Raport pe trimestrul I 2018
Data raportului : 14.05.2018
Denumirea societatii comerciale : COMELF SA
Sediul social : Bistrita, str. Industriei nr. 4
Numarul de telefon / fax : 0263/234462 ; 0263/238092
Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului : 568656
Numarul de ordine in Registrul Comertului : J06/02/1991
Capitalul social subscris si varsat : 13.036.325,34 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise : B.V.B.
Principalii indicatori, mii lei
|
Trimestrul I- 2018
|
Trimestrul I- 2017
|
Δ %
|
Total venituri operationale, din care:
|
38.730
|
47.454
|
(20,00)
|
Venituri din contracte de constructii
|
34.974
|
42.297
|
(17,00)
|
Profit/(Pierderea) perioadei
|
614
|
1.209
|
(49,18)
|
EBITDA
|
4.400
|
2.385
|
(45,79)
|
Imprumuturi purtatoare de dobanzi
|
40.571
|
39.425
|
2,91
|
*Cifrele financiare nu sunt auditate si prezinta rezultatele individuale ale Comelf SA, intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS);
v Veniturile operationale ale companiei COMELF SA au fost de 39 milioane LEI in T1/2018, mai mici cu 20% comparativ cu cele realizate in T1/2017, evolutie datorata, in principal, scaderii veniturilor aferente activitatii de baza. Aceasta scadere este influentata , pe de o parte , de structura de fabricatie, diferita, mult mai complexa atat din punct de vedere tehnic dar si ca numar de componente ce compun un produs finit, iar pe de alta parte de fluctuatia de personal si de lipsa de calificare a personalului nou angajat.
v Profitul perioadei a fost mai redus in T1 2018 comparativ cel realizat in perioada similara a anului precedent cu 49,18%, principalii factori care au influentat nefavorabil evolutia profitului fiind:
i) cresterea pretului materiilor prime compensata doar partial de cresterea preturilor de vanzare;
ii) costul cu forta de munca , in contextul fluctuatiei de personal, in general, dar mai ales a lipsei de personal calificat pe piata fortei de munca. Aceste doua cauze majore obliga compania sa utilizeze la maxim personalul existent, inclusiv prin utilizarea de ore suplimentare platite conform Codului Muncii dar si sa consume timp si resurse pentru calificarea personalului nou angajat care ajunge la o productivitate satisfacatoare dupa o perioada de minim 3 luni de la angajare;
iii) costurile cu prestatiile externe care au scazut comparativ cu perioada similara a anului precedent insa intr-o pondere mai mica comparativ cu evolutia cifrei de afaceri, deoarece o parte importanta a acestor costuri sunt costuri fixe( asigurari, mentenanta lunara, chirii, deplasari, servicii terti) si care nu evolueaza proportional cu productia ori cifra de afaceri;
iv) rezultatul financiar in T1/2018 la nivelul comapniei COMELF SA a ramas negativ, fiind influentat in principal de diferentele generate de evolutia cursului valutar;
Patrimoniul companiei la 31.03.2018 evidentiaza faptul ca:
(i) valoarea neta a activelor imobilizate s-a redus pe fondul inregistratii amortizarii acestora si a faptului ca noile investitii realizate in primul trimestru din 2018 (119 mii lei) nu au acoperit nivelul amortizarii;
(ii) activele curente au crescut cu 3 % la 31.03.2018 comparativ cu 31.12.2017 , pe fondul cresterii creantelor comerciale (+12%) si altor creante;
(iii) Capitalurile proprii au crescut comparativ cu 31.12.2017 cu suma aferenta profitului net realizat in T1/2018 ;
(iv) Imprumuturile purtatoare de dobanzi ale companiei au crescut de la 39 milioane lei la 31.12.2017 la 41 milioane lei la 31.03.2018, in principal ca urmare a cresterii creditului pentru capital de lucru necesar pentru sustinerea activitatii operationale dar si ca urmare a iesirii de resurse financiare pentru achitarea prejudiciului in dosarul DIICOT;
(v) Capitalul de lucru la 31.03.2018 este de 37.255.200 lei ( 31.12.2017 : 32.617.900 lei);
(vi) Cresterea creantelor este balansata de cresterea datoriilor catre furnizori;
Raportul pentru trimestrul I 2018 poate fi consultat pe website-ul companiei www.comelf.ro/Informatii la zi ,precum si in linkul de mai jos.
Director general, Director economic,
ing. Cenusa Gheorghe ec. Dana Tatar