Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Raport semestrial S 1 2019

Data Publicare: 16.08.2019 18:00:10

Cod IRIS: 36898

 

 

 

CAP. I SINTEZA RAPORT SEMESTRIAL       

conform Regulament A.S.F. nr.5/2018

pentru exercitiul financiar 01.01.2019-30.06.2019

 

 

 

SOCIETATEA EMITENTA                : SOCEP SA

SEDIUL SOCIAL                               : CONSTANTA, INCINTA PORT Dana 34

TELEFON/FAX                                  : 0241/693856; 0241/693759

COD UNIC INREGISTRARE             : RO 1870767

NR.ORDINE in REG.COM.               : J 13/643/1991

PIATA DE TRANZACTIONARE       : B.V.B. Cat.Standard, simbol SOCP

CAPITAL SOCIAL                             : 34.342.574,4 lei impartit in 343.425.744 actiuni nominative

                                                             dematerializate cu valoarea nominala de 0,10 lei/actiune

           

I. 1. ACTIVITATEA SOCEP S.A.

           

PREZENTAREA GENERALA

 

            a) ACTIVITATEA DE BAZA consta in efectuarea de servicii portuare, respectiv: incarcari, descarcari, depozitari, expedieri marfuri generale si containere si a altor operatiuni conexe transporturilor navale.

            Aceste servicii sunt definite ca "manipulari" si au cod CAEN "5224".

 

            b) DATA INFIINTARII SOCIETATII este 01.02.1991 in baza H.G.nr.19/1991 prin care s-a divizat fosta intreprindere de exploatare portuara a Ministerului Transporturilor.

            In urma divizarii au rezultat mai multe societati comerciale cu capital social integral de stat printre care si SOCEP SA.

            In anul 1996 SOCEP SA s-a privatizat integral, 60% prin programul de privatizare in masa (cupoane atribuite gratuit cetatenilor romani) si 40% prin cumpararea actiunilor de la stat de catre Asociatia Salariatilor.

            In prezent Asociatia s-a desfiintat, actiunile fiind distribuite nominal membrilor asociatiei.

 

            c) FUZIUNI, FILIALE, REORGANIZARI: In anul 2012, SOCEP S.A. a infiintat ca actionar unic, societatea cu raspundere limitata SOCEFIN S.R.L. Constanta, cu obiect principal de activitate cod CAEN 6420 – activitati ale holdingurilor si cu un capital social in suma de 30.000.000 lei.

           

 

I.2. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:

 

 

INDICATORI

U.M.

30.06.2018

30.06.2019

I.         ACTIVE TOTALE

lei

179.964.044

208.885.154

1.1.

Active imobilizate

128.722.690

153.481.182

1.2.

Stocuri

2.013.875

996.781

1.3.

Creante

12.942.618

15.349.969

1.4.

Casa si conturi banci

20.916.678

29.937.279

1.5.

Cheltuieli in avans

404.960

427.038

1.6.

Investitii pe termen scurt

14.963.223

8.692.905

II.        PASIVE TOTALE

lei

179.964.044

208.885.154

2.1.

Capitaluri proprii

144.844.937

177.712.829

2.2.

Datorii totale

34.601.215

30.631.458

2.3.

Venituri in avans

31.535

22.544

2.4.

Provizioane

486.357

518.323

 

 

b) Contul de profit si pierderi                              

 

 

INDICATORI

U.M.

30.06.2018

30.06.2019

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

36.929.607

37.181.612

II.

VENITURI TOTALE

38.866.128

48.983.871

III.

CHELTUIELI TOTALE

31.408.090

30.254.688

IV.

PROFIT BRUT

7.458.038

18.729.183

 

 

Dintre activele cu pondere de cel putin 15% din total active fac parte constructiile (16,79%) si instalatii, utilaje (22,59%), iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 15% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (34,60%) si cheltuiala cu prestatiile externe (19,45%).

La finele semestrului I 2019 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 518.323 lei, dupa cum urmeaza:

- Provizioane pentru beneficii angajati                                 = 512.539 lei

- Alte provizioane                                                                  =     5.784 lei.

