP 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conform Standardelor internationale de Raportare Financiara, regulamentul ASF 05 / 2018 privind raportarile, legea 297/2004 privind piata de capital, reglementarile BVB si altele. Toate aceste acte sunt publice. Pana la data intocmirii prezentului raport, Societatea nu a aderat la Codul de Guvernanta Corporativa emis de Bursa de valori Bucuresti in anul 2015 .Societatea a implementat un Regulament de Organizare si Functionare precum si un Regulament de Ordine Interioara care sunt menite sa asigure functionarea in parametrii de siguranta si sa contribuie la indeplinirea obiectivelor societatii. Sistemul de control intern isi indeplineste obiectivele propuse si nu au fost constatate deficiente semnificative in functionarea sistemului intern. Principiile sistemului de control intern implementate sunt separarea deciziilor, existenta unor controale automate incorporate in aplicatia informatica, limite de autorizare, raportari periodice, etc. Societatea are desemnat un auditor intern dar nu si un comitet de audit. Nu exista un department distict de relatii cu investittorii. Societatea are un contract cu un auditor financiar autorizat, conform cerintelor legale, care verifica situatiile financiare conform prevederilor legale in vigoare. Adunarea Generala are atributiile prevazute de Legea 31/1990 cu modificarile aferente si de actul constitutiv al societatii in vigoare la data tinerii adunarii generale. Modul de desfasurare a adunarii generale a actionarilor si atributiile cheie ale acesteia sunt conforme cu legislatia in vigoare si cu Statutul societatii. Drepturile actionarilor si modul cum acestea pot fi exercitate sunt prevazute in legislatia aplicabila.
Componenta Consiliului de Administratie :
- Akper Saryyev – membru
- Matthias Haider - membru
- Damir Rutar– membru
- Zoran Bankovic – membru
- Walter Simmel - membru
3. Activele corporale ale companiei
3.1. Precizarea amplasarii si a caracteristicilor principalelor capacitati de productie in proprietatea companiei.
Echipamentele si instalatiile de productie detinute de companie sunt situate, in intregime, in Cluj-Napoca, strada Garii nr. 19.
Echipamentul de la Sectia Montaj consta, in principal, din echipamente pentru asamblare robinete sau partile lor componente, standuri de proba la presiune, linie de vopsit in camp electrostatic si instalatie de vopsit prin pulverizare.
Prelucrarea produselor din fonta de dimensiuni mari se realizeaza cu ajutorul masinilor CNC.
3.2. Descrierea si analizarea gradului de uzura al proprietatilor companiei.
In prezent productia este limitata doar la activitatea de prelucrare CNC si asamblare robineti aprovizionati de la terti. Sectiile care au fost inchise sunt in conservare iar pentru utilajele care nu prezinta un grad mare de uzura se incearca valorificarea lor.
4. Schimbari care afecteaza capitalul si administrarea societatii comerciale
In data de 07 martie 2013 Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor a aprobat reducerea capitalului social al Societatii la valoarea „zero” si concomitent majorarea acestuia la valoarea de 4.000.000 lei prin aport in numerar de catre actionarii acesteia. Finalizarea acestei operatiuni nu a fost posibila deoarece actionarul Bugica Radu a contestat hotararea la Tribunalul Comercial Cluj, cerere de a facut obiectul dosarului nr. 817/1285/2013 iar Hotararea AGEA a fost anulata de instanta prin hotarare definitiva. Din punct de vedere financiar, societatea nu a fost afectata decat pentru faptul ca nu s-a putut rezolva problema capitalurilor proprii, care la data de 31.12.2015 erau la valoare de sub 50% din valoarea capitalului social. Principalul motiv al anularii a fost acela ca societatea nu a organizat anterior aprobarii reducerii si majorarii de capital social o AGEA in care sa se discute dizolvarea si lichidarea societatii.
In data de 29.04.2014 a avut loc o AGEA in care s-a respins propunerea Consiliului de Administratie de dizolvare si lichidare a societatii, iar societatea avea termen de un an de a veni cu o propunere catre actionari pentru a rezolva problema capitalurilior proprii negative la sfarsitul anului 2014.
In data de 12.02.2015 Adunarea Generala Extraordinara a decis reducerea capitalul social al societatii de la 4.000.000 lei la 400.000 lei prin reducerea numarului de actiuni de la 40.000.000 la 4.000.000 actiuni nominative si concomitent majorarea capitalului social de la valoarea de 400.000 lei la valoarea de 4.000.000 lei prin aport de numerar. Rapunsul comunicat de ASF privind inregistrarea operatiunii de reducere a capitalului social a fost trimis Societatii la data de 12.02.2016. In cadrul AGEA care a avut loc in luna aprilie 2016 s-a respins propunerea aprobata prin Hotararea AGEA 01/12.02.2015. In cadrul aceleiasi AGEA s-a aprobat mandatarea Consiliului de Administratie de a aproba si efectua o majorare de capital social pana la valoarea de 10.000.000 lei, in termen de un an de la data hotararii AGEA, dar pana la data prezentelor situatii financiare acest demers nu a fost facut.
Termenul de rambursare al creditului de 5 miloane de euro contract de la actionarul Herz Armaturen Ges.b.h nu a fost prelungit pe parcursul anului 2020, scadenta ramanand 15.04.2016.
Pe parcursul anului 2017 Societatea a trecut printr-o perioada de reorganizare a activitatii inchizand urmatoarele sectii : Turnatorie Fonta, Prelucrari Mecanice, Sectia Montaj, Magazinul de prezentare iar in luna februarie 2018 s-a inchis sectia Turnatorie Alama .
De la data ultimelor situatii financiare pana la data prezentelor situatii semestriale nu au fost inregistrate schimbari majore in ceeea ce priveste activitatea curenta a companiei.
Raportul Semestrial pentru exercitiul financiar 2020 este disponibil accesand link-ul de mai jos.
Administrator, Intocmit,
Akper Saryyev Ec.Rus Dana