Nr.457 /31.07.2018
Catre
-
BURSA DE VALORI BUCURESTI
Fax: 021/2569276
-
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Fax: 021/659.60.51
RAPORT CURENT
conform Regulamentului ASF nr.5/2018
Data raportului: 31.07.2018
Societatea OIL TERMINAL S.A
Sediul social: strada Caraiman, nr. 2, Constanta
Telefon: 0241/702600, Fax: 0241/694833
Numarul inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului: J13/512/1991
Cod unic de inregistrare: 2410163
Eveniment important de raportat: Raportul auditorului privind actele juridice raportate conform art. 82 din Legea nr. 24/2017 – Semestrul I 2018
In conformitate cu prevederile art. 144 litera B alin. 4) din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, Societatea OIL TERMINAL S.A informeaza pe toti cei interesati asupra Raportului auditorului financiar privind tranzactii;e raportate in temeiul art. 82 din Legea nr. 24/2018 in cursul semestrului I 2018.
Raportul este disponibil si pe adresa de web a societatii, Sectiunea actionariat 2010-2018 – Rapoarte – Rapoarte curente – 2018.
Director General,
Sorin CIUTUREANU
Director Dezvoltare,
Marieta STASI
Sef Comp. Actionariat-Comunicare,
Sofia ZAGANEANU
Str. Soveja nr. 96, bl. 70, sc.D, et. P, ap. 51 CP 900402, Constanta, Romania
Capital social 64.000 lei RC: J13/716/1993 CUI 2985617
Fax : 0372/008368 Email: office@romarcoaudit.ro
Autorizatie CAFR 186/2002 Aviz ASF 280/2015
RAPORT DE CONSTATARI EFECTIVE
CATRE: OIL TERMINAL S.A.
Am efectuat procedurile convenite in Scrisoarea de misiune nr. 682/13.07.2018 in legatura cu actele juridice si tranzactiile comunicate de OIL TERMINAL S.A. in Rapoartele curente aferente semestrului I 2018, intocmite in conformitate cu prevederile articolului 82 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.
Scopul Raportului de constatari efective este de a analiza tranzactiile raportate de catre OIL TERMINAL S.A. in baza art. 82 din Legea nr.24/2017 si de a preciza daca pretul specificat in actele juridice incheiate cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu persoanele cu care acestia actioneaza concertat, coroborate cu drepturile si obligatiile asumate de parti, este corect prin raportare la celelalte oferte existente pe piata.
Responsabilitatea conducerii Societatii
Conducerea societatii este responsabila pentru informatiile prezentate in Rapoartele curente transmise la ASF si BVB care includ tranzactii prevazute la art. 82 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.
Aceasta responsabilitate include proiectarea, implementarea si mentinerea unui control intern relevant pentru intocmirea Rapoartelor curente care sa nu contina denaturari semnificative datorate fie fraudei, fie erorii.
La incheierea actelor juridice cuprinse in Rapoartele curente, conducerea societatii are in vedere obligatia respectarii urmatoarelor cerinte:
§ pentru contractele comerciale de prestari servicii catre clienti- Procedura de sisitem Analiza cerintelor clientilor, Ordinele ANRM privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier si a deciziilor de aprobare a tarifelor nereglementate.
§ pentru contractele de achizitii produse servicii lucrari - Regulamentul intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-07;
Responsabilitatea auditorului
Responsabilitatea auditorului este de a analiza tranzactiile prezentate de societate si de a raporta constatarile pe baza probelor obtinute.
Angajamentul s‐a realizat in conformitate cu:
· Procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune;
· Standardul International privind serviciile conexe („ISRS”) 4400 Misiuni pentru efectuarea Procedurilor Convenite privind Informatiile Financiare emis de catre Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si adoptat de catre CAFR;
· Codul etic emis de IFAC.
Procedurile convenite au fost efectuate pentru a respecta cerintele de raportare ale Societatii prevazute in Legea nr. 24/2017 privind actele juridice care au o valoare estimata mai mare de 50.000 de euro, in vigoare la data intocmirii Rapoartelor curente din cursul semestrului I 2018.
Auditorul nu a efectuat nicio procedura pentru a verifica daca Rapoartele curente includ toate tranzactiile si detaliile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform art. 82 din Legea nr. 24/2017 pentru perioada referentiata.