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 512.539 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare, primite la data pensionarii, conform Contract Colectiv de Munca la nivel de societate.

 

c) Fluxuri de trezorerie

 

 

Semestrul I 2019     lei

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE EXPLOATARE

Incasari de la clienti

41.236.973

Plati catre furnizori si angajati

-25.540.935

Dobanzi platite

0

TVA si alte impozite (mai putin impozitul pe profit)

-3.405.819

Impozit pe profit platit

-1.504.157

Alte incasari

400.329

Alte plati

-9.767.698

I. NUMERAR NET DIN ACTIVITATILE DE EXPLOATARE

1.418.694

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

Plati pentru achizitionarea de imobilizari necorporale

0

Plati pentru achizitionarea de imobilizari corporale

-14.630.893

Plati pentru achizitionarea de instrumente de capital

0

Incasari din vanzarea de imobilizari corporale

0

Dobanzi incasate

235.396

Dividende incasate

10.481.724

II. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

-3.913.774

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

Plati aferente imprumuturilor pe termen lung

-3.081.621

Incasari din imprumuturi pe termen lung

0

Dobanda aferenta imprumuturi pe termen lung

-429.217

Dividende platite

-21.240

III. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

-3.532.078

IV. CRESTEREA NETA A NUMERARULUI SI ECHIVALENTELOR DE NUMERAR (I+II+III)

-6.027.158

V. INCIDENTA VARIATIEI CURSURILOR DE SCHIMB

288.267

VI. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA INCEPUTUL EXERCITIULUI FINANCIAR

44.316.871

VII. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA 30.06.2018

38.577.979

 

 

d)   Indicatori economico-financiari

 

 

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

30.06.2018

30.06.2019

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

4,52

4,49

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital propriu

 

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital angajat

 

 

16,43%

 

 

 

14,11%

 

 

10,60%

 

 

 

9,59%

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

------------------------ x 180

Cifra de afaceri

 

53,96

 

73,41

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,29

0,24

 

 

          I.3. ANALIZA ACTIVITATII

I.3.1.   In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat scadere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 3,34%, respectiv 49 mii tone marfuri.  Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

 

                                                                                             

 

GRUPE MARFURI

U.M.

30.06.2018

30.06.2019

I.         TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

1.471

1.422

1.1.

Marfuri generale

mii to

219

219

1.2.

Marfuri vrac

mii to

342

269

1.3.

Produse minerale

mii to

371

354

1.3.

Containere

mii to

539

580

II.        NUMAR CONTAINERE

buc.

42.154

42.143

III.      TEU-ri CONTAINERE

TEU

72.272

72.455

 

Analizand comparativ evolutia in cele doua trimestre din punctul de vedere al dinamicii structurii pe grupe de marfuri se poate remarca o usoara intarziere la marfuri vrac, produse minerale si un usor avans la containere

 

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

30.06.2018

30.06.2019

I. TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

36.929.607

37.181.612

1.1.Manipulari

32.445.878

28.668.085

1.2. Depozitari

4.111.240

7.992.582

1.3. Alte servicii

372.489

520.945

 

 

Cifra de afaceri in primul semestru fata de anul precedent, a inregistrat o crestere de 100,68%. Ponderea in total cifra de afaceri s-a modificat, si se prezinta astfel: manipularile inregistreaza o cota de 77,10%, iar depozitarile o cota de 21,50% in total cifra de afaceri.

 

I.3.2. Pana la 30.06.2019 au fost puse in functiune investitii in valoare totala de 107.353 lei.

 

Principalele investitii puse in functiune in primul semestru au fost:

®    Container                                                              13.751 lei

®    Rampa acces container                                          13.228 lei

®    Compresor 11 bar                                                    5.529 lei

®    Dispozitiv bulb manipulare role                            65.672 lei

®    Bariere acces auto                                                    9.173 lei

Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, situatia cheltuielilor de capital se prezinta astfel:

 

GRUPE IMOBILIZARI

U.M.

30.06.2018

30.06.2019

I.         TOTAL CHELTUIELI

lei

1.780.238

107.353

1.1.

Necorporale

1.464

0

1.2.

Constructii

0

13.751

1.3.

