Raport curent
conform Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018
Data raportului: 28.02.2019
Denumirea societatii: S.C. CONTED S.A.
Sediul social: Dorohoi, str. 1 Decembrie nr. 8, judetul Botosani
Numar Oficiul Registrului Comertului: J07/107/1991
Cod Unic de Inregistrare: RO 622445
Capital social subscris varsat: 2.284.360,06 lei
Piata de tranzactionare: B.V.B. Categoria - Standard
Evenimente importante de raportat: Rezultatele financiare preliminare la 31 decembrie 2018
Societatea prezinta principalii indicatori realizati in anul 2018 conform Standardelor Internationale de Raportare Financiara. Moneda de raportare a situatiilor financiare este leul.
Situatia preliminara a pozitiei financiare, situatia preliminara a profitului sau pierderii si alte elemente ale rezultatului global, componente a Situatiilor Financiare Individuale incheiate la 31 decembrie 2018, cuprind informatii din evidenta contabila corespunzatoare sfarsitului exercitiului financiar de raportare si sfarsitul exercitiului financiar anterior celui de raportare.
Din analiza elementelor prezentate, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent 2017 se constata urmatoarele:
Din situatia pozitiei financiare s-a observat o descrestere a activelor imobilizate cu 6,28% si a activelor circulante cu 27,73%. Ponderea datoriilor in total active a fost de numai 15,47%, nivel maxim in ultimii 2 ani, perioada in care capitalurile proprii au oscilat intre 85,53% si 84,53% din totalul activelor.
Cifra de afaceri a Societatii aferenta anului 2018 este de 10.464.376 lei din care 5.737.139 lei export si 4.727.237 lei intern, comparativ cu anul 2017 cand am inregistrat 13.894.359 lei, din care 6.592.637 lei export si 7.301.722 lei intern. In structura cifra de afaceri s-a realizat in principal prin vanzarea productiei proprii in proportie de 98%. Valoarea vanzarilor la export in anul 2018 reprezinta 54%, iar valoarea vanzarilor la intern reprezinta 46% din cifra de afaceri. Cifra de afaceri inregistrata in anul 2018 in suma de 10.464.376 lei a scazut cu 24,69 % fata de anul 2017.
Volumul veniturilor totale realizate a fost in suma de 10.670.076 lei, reprezentand o descrestere cu 26,74% fata de veniturile totale obtinute in anul 2017 in valoare de 14.564.831 lei.
Volumul cheltuielilor totale in valoare de 12.483.184 lei au scazut cu 18,31% fata de anul 2017, cand am inregistrat suma de 15.281.314 lei. In volumul cheltuielilor totale ponderea cea mai mare o detin cheltuielile cu personalul in procent de 81,28%. Cheltuielile cu personalul in suma de 10.146.862 lei, au scazut cu 16,16%, fata de anul 2017 cand s-a inregistrat suma de 12.103.070 lei si reprezinta 96,96% din cifra de afaceri.
Veniturile din exploatare in valoare de 10.638.587 lei au scazut in anul 2018 cu 26,66%, fata de anul 2017 cand s-a inregistrat suma de 14.505.795 lei la fel si cheltuielile de exploatare in valoare de 12.445.307 lei au scazut cu 18,31%, fata de anul 2017 cand s-a inregistrat suma de 15.235.095 lei.
In totalul veniturilor de exploatare, ponderea cea mai mare o detine productia vanduta, iar la cheltuielile de exploatare, ponderea cea mai mare o detin cheltuielile cu personalul, ele fiind in suma de 10.146.862 lei, reprezentand 81,53% din totalul cheltuielilor de exploatare.
Activitatea de exploatare s-a incheiat cu o pierdere in suma de (1.806.720) lei, spre deosebire de anul 2017 cand am inregistrat pierdere in suma de (729.300) lei.
Veniturile financiare in valoare de 31.489 lei provin din dobanzi si diferente de curs valutar.
Cheltuielile financiare sunt in suma de 37.877 lei si provin din alte cheltuieli financiare (diferente de curs nefavorabile). Rezultatul financiar este pierdere in suma de (6.388) lei comparativ cu aceeasi perioada a anului 2017 cand am inregistrat profit in suma de 12.817 lei.
In exercitiul financiar 2018 societatea inregistreaza pierdere in suma de (1.813.108) lei fata de anul anterior cand am inregistrat pierdere in suma de (716.483) lei.
Pierderea inregistrata in exercitiul 2018 se datoreaza mai multor factori defavorabili.