Proceduri convenite
Activitatea auditorului a constat in efectuarea urmatoarelor proceduri pentru raportarea constatarilor efective:
1. Obtinerea Rapoartelor curente transmise la ASF si BVB aferente semestrului I 2018 intocmite pentru respectarea cerintei prevazute la art. 82 din Legea nr. 24/2017;
2. Obtinerea actelor juridice incluse in Rapoartele curente ;
3. Obtinerea si intelegerea procedurilor interne ale clientului de audit referioare la incheierea contractelor comerciale de prestatii si a celor de achizitii;
-
Reconcilierea informatiilor prezentate in Rapoartele curente cu cerintele Regulamentului CNVM nr. 1/2006, Anexa nr. 29 lit.d), in vigoare la data intocmirii Rapoartelor, modificat de Regulamentul ASF nr. 5/2018, Anexa nr. 12 litera d), informatii referitoare la:
§ partile care au incheiat actul juridic,
§ data incheierii si natura actului;
§ descrierea obiectului contractului;
§ valoarea totala a actului juridic sau estimarea acesteia, daca la momentul intocmirii raportului valoarea totala nu este determinata cu exactitate. La momentul determinarii valorii totale exacte aceasta va fi inclusa in cadrul unui raport suplimentar intocmit transmis si publicat in conformiatte cu prevederile art. 113 litera G alin. (3) –(6);
§ creantele reciproce;
§ garantiile constituite, penalitatile stipulate;
§ termenele si modalitatile de plata.
-
Obtinerea informatiilor referitoare la preturile/tarifele din contractele raportate aferente semestrului I 2018.
Constatari
Referitor la documentele incluse in Rapoartele curente, auditorul a obtinut probe suficiente si adecvate pe baza procedurilor efectuate pentru formularea constatarilor efective.
a) Cu privire la procedura nr. 1, societatea a pus la dispozitia auditorului un numar de 5 Rapoarte curente transmise catre ASF si BVB, dupa cum urmeaza:
Raport curent nr. 21/08.01.2018;
Raport curent nr 34/12.01.2018;
Raport curent nr 82/08.02.2018;
Raport curent nr 179/20.03.2018;
Raport curent nr 340/31.05.2018.
b) Cu privire la procedura nr. 2, societatea a pus la dispozitia auditorului actele juridice consemnate in fiecare Raport curent.
Pentru Raportul curent cu nr. 21/08.01.2018 societatea a prezentat auditorului:
i. Contractul de depozit si prestari servicii nr. 1/17.01.2017 si Actul aditional nr. 1/11.12.2017 incheiat cu Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale–Unitatea Teritoriala 15 Bucuresti;
ii. Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 20/C/2016 si Actul aditional nr. 2/19.12.2017 incheiat cu Rompetrol Rafinare S.A.
Pentru Raportul curent cu nr. 34/12.01.2018 societatea a prezentat auditorului:
i. Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 11/C/2018 incheiat cu OLTCHIM S.A. in reorganizare judiciara;
ii. Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 111/C/2018 incheiat cu OLTCHIM S.A. in reorganizare judiciara.
Pentru Raportul curent cu nr. 82/08.02.2018 societatea a prezentat auditorului:
i. Contractul de furnizare produse nr. 110/223/25.05.2017 incheiat cu ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L.;
ii. Contractul de furnizare produse nr. 258/452/05.12.2017 incheiat cu ENGIE ROMANIA S.A;
iii. Contractul de furnizare produse nr. 95/193/28.04.2017 incheiat cu ENEL ENERGIE S.A.
Pentru Raportul curent cu nr. 179/20.03.2018 societatea a prezentat auditorului:
Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 20/C/2016, Actul aditional nr. 3/21.03.2018 incheiat cu Rompetrol Rafinare S.A.
Pentru Raportul curent cu nr. 340/31.05.2018 societatea a prezentat auditorului:
Contractul de furnizare produse nr. 77/193/25.05.2018 incheiat cu ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L.
c) Cu privire la procedura nr. 3, societea a pus la dispozitia auditorului:
i. pentru contractele comerciale de prestari servicii catre clienti - Procedura de sistem Analiza cerintelor clientilor, Ordinele ANRM nr. 288/2014 si 251/2016 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si porduselor petroliere prin terminalul petrolier si a deciziilor de aprobare a tarifrelor nereglementate,
ii. pentru contractele de achizitii produse serviii lucrari – Regulamentul intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-07,
d) Cu privire la procedura nr. 4, auditorul a verificat si constatat ca Rapoartele curente intocmite de Societate contin informatiile prevazute de Regulamentul CNVM nr. 1/2006, Anexa nr. 29 lit.d), in vigoare la data intocmirii Rapoartelor, modificat de Regulamentul ASF nr. 5/2018, Anexa nr. 12 litera d).
Informatiile incluse in Rapoartele curente se reconciliaza sub toate aspectele semnificative cu datele din contracte si acestea au fost semnate de catre persoanele autorizate.
e) Cu privire la procedura nr. 5, auditorul a verificat informatiile referitoare la preturile/ tarifele din contractele raportate in cursul semestrul I 2018, centralizate in tabelele de mai jos.
Raportul curent cu nr. 21/08.01.2018
|
Contract de depozit si prestari servicii
nr. 1/17.01.2017 si
Actul aditional nr. 1/11.12.2017
|
- deponent: Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale–Unitatea Teritoriala 15 Bucuresti
- depozitar: Oil Terminal S.A.
- valoarea contractului are la baza tariful reglementat de Ordinul ANRM 251/2016.
|
Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 20/C/2016, Actul aditional nr. 2/19.12.2017
|
- beneficiar: Rompetrol Rafinare S.A.
