Stiri Piata


C.N.T.E.E. TRANSELECTRICA - TEL

Tarife reglementate aplicabile de la 1 iulie 2017

Data Publicare: 29.06.2017 15:40:42

Cod IRIS: 25783

Catre:           Bursa de Valori Bucuresti – Departament Operatiuni Emitenti Piete Reglementate

                       Autoritatea de Supraveghere Financiara - Directia Generala Supraveghere - Directia Emitenti

Raport curent conform prevederilor Legii nr. 24/2017

Data raportului: 29 iunie 2017

Denumirea entitatii emitente: CNTEE TRANSELECTRICA SA, Societate Administrata in Sistem Dualist

Sediul social: Bucuresti, Bulevardul Gheorghe Magheru nr. 33, sector 1

Punct de lucru: Bucuresti, Str. Olteni nr. 2-4, sector 3

Numar de telefon/fax: 021 30 35 611/021 30 35 610

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 13328043

Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/8060/2000

Capital social subscris si varsat: 733.031.420 RON

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

 

Eveniment important de raportat: tarife reglementate aplicabile de la 1 iulie 2017

 

Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” S.A. informeaza publicul investitor asupra publicarii in Monitorul Oficial 489/28.06.2017 a Ordinului ANRE nr. 48/2017 privind aprobarea tarifului mediu pentru serviciul de transport, a tarifului pentru serviciul de sistem, a tarifelor zonale aferente serviciului de transport si a pretului reglementat pentru energia electrica reactiva, practicate de Companie. Prin urmare, tarifele reglementate aferente serviciului de transport al energiei electrice si a serviciilor de sistem, aplicabile incepand cu 1 iulie 2017 sunt:

Serviciu

Tarif

aplicat in intervalul

1 iulie 2016 - 30 iunie 2017

Tarif

aplicabil in intervalul

1 iulie 2017 - 30 iunie 2018

Diferenta

lei/MWh

lei/MWh

%

I.    Transportul energiei electrice

18,70

16,86

-9,8%

II.   Servicii de sistem functionale

1,30

1,11

-14,5%

III.  Servicii de sistem tehnologice

11,58

9,39

-18,9%

Noile tarife aprobate au fost calculate in conformitate cu metodologiile aplicabile.

I.      Tariful de transport al energiei electrice

Scaderea tarifului (-9,8%) este explicata, in principal, de doi factori:

1.     Corectiile ex-post negative - corectiile negative aplicate pentru compensarea diferentelor intre valorile prognozate utilizate in calculul tarifului in anii tarifari precedenti si valorile efective inregistrate (corectii finale pentru anul 1 iulie 2015 - 30 iunie 2016, corectii preliminare pentru anul 1 iulie 2016 - 30 iunie 2017). Contributia corectiilor ex-post la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -5,6%;

Dintre elementele de calcul care au facut obiectul corectiilor ex-post aplicate in calculul noului tarif aprobat, cele mai importante sunt: (i) pretul achizitionarii energiei electrice pentru acoperirea consumului propriu tehnologic, (ii) indicele inflatiei, (iii) utilizarea unei parti din veniturile obtinute din alocarea capacitatii de interconexiune ca sursa complementara tarifului reglementat in scopul acoperirii costurilor reglementate, (iv) cresterea consumului de energie electrica peste nivelul prognozat de ANRE la proiectarea tarifului;

2.     Cantitatea de energie electrica tarifabila la extractia din retele, a fost majorata de la 52 TWh la 54 TWh. Contributia modificarii cantitatii tarifabile la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful in vigoare este de -3,7%.

Pe langa corectiile negative au existat alti factori care au contribuit la stabilirea valorii tarifului aprobat cu intrare in vigoare la 01.07.2017 fata de valoarea tarifului in vigoare pana la 30.06.2017:

·         Inflatia prognozata utilizata in calculul noului tarif aprobat a fost mai mare decat inflatia prognozata utilizata in calculul tarifului aprobat pentru anul in curs (indicele inflatiei utilizat la calcularea noului tarif este superior indicelui inflatiei utilizat in calculul tarifului pentru anul tarifar in curs). Contributia diferentei indicelui de inflatie la modificarea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de +0,37%;

·         Venitul anual de baza calculat ca suma a costurilor reglementate anuale stabilite pe baza prognozei de costuri pe 5 ani aprobata de ANRE pentru perioada de reglementare 01.07.2014-30.06.2019, este usor mai mare decat venitul anual de baza corespunzator anului tarifar in curs. Liniarizarea seriei de venituri anuale in cadrul perioadei de reglementare a condus la o redistribuire a veniturilor anuale in cadrul perioadei in conditiile mentinerii valorii totale a venitului cumulat pe 5 ani, evolutia veniturilor de la un an la urmatorul aflandu-se sub incidenta unei pante negative de descrestere. Contributia cumulata a celor doua elemente prezentate in cadrul prezentului paragraf la modificarea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -0,92%.

II.     Tariful de servicii de sistem functionale

Scaderea tarifului (-14,5%) a fost determinata de:

·         Corectia ex-post negativa inclusa in noul tarif a fost mai mare fata de corectia negativa aplicata in tariful anului precedent. Contributia corectiei ex-post la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -3,7%;

·         Prognoza anuala de costuri recunoscute in noul tarif aprobat este mai mica decat prognoza anuala de costuri inclusa in tariful anului in curs. Contributia reducerii prognozei anuale de costuri la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -7,1%;

·         Cantitatea de energie electrica tarifabila la extractia din retele, a fost majorata de la 52 TWh la 54 TWh. Contributia modificarii cantitatii tarifabile la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -3,7%.

III.    Tariful de servicii de sistem tehnologice

Scaderea tarifului (-18,9%) a fost determinata de:

·         Corectia ex-post negativa inclusa in noul tarif aprobat, stabilita conform metodologiei aplicabile pentru compensarea partiala (in proportie de 80%) a profitului estimat a se acumula pana la 30.06.2017. Profitul a fost obtinut in principal pe fondul reducerii semnificative a preturilor unitare de achizitie prin licitatie a serviciilor tehnologice de sistem fata de preturile unitare prognozate de ANRE. In scopul atenuarii impactului asupra tarifului reglementat, la solicitarea Transelectrica, a fost stabilit un program de esalonare a aplicarii corectiei pe baza caruia in tariful nou aprobat a fost aplicata o cota de 50% din corectia totala, urmand ca restul de 50% sa fie aplicat la revizuirile ulterioare ale tarifului. Contributia corectiei ex-post la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -4,6%;

·         Prognoza anuala de costuri recunoscute in noul tarif pentru achizitionarea serviciilor tehnologice de sistem in anul tarifar 1 iulie 2017 - 30 iunie 2018 este mai mica decat prognoza de costuri recunoscuta in anul tarifar in curs 1 iulie 2016 - 30 iunie 2017. Reducerea prognozei de costuri a fost determinata de reducerea preturilor de achizitie prin licitatie a serviciilor tehnologice de sistem in anul tarifar in curs fata de preturile prognozate de ANRE, indeosebi in a doua jumatate a anului 2016. Contributia reducerii prognozei anuale de costuri la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -10,6%;

·         Cantitatea de energie electrica tarifabila la extractia din retele, a fost majorata de la 52 TWh la 54 TWh. Contributia modificarii cantitatii tarifabile la scaderea tarifului nou aprobat fata de tariful aflat in vigoare este de -3,7%.

 

Georgeta-Corina POPESCU

 

Director General Executiv

Presedinte Directorat

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.