SINTEZA RAPORT SEMESTRIAL
conform Regulament CNVM nr.1/2006
pentru exercitiul financiar 01.01.2018-30.06.2018
SOCIETATEA EMITENTA : SOCEP SA
SEDIUL SOCIAL : CONSTANTA, INCINTA PORT Dana 34
TELEFON/FAX : 0241/693856; 0241/693759
COD UNIC INREGISTRARE : RO 1870767
NR.ORDINE in REG.COM. : J 13/643/1991
PIATA DE TRANZACTIONARE : B.V.B. Cat.Standard, simbol SOCP
CAPITAL SOCIAL : 34.342.574,4 lei impartit in 343.425.744 actiuni nominative
dematerializate cu valoarea nominala de 0,10 lei/actiune
I. 1. ACTIVITATEA SOCEP S.A.
PREZENTAREA GENERALA
a) ACTIVITATEA DE BAZA consta in efectuarea de servicii portuare, respectiv: incarcari, descarcari, depozitari, expedieri marfuri generale si containere si a altor operatiuni conexe transporturilor navale.
Aceste servicii sunt definite ca "manipulari" si au cod CAEN "5224".
b) DATA INFIINTARII SOCIETATII este 01.02.1991 in baza H.G.nr.19/1991 prin care s-a divizat fosta intreprindere de exploatare portuara a Ministerului Transporturilor.
In urma divizarii au rezultat mai multe societati comerciale cu capital social integral de stat printre care si SOCEP SA.
In anul 1996 SOCEP SA s-a privatizat integral, 60% prin programul de privatizare in masa (cupoane atribuite gratuit cetatenilor romani) si 40% prin cumpararea actiunilor de la stat de catre Asociatia Salariatilor.
In prezent Asociatia s-a desfiintat, actiunile fiind distribuite nominal membrilor asociatiei.
c) FUZIUNI, FILIALE, REORGANIZARI: In anul 2012, SOCEP S.A. a infiintat ca actionar unic, societatea cu raspundere limitata SOCEFIN S.R.L. Constanta, cu obiect principal de activitate cod CAEN 6420 – activitati ale holdingurilor si cu un capital social in suma de 30.000.000 lei.
I.2. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA
a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
I. ACTIVE TOTALE
|
lei
|
174.316.690
|
179.964.044
|
1.1.
|
Active imobilizate
|
”
|
124.905.489
|
128.722.690
|
1.2.
|
Stocuri
|
”
|
779.635
|
2.013.875
|
1.3.
|
Creante
|
”
|
14.124.064
|
12.942.618
|
1.4.
|
Casa si conturi banci
|
”
|
10.480.438
|
20.916.678
|
1.5.
|
Cheltuieli in avans
|
”
|
356.513
|
404.960
|
1.6.
|
Investitii pe termen scurt
|
”
|
23.670.551
|
14.963.223
|
II. PASIVE TOTALE
|
lei
|
174.316.690
|
179.964.044
|
2.1.
|
Capitaluri proprii
|
”
|
135.833.069
|
144.844.937
|
2.2.
|
Datorii totale
|
”
|
38.001.220
|
34.601.215
|
2.3.
|
Venituri in avans
|
”
|
25.722
|
31.535
|
2.4.
|
Provizioane
|
”
|
456.679
|
486.357
|
b) Contul de profit si pierderi
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
I.
|
CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
32.783.247
|
36.929.607
|
II.
|
VENITURI TOTALE
|
”
|
34.453.012
|
38.866.128
|
III.
|
CHELTUIELI TOTALE
|
”
|
31.722.937
|
31.408.090
|
IV.
|
PROFIT BRUT
|
”
|
2.730.075
|
7.458.038
|
Dintre activele cu pondere de cel putin 20% din total active fac parte constructiile (21,36%) si instalatii, utilaje (29,09%), iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 20% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (35,37%) si cheltuiala cu prestatiile externe (20,36%).
La finele semestrului I 2018 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 486.357 lei, dupa cum urmeaza:
- Provizioane pentru beneficii angajati =480.573 lei
- Alte provizioane = 5.784 lei.
Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 480.573 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare, primite la data pensionarii, conform Contract Colectiv de Munca la nivel de societate.
c) Fluxuri de trezorerie
|
Semestrul I 2018
|
FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE EXPLOATARE = lei =
|
Incasari de la clienti
|
37.010.804
|
Plati catre furnizori si angajati
|
(27.722.638)
|
Dobanzi platite
|
0
|
TVA si alte impozite (mai putin impozitul pe profit)
|
(2.150.556)
|
Impozit pe profit platit
|
(758.192)
|
Alte incasari
|
319.225
|
Alte plati
|
(557.826)
|
I. NUMERAR NET DIN ACTIVITATILE DE EXPLOATARE
|
6.140.818
|
FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE INVESTITII
|
Plati pentru achizitionarea de imobilizari necorporale
|
(1.742)
|
Plati pentru achizitionarea de imobilizari corporale
|
(1.465.866)
|
Plati pentru achizitionarea de instrumente de capital
|
0
|
Incasari din vanzarea de imobilizari corporale
|
720.176
|
Dobanzi incasate
|
78.916
|
Dividende incasate
|
100.158
|
II. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE INVESTITII
|
(568.359)
|
FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE FINANTARE
|
Plati aferente imprumuturilor pe termen lung
|
(3.081.621)
|
Incasari din imprumuturi pe termen lung
|
0
|
Dobanda aferenta imprumuturi pe termen lung
|
(369.001)
|
Dividende platite
|
(4.137.105)
|
III. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE FINANTARE
|
7.587.727
|
IV. CRESTEREA NETA A NUMERARULUI SI ECHIVALENTELOR DE NUMERAR (I+II+III)
|
(2.015.269)
|
V. INCIDENTA VARIATIEI CURSURILOR DE SCHIMB
|
212.727
|
VI. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA INCEPUTUL EXERCITIULUI FINANCIAR
|
37.682.443
|
VII. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA 30.06.2018
|
35.879.901
|
d) Indicatori economico-financiari
INDICATORI
|
MODUL DE CALCUL
|
REZULTATE
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
1.
|
Lichiditatea curenta
|
Active curente/Datorii curente
|
4,53
|
4,52
|
2.
|
Grad indatorare
|
Capital imprumutat
--------------------------- x 100
Capital propriu
Capital imprumutat
--------------------------- x 100
Capital angajat
|
20,30
16,87
|
16,43
14,11
|
3.
|
Viteza de rotatie a debitelor clienti
|
Sold mediu clienti
------------------------ x 180
Cifra de afaceri
|
82,16
|
53,96
|
4.
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate
|
Cifra afaceri/Active imobilizate
|
0,26
|
0,29
|
I.3. ANALIZA ACTIVITATII
I.3.1. In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 16%, respectiv 253 mii tone marfuri. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:
|
GRUPE MARFURI
|
U.M.
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
I. TRAFIC PORTUAR TOTAL
|
mii to
|
1.566
|
1819
|
1.1.
|
Marfuri generale
|
mii to
|
942
|
744
|
1.2.
|
Marfuri containerizate
|
mii to
|
421
|
539
|
1.3.
|
Bauxita
|
mii to
|
203
|
536
|
II. NUMAR CONTAINERE
|
buc.
|
38.887
|
42.154
|
III. TEU-ri CONTAINERE
|
TEU
|
69.587
|
72.272
|
Din structura pe grupe de marfuri rezulta o revenire a bauxitei, realizandu-se un trafic de 536 mii tone, o crestere semificativa de 164% fata de primul semestru al anului 2017.
Marfurile containerizate au inregistrat o crestere semnificativa de 28 % fata de 2017, respectiv 539 mii tone.
Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:
GRUPE SERVICII
|
U.M.
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
I. TOTAL CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
32.783.247
|
36.929.607
|
1.1.
|
Manipulari
|
”
|
30.539.814
|
32.445.878
|
1.2.
|
Depozitari
|
”
|
2.064.428
|
4.111.240
|
1.3.
|
Alte servicii
|
”
|
179.005
|
372.489
|
Cifra de afaceri in primul semestru fata de anul precedent, a inregistrat o crestere de 12,6%. Ponderea in total cifra de afaceri a ramas aproximativ constanta, respectiv manipularile inregistreaza o cota de 88%, iar depozitarile o cota de 11% in total cifra de afaceri.
I.3.2. Pana la 30.06.2018 au fost puse in functiune investitii in valoare totala de 625.423 lei.
Principalele investitii puse in functiune in primul semestru au fost:
® Grinda cu carlig 50T 65.603 lei
® Transportator cu banda mobila 163.983 lei
® 2 autoturisme FORD 120.407 lei
® Statie distributie carburanti 141.082 lei
® Nacela autoridicatoare 69.873 lei
® Imprimante XEROX 51.122 lei
Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, situatia cheltuielilor de capital se prezinta astfel:
GRUPE IMOBILIZARI
|
U.M.