- prestator: Oil Terminal S.A.
- valoarea contractului are la baza tarife reglementate de Ordinul ANRM 288/2014 si tarife nereglementate aprobate conform Deciziei CA nr. 172/2012 si Deciziei DG nr. 77/25.05.2015
|
Raportul curent cu nr. 34/12.01.2018
|
Contract de prestari servicii si expeditie nr. 11/C/2018
|
- beneficiar: OLTCHIM S.A.in reorganizare judiciara
- prestator: Oil Terminal S.A.
- valoarea contractului are la baza tarife nereglementate aprobate conform Deciziei CA nr. 16/12.02.2013
|
Contract de prestari servicii si expeditie nr. 111/C/2018
|
- beneficiar: OLTCHIM S.A. in reorganizare judiciara
- prestator: Oil Terminal S.A.
- valoarea contractului are la baza tarife nereglementate aprobate conform Deciziei CA nr. 16/12.02.2013
|
Raportul curent cu nr. 82/08.02.2018
|
Contract furnizare produse nr.110/223/25.05.2017
|
- achizitor: Oil Terminal S.A
- furnizor:Rompetrol Downstream S.R.L.
- Societatea a derulat procedura de achizitie conform Regulamentului intern de achizitie, avand drept criteriu de atribuire pretul cel mai scazut. Valoarea contractului are la baza propunerea financiara a ofertantului desemnat castigator.
|
Contract de furnizare produse nr. 258/452/05.12.2017 incheiat cu ENGIE ROMANIA S.A
|
- achizitor: Oil Terminal S.A.
- furnizor: ENGIE ROMANIA S.A
- Societatea a derulat procedura de achizitie prin publicarea unei invitatii de participare pe site-ul societatii conform Regulamentului intern de achizitie avand drept criteriu de atribuire pretul cel mai scazut.
- Valoarea contractului are la baza propunerea financiara a unicului operator economic care a depus oferta.
|
Contract de furnizare produse nr. 95/193/28.04.2017
|
- achizitor: Oil Terminal S.A.V
- furnizor: ENEL ENERGIE S.A.
- Societatea a derulat procedura de achizitie prin postarea unei invitatii de participare de site-ul societatii de doua ori dar nu a fost depusa nicio oferta. Ulterior, conform Regulamentului intern de achizitie art. 13(2) s-a derulat o procedura de negociere cu operatorul economic ENEL ENERGIE SA.
|
Raportul curent cu nr. 179/20.03.2018
|
Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 20/C/2016, Actul aditional nr. 3/21.03.2018
|
- beneficiar: Rompetrol Rafinare S.A.
- prestator: Oil Terminal S.A.
- valoarea contractului are la baza tarife reglementate de Ordinul ANRM 288/2014 si tarife nereglementate aprobate conform Deciziei CA nr. 172/2012 si Deciziei DG nr. 77/25.05.2015.
|
Raportul curent cu nr. 340/31.05.2018
|
Contract furnizare produse nr.77/193/25.05.2018
|
- achizitor: Oil Terminal S.A
- furnizor:Rompetrol Downstream S.R.L.
- Societatea a derulat procedura de achizitie prin postarea unei invitatii de participare pe site-ul societatii conform Regulamentului intern de achizitie avand drept criteriu de atribuire pretul cel mai scazut.
- Valoarea contractului are la baza propunerea financiara a unicului operator economic care a depus oferta.
|
Cu privire la procedurile efectuate si descrise in acest raport, auditorul a constatat ca informatiile din rapoartele curente se reconciliaza cu detaliile din actele juridice, astfel:
-
Contractele comerciale de prestatii au fost incheiate cu respectarea procedurii de sistem „Analiza cerintelor clientului” si a ordinelor ANRM privind tarifele, iar valoarea contractelor comerciale de prestatii este calculata pe baza tarifelor aprobate.
-
Contractele de achizitii au fost incheiate cu respectarea Regulamentului intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-07.
Utilizarea raportului
Prezentul raport a fost intocmit doar pentru Rapoartele curente care contin acte juridice incheiate de societate ce se incadreaza prevederilor art. 82 din Legea 24/2017, aferente semestrului I 2018 si nu se extinde asupra altor declaratii si situatii financiare ale Societatii.
Raportul cuprinde informatiile si documentele furnizate de managementul Societatii.
Intocmirea Rapoartelor curente si transmiterea acestora la ASF si BVB este exclusiv in sarcina conducerii Societatii.
Raportul este adresat conducerii si actionarilor Societatii, fiind intocmit in conformitate cu articolul 144, lit.B. alin.4 din Regulamentul ASF nr.5/2018 pentru a fi transmis la BVB si la ASF.
Auditor financiar dr.ec. Rusu Gheorghe
carnet nr. 886/2001
ROMAR CO AUDIT S.R.L.,
Autorizatie CAFR nr. 186/2002
Constanta, 30.07.2018