Cel mai important aspect a fost scaderea veniturilor din exploatare cu 26,66% fata de anul 2017. Aceasta scadere a fost cauzata de urmatorii factori:
- diminuarea numarului de salariati direct productivi
- scaderea preturilor la clientii nostri principali
- lungirea perioadei de intersezon
- nealimentarea constanta a liniilor de productie.
Datorita existentei unor cheltuieli fixe mari, scaderea numarului de salariati direct productivi a dus la o crestere a costului unitar si astfel, la o scadere in volum a comenzilor. Totodata, diminuarea numarului salariatilor direct productivi a dus la o scadere cu 27,60 % a volumului productiei realizate.
In plus, scaderea numarului de salariati direct productivi a dus la o lipsa acuta de personal in liniile de productie, scazand productia realizata, datorita liniilor incomplete.
Pierderea salariatilor s-a datorat mai multor cauze:
- implinirea varstei de pensionarea atat la limita de varsta de pensionare, cat si pensionare anticipata;
- concurenta de pe piata muncii;
- demisia unor salariati din motive neimputabile societatii.
Concurenta foarte mare de pe pietele internationale unde activeaza clientii nostri a dus la o scadere a preturilor de productie si deci a incasarilor.
S-a incercat mentinerea preturilor la acelasi nivel, insa doar anumiti clienti au acceptat-o, fapt ce a dus la lipsa de comenzi cu cantitati mari. Primirea de comenzi mici a dus la o scadere a productivitatii muncii si deci la o diminuare a incasarilor lunare.
In anul 2018, perioada de intersezon, in care clientii nostri nu au comenzi sau au comenzi putine si prost platite, s-a marit substantial. Acest lucru a dus la o lipsa acuta de comenzi in lunile martie, aprilie si astfel la o scadere a veniturilor realizate.
Clientii nostri au inceput sa intampine dificultati cu aprovizionarea de materii prime si materiale auxiliare, ceea ce a dus la lipsuri in alimentarea liniilor si la goluri de productie. Toate aceste lipsuri au generat pierderi ce nu au putut fi recuperate.
Un alt aspect important a fost cresterea cheltuielilor de productie. Aceasta s-a datorat urmatorilor factori:
- modificarile legislative care impun majorarea salariului de baza minim brut pe tara, ceea ce duce la cresterea cheltuielilor cu personalul,
- cresterea pretului la utilitati (energie, apa)
Cheltuielile cu personalul reprezinta 81,28% din totalul cheltuielilor societatii. S-a decis masura de anulare a sporului de vechime si de fidelitate incepand cu 01.04.2018, prin renegocierea salariului cu angajatii societatii si respectiv diminuarea duratei concediului anual de odihna la 20 zile lucratoare, pentru a diminua partial cresterea cheltuielilor, insa nu a fost acoperitoare.
O alta cauza de crestere a cheltuielilor a fost constituirea provizionului pentru beneficiile angajatilor privind concediu de odihna neefectuat aferent anului 2018.
In anul 2018 nu au fost realizati indicatorii din bugetul de venituri si cheltuieli.
La sfarsitul anului 2018, din fluxurile de trezorerie s-a inregistrat o descrestere neta de numerar in suma de (943.576) lei, reflectata in soldul casei si al conturilor la banci. La 31.12.2018 s-a inregistrat o scadere a numarului mediu de salariati fata de aceeasi perioada a anului 2017, de la 398 salariati la 332 salariati.
Situatiile financiare au fost intocmite in conformitate cu:
· Ordinul 881 din 25 iunie 2012 privind aplicarea de catre societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata a Standardelor Internationale de Raportare Financiara;
· Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS) adoptate de Uniunea Europeana;
· Legea 82 din 24 decembrie1991 a contabilitatii republicata si actualizata;
· Ordin 2844 din 12 decembrie 2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata;
Situatiile financiare au fost aprobate de catre Consiliul de Administratie in sedinta din data de
26 februarie 2019. Mentionam ca situatiile financiare preliminare nu sunt auditate si pot sa se modifice in functie de eventualele reglementari contabile si fiscale ce pot sa apara in perioada urmatoare, pana la Adunarea Generala a Actionarilor.
