COMUNICAT DE PRESA
13 august 2019
Sphera Franchise Group anunta rezultate in crestere semnificativa in primul semestru, pe fondul evolutiei pozitive a vanzarilor si a marjei operationale din T2
Evenimente-cheie:
- Rata de crestere a vanzarilor din trimestrul al doilea (T2) a atins 28,4% Y/Y, conducand la o crestere anuala a vanzarilor din primul semestru de 27,3%
- Profitul operational al restaurantelor* s-a imbunatatit cu 35% in T2 fata de perioada similara a anului trecut, si cu 6,2% in primul semestru
- EBITDA* a urcat cu 69% Y/Y in T2, la 9,2% din vanzari, si cu 17% Y/Y in primul semestru, la 8,2% din vanzari
- Profitul net a avut o crestere anuala de 109% in T2 si a fost mai mic cu 3,5% in primul semestru, fata de perioada similara a anului trecut
*) Excluzand impactul adoptarii IFRS 16
Sphera Franchise Group („Sphera”) raporteaza vanzari consolidate in valoare de 446 milioane RON pentru prima jumatate a anului, reprezentand o crestere de 27,3% fata de perioada similara a anului precedent. Aceasta performanta a fost sustinuta de accelerarea vanzarilor in al doilea trimestru al anului, preponderent la KFC Italia si Taco Bell, ca urmare a dezvoltarii continue a retelei de restaurante. Sphera a deschis sapte unitati in T2, dintre care 5 KFC (4 in Italia, 1 in Romania) si 2 Taco Bell.
„Rezultatele financiare foarte bune din trimestrul al doilea confirma faptul ca suntem pe drumul cel bun, atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al profitului, pana in acest moment. Cand m-am alaturat echipei Sphera, la inceputul lunii mai, am gasit o echipa extraordinara si o organizatie operationala solida, care imi ofera incredere deplina in capacitatea noastra de a atinge promisiunile facute”, a declarat George Argentopoulos, CEO Sphera Franchise Group.
In primul semestru, vanzarile KFC in Romania si Moldova au inregistrat o crestere anuala de 19,3%, in timp ce ale Pizza Hut au avansat cu 7,4%, iar KFC Italia si Taco Bell au avut vanzari mai mari cu 284%, respectiv 201%. Vanzarile comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) au ramas solide, ajungand la 9,0% la nivel consolidat, fiind sustinute de un avans de 12% al KFC Romania, in timp ce KFC Italia a crescut cu 0,4%, iar Pizza Hut a inregistrat un avans de 0,4%.
„Suntem foarte multumiti de cresterea solida a vanzarilor realizate in prima jumatate a acestui an. Cu toate acestea, suntem hotarati sa pastram costurile sub control, astfel incat sa atingem tinta de profitabilitate bugetata pentru acest an”, a adaugat Valentin Budes, CFO Sphera Franchise Group.
Profitul din exploatarea restaurantelor a crescut cu 6,2% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 49,4 milioane RON, sustinut de o crestere anuala de 35% in T2. EBITDA a avansat cu 17,0% pana la 36,7 milioane RON (8,2% din vanzari), pe fondul unui avans de 69% in trimestrul doi (9,2% din vanzari), in timp ce profitul net anual a fost cu 3,5% mai mic, respectiv 18,1 milioane RON, dupa o crestere de 109% in T2. Imbunatatirea marjei in trimestrul doi se datoreaza atat marjelor mai bune la nivelul restaurantelor, cat si cheltuielilor generale si administrative (G&A) mai mici.
„Vom continua sa oferim in restaurantele noastre servicii excelente si produse pe care clientii nostri le iubesc, acestia fiind factorii cheie ai evolutiei viitoare a Grupului Sphera”, a adaugat George Argentopoulos.
Detalii de contact:
Investor Relations
E-mail: investor.relations@spheragroup.com