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
I. TOTAL CHELTUIELI
|
lei
|
45.975.945
|
1.778.774
|
1.1.
|
Necorporale
|
”
|
-
|
1.464
|
1.2.
|
Constructii
|
”
|
6.578.975
|
-
|
1.3.
|
Mijloace transport
|
”
|
39.314.008
|
639.292
|
1.4.
|
Alte active
|
”
|
82.962
|
5.322
|
1.5
|
Retratare –Investitii imobiliare
|
|
-
|
1.134.160
|
In urmatorii doi ani urmeaza realizarea unei investitii importante (siloz de cereale), investitie ce presupune un efect financiar deosebit.In 2015 s-a demarat proiectul PACECO care prevedea achizitionarea unui pod de tip Postpanamax 22 randuri, 2 RTG-uri si un program TOS.Proiectul PACECO a fost finalizat la finele anului 2017.
I.3.3. Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.
I.4. CONDUCEREA SOCEP S.A.
In conformitate cu hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din 14 decembrie 2012, societatea este administrata in sistem dualist de un Consiliu de Supraveghere si un Directorat care isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute de lege.
Pana la data de 11.06.2018 Consiliul de Supraveghere a fost format din 5 membri. Membrii Consiliului de Supraveghere au fost:
DUSU NICULAE - Presedinte, varsta 62 ani, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani detine 14.590.858 actiuni SOCEP;
DUSU ION - Vicepresedinte, varsta 60 ani, inginer, vechime in functii de conducere peste 25 ani,detine 1.382.853 actiuni SOCEP;
SAMARA STERE - Membru, varsta 65 ani, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani, detine 36.114.550 actiuni SOCEP;
CARAPITI DUMITRU - membru, varsta 52 ani, jurist, vechime in functii de conducere peste 15 ani, nu detine actiuni SOCEP;
STANCIU ION -membru, varsta 56 ani, economist, vechime in functii de conducere peste 10 ani, nu detine actiuni SOCEP.
Incepand din data 11.06.2018 in urma hotararii AGOA/26.04.2018,componenta Consiliului de Supraveghere este urmatoarea:
DUSU NICULAE - Presedinte, varsta 62 ani, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani,detine 14.590.858 actiuni SOCEP;
DUSU ION - Vicepresedinte, varsta 60 ani, inginer, vechime in functii de conducere peste 25 ani, detine1.382.853 actiuni SOCEP;
SAMARA STERE - Vicepresedinte, varsta 65 ani, economist, vechime functii de conducere peste 25 ani, detine 36.114.550 actiuni SOCEP.
Directoratul este format din 4 membri.
La 30.06.2018 componenta Directoratului SOCEP SA este urmatoarea:
Dorinel Cazacu - Director General si Presedinte al Directoratului;
Ramona Pavlicu – Membru in Directorat
Lucian Teodorescu - Membru in Directorat
Gabriel Codet - Membru in Directorat
Membrii Directoratului au fost numiti in conformitate cu prevederile Actului Constitutiv al SOCEP SA, prin Hotararile Consiliului de Supraveghere.
Membrii Directoratului isi desfasoara activitatea in baza Contractelor de mandat aprobate de Consiliul de Supraveghere.
Dl. Dorinel Cazacu indeplineste functia de presedinte al Directoratului. Directorii isi desfasoara activitatea in baza contractelor de mandat incheiate conform prevederilor legale si nu au fost implicati in litigii sau proceduri administrative.
I.5. SCHIMBARI CARE AFECTEAZA CAPITALUL SI ADMINISTRAREA SOCIETATII COMERCIALE
In perioada de referinta nu s-au inregistrat cazuri de imposibilitate de respectare a obligatiilor financiare fata de creditori sau salariati.
Fata de 30.06.2017, situatia principalilor actionari semnificativi sau grupe de actionari la 30.06.2018 se prezinta dupa cum urmeaza:
ACTIONARI (GRUPE)
|
U.M.
|
30.06.2017
|
30.06.2018
|
1.
|
GRUPUL DD SA CONSTANTA
|
%
|
32,3737
|
32,3737
|
2.
|
CELCO SA
|
%
|
24,6427
|
24,6427
|
3.
|
SAMARA STERE
|
%
|
10,5160
|
10,5160
|
4.
|
PERSOANE FIZICE
|
%
|
21,6677
|
25,8833
|
5.
|
PERSOANE JURIDICE
|
%
|
10,7999
|
6,5843
|
TOTAL
|
%
|
100,0000
|
100,0000
|