SITUATIA PRELIMINARA A POZITIEI FINANCIARE
|
|
31.12.2018
|
31.12.2017
|
|
Active
|
|
|
|
Imobilizari corporale
|
4.764.754
|
5.092.263
|
|
Imobilizari necorporale
|
18.676
|
21.298
|
|
Investitii imobiliare
|
120.845
|
119.512
|
|
Total Active Imobilizate
|
4.904.275
|
5.233.073
|
|
Stocuri
|
1.855.085
|
1.850.045
|
|
Creante comerciale si alte creante
|
1.787.652
|
2.504.831
|
|
Cheltuieli inregistrate in avans
|
9.277
|
15.736
|
|
Numerar si echivalente de numerar
|
678.963
|
1.622.539
|
|
Total Active Curente
|
4.330.977
|
5.993.151
|
|
Total Active
|
9.235.252
|
11.226.224
|
|
Capitaluri Proprii
|
|
|
|
Capital social subscris varsat
|
2.284.360
|
2.284.360
|
|
Alte elemente de capitaluri proprii
|
(238.518)
|
(256.827)
|
|
Rezerva din reevaluare
|
2.162.168
|
2.276.601
|
|
Rezerva legala
|
456.661
|
456.661
|
|
Alte rezerve
|
4.080.948
|
4.080.948
|
|
Rezultat reportat
|
874.365
|
1.476.415
|
|
Rezultatul exercitiului
|
(1.813.108)
|
(716.483)
|
|
Total Capitaluri Proprii
|
7.806.876
|
9.601.675
|
|
Datorii
|
|
|
|
Datorii pe Termen Lung
|
|
|
|
Datorii privind impozitul pe profit amanat
|
238.518
|
256.827
|
|
Total Datorii pe Termen Lung
|
238.518
|
256.827
|
|
Datorii Curente
|
|
|
|
Datorii comerciale si alte datorii
|
1.016.296
|
989.917
|
|
Provizioane pentru beneficiile angajatilor
|
173.562
|
377.805
|
|
Total Datorii Curente
|
1.189.858
|
1.367.722
|
|
Total Datorii
|
1.428.376
|
1.624.549
|
|
Total Capitaluri Proprii si Datorii
|
9.235.252
|
11.226.224
|
SITUATIA PRELIMINARA A PROFITULUI SAU PIERDERII SI ALTE ELEMENTE
ALE REZULTATULUI GLOBAL
Activitati Continue
|
31.12.2018
|
31.12.2017
|
Venituri
|
10.464.376
|
13.894.359
|
Alte venituri
|
20.030
|
106.831
|
Venituri aferente costurilor stocurilor de produse
|
154.181
|
504.605
|
Total venituri operationale
|
10.638.587
|
14.505.795
|
Cheltuieli cu materiile prime si materiale consumabile
|
531.334
|
912.541
|
Cheltuieli privind marfurile
|
273.236
|
204.480
|
Cheltuieli privind utilitatile
|
801.073
|
919.231
|
Cheltuieli cu salariile, contributiile sociale si alte beneficii
|
10.146.862
|
12.103.070
|
Cheltuieli cu amortizarea
|
342.976
|
454.617
|
Ajustari privind provizioanele
|
(204.243)
|
120.720
|
- Cheltuieli
|
159.898
|
373.164
|
- Venituri
|
364.141
|
252.444
|
Alte cheltuieli
|
554.069
|
520.436
|
Total cheltuieli operationale
|
12.445.307
|
15.235.095
|
Rezultatul activitatilor operationale
|
(1.806.720)
|
(729.300)
|
Venituri financiare
|
31.489
|
59.036
|
Cheltuieli financiare
|
37.877
|
46.219
|
Rezultatul financiar
|
(6.388)
|
12.817
|
Rezultatul inainte de impozitare
|
(1.813.108)
|
(716.483)
|
Rezultatul din activitati continue
|
(1.813.108)
|
(716.483)
|
Alte elemente ale rezultatului global
|
18.309
|
31.031
|
- Impozit pe profit amanat recunoscut pe seama capitalurilor proprii, aferent surplusului realizat din rezerva din reevaluare amortizata pe masura folosirii activului transferata in rezultatul reportat
|
18.309
|
31.031
|
Total rezultat global aferent perioadei
|
(1.794.799)
|
(685.452)
|
Profit/pierdere atribuibil(a)
|
(1.813.108)
|
(716.483)
|
Rezultatul pe actiune de baza
|
(7,5640)
|
(2,9890)
|
Rezultatul pe actiune diluat
|
(7,5640)
|
(2,9890)
|
Presedinte al Consiliului de Administratie, Sef birou economic,
Ing. HAMIDI HAISSAM Ec. Mihai Elena