Allview a debutat pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti

26.07.2021

  • Visual Fan, companie romaneasca de tehnologie recunoscuta pentru brandul Allview, a debutat astazi, 26 iulie, pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti.
  • Compania a derulat un plasament privat de actiuni noi in aprilie 2021 prin care a atras de la investitorii din piata de capital 15,5 milioane de lei.
  • In 2018, Allview s-a numarat printre cele 15 companii finaliste in proiectul Made in Romania al Bursei de Valori Bucuresti, companii care au contribuit la cresterea economiei romanesti.
  • Allview anunta ca va continua sa foloseasca mecanismele pietei de capital pentru finantare si dezvoltare.
     

Visual Fan, companie romaneasca de tehnologie fondata acum aproape 20 de ani in Brasov si care este recunoscuta pentru brandul Allview, s-a listat astazi, 26 iulie, pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti. Actiunile companiei se vor tranzactiona sub simbolul bursier ALW. Allview a atras de la investitorii din piata de capital, printr-un plasament privat desfasurat anterior listarii, suma de 15,5 milioane de lei. Fondurile vor sustine finantarea activitatii curente a companiei, pentru accelerarea vanzarilor si intensificarii activitatii de promovare.

„Suntem mandri ca avem la cota bursei o noua companie antreprenoriala, care activeaza intr-un domeniu atat de dinamic si competitiv precum e piata IT&C. Creativitatea si munca asidua pe care echipa Allview o depune de aproape 20 de ani, de la infiintare, precum si rezultatele pe care le obtine an de an, demonstreaza rezilienta si viziune. Listarea Allview este un moment important in dezvoltarea companiei si ne bucuram ca ati facut acest pas. Este o bucurie dubla pentru noi, intrucat Allview a fost una dintre finalistele programului Made in Romania al bursei, editia din 2018, si ne bucuram ca parteneriatul inceput acum trei ani s-a materializat astazi prin sunarea clopotelului bursei”, a declarat Radu Hanga, Presedintele Bursei de Valori Bucuresti.

„Listarea actiunilor este o incununare a eforturilor intregii echipe Allview si incheierea cu succes a unui proiect inceput odata cu selectarea intre cele 15 companii finaliste ale editiei din 2018 a programului Made in Romania, organizat de Bursa de Valori Bucuresti. Pe de o parte, traim un moment de satisfactie la finalizarea acestei etape: am demonstrat ca suntem o companie puternica, a carei capacitate de a performa pe piata dinamica a dispozitivelor electronice a obtinut inca o certificare, din partea investitorilor care ni s-au alaturat ca actionari, in urma plasamentului privat. Pe de alta parte, un nou drum ne sta inainte: in 2022, vom aniversa 20 de ani ai brandului Allview intr-o noua ipostaza, de companie listata, ceea ce ne motiveaza sa venim cu noi produse inovatoare pe piata IT&C, prin care sa raspundem exigentelor tot mai ridicate ale clientilor si sa obtinem rezultate de business prin care sa dovedim ca suntem un emitent atractiv pe BVB”, a declarat Lucian Peticila, fondator si director general al Allview.

Listarea Allview vine dupa incheierea unui plasament privat derulat in 23 aprilie prin care compania a atras de la investitorii din piata de capital 15,5 milioane de lei. In cadrul plasamentului au fost vandute catre 161 de investitori, dintre care 32 calificati si 129 de retail, un numar de 111.100 actiuni la un pret de 140 lei/actiune. Capitalizarea anticipata a companiei se ridica la 155,5 milioane de lei. Plasamentul privat si listarea au fost realizate cu sprijinul TradeVille. Compania anunta ca isi propune sa fie un jucator activ pe piata de capital si sa foloseasca in continuare mecanismele pietei pentru finantare si dezvoltare.

„Odata cu listarea Allview, vedem cum din ce in ce mai multe branduri consacrate din Romania care aleg bursa ca modalitate de finantare, de stimulare a cresterii si de recompensare a performantei angajatilor. TradeVille, cel mai activ broker de retail din Romania, este onorat sa fie parte importanta din acest proces. Dorim sa multumim cu aceasta ocazie investitorilor care gireaza cu increderea si capitalul lor acest fenomen benefic pentru intreaga economie si antreprenorilor care au viziunea de a scrie impreuna cu noi istorie pe piata de capital din Romania”, a declarat Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct, TradeVille.

Allview este o companie cu capital integral romanesc, care si-a confirmat statutul de vizionar si pionier atunci cand vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondata la Brasov, in 2002, si produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri si alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din Romania (2016), AVI - singurul asistent vocal in limba romana (2017), a fost printre primele companii din Europa care a incheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din Romania care a adoptat tehnologia QLED (2020). Allview investeste constant in cercetare si dezvoltare si isi propune ca, pe termen lung, sa creeze un robot inteligent - asistent personal.

Compania a inregistrat in 2020 un profit net de 23,3 milioane de lei, o crestere de aproape 13 ori fata de 2019, an incheiat cu un profit de 1,8 milioane de lei. Veniturile companiei in 2020 au crescut de 4 ori fata de 2019, de la 93,3 milioane de lei in 2019 la 406,4 milioane de lei in 2020 pe toate linile de business. In perioada 2018 – 2020, portofoliul de clienti al companiei a crescut semnificativ pe toate canalele de vanzare. Pe linia de business recurenta (dispozitive electronice), cel mai important segment de vanzari este reprezentat de retail, acesta avand o pondere de 59% din volumul total, in timp ce al doilea segment ca importanta este cel al vanzarilor catre operatori, cu 25% din total. Allview livreaza produse in peste 10 tari, cele mai importante fiind Polonia, Germania si Tarile Baltice. Compania avea 79 de angajati la finalul anului 2020.

Fondatorul Visual Fan S.A., Lucian Peticila, detine 82,8% din companie. In actionariatul Allview se mai regasesc Peticila Manuela cu 4,5% din actiuni, Cotuna Camelia-Stefania cu 2,7%, iar restul de aproximativ 10% din actiuni sunt detinute de persoane fizice si juridice si reprezinta free-float-ul companiei.