Mijloace transport

639.292

84.429

1.4.

Alte active

5.322

9.173

1.5

Retratare - investitii imobiliare

1.134.160

0

 

In cursul acestui an s-a demarat realizarea fazei I a Terminalului de cereale si este in curs de realizare investitia privind macara de cheu de 84 To. Aceste investitii importante sunt continuare a programului demarat in 2015 cu proiectul PACECO, prin achizitionarea unui pod de tip Postpanamax 22 randuri, 2 RTG-uri si un program TOS.Proiectul PACECO a fost finalizat la finele anului 2017.

 

I.3.3.   Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.

 

 

            I.4. CONDUCEREA SOCEP  S.A.

            In conformitate cu hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din 14 decembrie 2012, societatea este administrata in sistem dualist de un Consiliu de Supraveghere si un Directorat care isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute de lege.

 

Incepand din data 11.06.2018 Consiliul de Supraveghere este format din 3 membri, in urma hotararii AGOA/26.04.2018. Componenta Consiliului de Supraveghere este urmatoarea:

-       DUSU NICULAE          -Presedinte, varsta 64 ani, economist, vechime in                                              functii de conducere peste 25 ani, detine 8.906.666                                                actiuni SOCEP;

-       DUSU ION                     -Vicepresedinte, varsta 61 ani, inginer, vechime in                                            functii de conducere peste 25 ani, detine 3.726.465                                               actiuni SOCEP;

-       SAMARA STERE          -Vicepresedinte, varsta 66 ani, economist, vechime in                                       functii de conducere peste 25 ani, detine 39.798.742                                             actiuni SOCEP.

 

Directoratul este format din 5 membri, la data de 30.06.2019 componenta Directoratului SOCEP SA este urmatoarea:

Þ    Cazacu Dorinel                      -           Presedinte Directorat

Þ    Teodorescu Lucian     -                       Membru

Þ    Codet Gabriel             -                       Membru

Þ    Pavlicu Ramona                     -           Membru

Þ    Ududec Cristian Mihai          -           Membru

 

 

Membrii Directoratului au fost numiti in conformitate cu prevederile Actului Constitutiv al SOCEP SA, prin Hotararile Consiliului de Supraveghere.

 

Membrii Directoratului isi desfasoara activitatea in baza Contractelor de mandat aprobate de Consiliul de Supraveghere.

 

Dl. Dorinel Cazacu indeplineste functia de presedinte al Directoratului. Directorii isi desfasoara activitatea in baza contractelor de mandat incheiate conform prevederilor legale si nu au fost implicati in litigii sau proceduri administrative.

 

 

 

I.5. SCHIMBARI CARE AFECTEAZA CAPITALUL SI ADMINISTRAREA   SOCIETATII COMERCIALE

 

 

In perioada de referinta nu s-au inregistrat cazuri de imposibilitate de respectare a obligatiilor financiare fata de creditori sau salariati.

 

Fata de 30.06.2018, situatia principalilor actionari semnificativi sau grupe de actionari la 30.06.2019 se prezinta dupa cum urmeaza:

 

ACTIONARI (GRUPE)

U.M.

30.06.2018

30.06.2019

1.

GRUPUL DD SA CONSTANTA

%

32,3737

32,3737

2.

CELCO SA

%

24,6427

24,6427

3.

SAMARA STERE

%

10,516

11,5887

4.

PERSOANE FIZICE

%

25,8833

24,7863

5.

PERSOANE JURIDICE

%

6,5843

6,6086

TOTAL

%

100,00

100,00

 

 

 

Raportul aferent semestrului I al anului 2019 este disponibil incepand cu data de 16 august 2019, ora 18.00, dupa cum urmeaza:

-       in format electronic pe website-ul societatii, la rubrica: Relatia cu investitorii - Rapoarte BVB – Semestriale”  http://www.socep.ro/rapoarte-bvb.htm

-       poate fi accesat la linkul de mai jos.

 

 

 

 

 

DIRECTOR GENERAL,                                   DIRECTOR ECONOMIC,

DORINEL CAZACU                                  CRISTIAN MIHAI UDUDEC

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.