COMUNICAT DE PRESA
TeraPlast S.A., cresteri in linie pe toate companiile din grup in primul trimestru
Grupul TeraPlast a raportat o dublare a cifrei de afaceri in Q1 2018 fata de Q1 2017
Bistrita, 2 mai 2018 - Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucatori din piata constructiilor, a inregistrat in primul trimestru din 2018 o cifra de afaceri de 131 milioane lei (trimestrul 1 2017: 67 milioane lei). Principala contributie la aceasta crestere au avut-o business-urile intrate in portofoliul grupului in 2017: Depaco - Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia si business-ul Politub.
Grupul TeraPlast include societatile TeraSteel Romania si TeraSteel Serbia (producatori de panouri sandwich si structuri metalice zincate), TeraPlast (producator de tevi, granule si profile din PVC), Depaco (producatorul tiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producator de ferestre si usi din PVC) si distribuitorul TeraPlast Ungaria.
Principalii indicatori, mii lei
|
T1 - 2018
|
T1 - 2017
|
▲%
|
Cifra de afaceri
|
130.955
|
66.578
|
97%
|
EBITDA
|
7.590
|
6.560
|
16%
|
Divizia Steel, TeraSteel Romania, TeraSteel Serbia si Depaco, a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an. Suntem astfel mai bine pregatiti sa depasim provocarile pietei locale de infrastructura aparute in a doua parte a anului 2016 si care persista si astazi.
Una dintre directiile strategice ale Grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului si a investitiilor in sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investitionala si M&A.
Incepand cu anul 2018, situatiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflata sub controlul TeraPlast din ianuarie. Depaco a inregistrat o cifra de afaceri de 25.547 mii lei, in crestere cu 13% fata de T1 2017. Datorita sinergiilor cu TeraSteel, Depaco a accesat inclusiv proiecte de constructii industriale, pentru care a furnizat tabla cutata, inregistrand o crestere cu 65% a vanzarilor pe acest segment. Pe o piata a constructiilor rezidentiale in crestere, Wetterbest isi continua strategia de majorare a cotei de piata.
Segmentul de panouri sandwich a generat o cifra de afaceri de 47.792 mii lei (mai mare cu 80% fata de T1 2017). Performanta TeraSteel este remarcabila in contextul cresterii EBITDA cu 42% fata de T1 2017, ceea ce confirma cunoasterea foarte buna a pietei Europei de est. In 2018, TeraSteel Serbia a incheiat contracte importante cu clienti din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia si Croatia, urmandu-si strategia de a deveni un jucator regional semnificativ.
Divizia de mase plastice a inregistrat o cifra de afaceri de 58 milioane lei in T1 2018, in crestere cu 44% fata de T1 2017, contributia segmentului de polietilena (prin brandul Politub) in cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei. In prezent, divizia se afla in curs de implementare a strategiei de crestere a competitivitatii pe piata de sisteme de infrastructura pentru apa si gaz.
Din perspectiva echipei de management a Grupului TeraPlast, 2018 a inceput ca un an volatil si nu avem motive sa credem ca aceasta volatilitate se va reduce in trimestele urmatoare. In aceste prime 3 luni, competitia intre producatori s-a dat in primul rand pe pret, aspect reflectat in marja EBITDA de 6%, pe care grupul a realizat-o in T1 2018.
Motorul de crestere al pietei de constructii va fi in continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructura, care reprezinta 12% din cifra de afaceri bugetata de grup pentru 2018, neexistand previziuni clare.
In acest context, se dovedeste ca diversificarea activitatilor a fost o strategie corecta. Grupul va continua integrarea afacerilor achizitionate, in scopul cresterii eficientei business-ului.
Raportul pentru trimestrul I 2018 poate fi consultat pe pe website-ul www.TeraPlast.ro, Investitori, sectiunea Rapoarte financiare si poate fi accesat in link-ul de mai jos: