Nr. 1738 / 24.04.2019
Catre: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Sectorul Instrumente si Investitii Financiare
Fax: 021- 659.60.51
BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. – Piata Reglementata
Fax: 021- 256.92.76
De la: BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.
RAPORT CURENT
conform Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si Regulamentului nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata
Data raportului: 24.04.2019
Denumirea entitatii emitente: BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.
Sediul social: Mun. Bucuresti, Bd. Carol I nr. 34-36, et. 13-14, sector 2
Numarul de telefon/fax: 021/307.95.00, 021/307.95.19
Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 17777754
Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/12328/2005
Capital social subscris si varsat: 80.492.460 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: BVB - Categoria Premium Actiuni (simbol de piata BVB)
Evenimente importante de raportat: Raport curent privind Hotararile Adunarii Generale Ordinare si Hotararile Adunarii Generale Extraordinare ale Actionarilor din data de 24.04.2019 (prima convocare)
In data de 24.04.2019 s-au tinut, la prima convocare, sedinta Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor (“AGOA”) si sedinta Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor (“AGEA”) societatii BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. (denumita in continuare „Societatea”), la adresa din Mun. Bucuresti, Sector 2, Bd. Carol I nr. 34-36, etaj 2, sala Millenium, incepand cu ora 10:03 (AGOA), respectiv ora 12:34 (AGEA), pentru toti actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor Societatii, tinut de societatea Depozitarul Central S.A. Bucuresti, la sfarsitul zilei de 05.04.2019, considerata Data de Referinta pentru ambele adunari.
Convocarea Adunarilor Generale Ordinare si Extraordinare ale Actionarilor s-a realizat potrivit Actului Constitutiv al Societatii, prin publicarea convocatorului in Monitorul Oficial al Romaniei – Partea a IV-a nr.1135 din data de 13.03.2019 si in ziarul Romania Libera din data de 13.03.2019, precum si pe pagina web a Societatii la sectiunea Relatia cu Investitorii/ Adunari Generale ale Actionarilor.
Dupa dezbateri, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor a adoptat urmatoarele hotarari:
HOTARAREA NR. 1
Articol unic. Aproba cu unanimitatea voturilor exprimate situatiile financiare anuale individuale si consolidate ale Societatii aferente exercitiului financiar al anului 2018 si intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, pe baza Raportului administratorilor si a Raportului auditorului financiar al Societatii.
HOTARAREA NR. 2
Articol unic. Aproba cu unanimitatea voturilor exprimate modul de repartizare a profitului net statutar al Societatii realizat in anul 2018 in suma de 9.490.411 lei, astfel: alocarea sumei de 468.880 lei pentru rezerva legala si distribuirea sumei de 9.021.531 lei ca dividende.
HOTARAREA NR. 3
Articol unic. Aproba cu unanimitatea voturilor exprimate secret descarcarea de gestiune a administratorilor Societatii pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar 2018, pe baza rapoartelor prezentate.
HOTARAREA NR. 4
Articol unic. Aproba cu majoritatea voturilor exprimate remuneratia administratorilor Societatii pentru exercitiul financiar 2019 in cuantum de 3.700 RON net lunar/membru, limitele generale ale remuneratiilor suplimentare pentru administratorii Societatii si recompensarea administratorilor pentru exercitiul financiar 2018, prevazute in Anexa nr. 1, parte integranta a hotararii.
HOTARAREA NR. 5
Articol unic. Aproba cu majoritatea voturilor exprimate Bugetul de venituri si cheltuieli si planul de afaceri pentru anul 2019 al Societatii.
HOTARAREA NR. 6
Articol unic. Aproba cu unanimitatea voturilor exprimate, data de: : (i) 07.06.2019 ca Data de Inregistrare, conform art. 86 alin. (1) din Legea nr. 24/2017; (ii) 06.06.2019 ca Data „ex date”, conform art. 2 alin. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018; (iii) 27.06.2019 ca Data Platii, conform art. 86 alin. 2 din Legea nr. 24/2017, art. 2 alin. 2 lit. h) si art. 178 din Regulamentul nr. 5/2018.
HOTARAREA NR. 7
Articol unic. Aproba cu unanimitatea voturilor exprimate, mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Adrian Tanase, respectiv a Directorului General Adjunct al Societatii, dl. Marius - Alin Barbu, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor, oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea hotararilor adoptate.
De asemenea, dupa dezbateri, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor a adoptat urmatoarele hotarari:
HOTARAREA NR. 1
Articol unic. Aproba cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare, rascumpararea de catre Societate a propriilor actiuni, in cadrul pietei unde actiunile sunt listate sau prin desfasurarea de oferte publice de cumparare, in conformitate cu prevederile legale aplicabile, in urmatoarele conditii: maximum 60.369 actiuni (reprezentand maximum 0,75% din capitalul social), la un pret minim egal cu pretul de piata de la BVB din momentul efectuarii achizitiei si un pret maxim egal cu valoarea cea mai mica dintre (i) 35 lei per actiune si (ii) valoarea cea mai mare dintre pretul ultimei tranzactii independente si pretul cel mai ridicat din momentul respectiv al ofertei de achizitionare, in conformitate cu prevederile art.3 alin. (2) din Regulamentul Delegat (UE) 2016/1052 al Comisiei din 8 martie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 596/2014 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste standardele tehnice de reglementare pentru conditiile aplicabile programelor de rascumparare si masurilor de stabilizare. Valoarea agregata a programului de rascumparare este de pana la 2.112.915 lei. Programul se va desfasura pentru o perioada de maxim 18 luni de la data publicarii Hotararii adoptate in acest sens in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a, in vederea implementarii unui program de alocare a actiunilor catre salariatii si directorii Societatii, precum si catre membrii Consiliului Bursei; acordarea unui mandat Consiliului Bursei pentru aducerea la indeplinire a acestei Hotarari. Tranzactiile de rascumparare pot avea drept obiect doar actiuni platite integral si vor fi efectuate doar din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Societatii, inscrise in ultima situatie financiara anuala aprobata, cu exceptia rezervelor legale.
HOTARAREA NR. 2
Articol unic. Aproba cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare data de: (i) 07.06.2019 ca Data de Inregistrare, conform art. 86 alin. (1) din Legea nr. 24/2017; (ii) 06.06.2019 ca Data „ex date”, conform art. 2 alin. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018.
HOTARAREA NR. 3
Articol unic. Aproba cu majoritatea voturilor actionarilor prezenti si reprezentati in adunare mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Adrian Tanase, respectiv a Directorului General Adjunct al Societatii, dl. Marius - Alin Barbu, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor, oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea hotararilor adoptate.
Informatii suplimentare se pot obtine la Departamentul Secretariat General in fiecare zi lucratoare, intre orele 9.00-17.30, la telefon 021 - 307.95.00, precum si de pe website-ul Societatii www.bvb.ro, Sectiunea Relatia cu Investitorii/Adunarea Generala a Actionarilor.
Adrian Tanase
Director General
Anexa nr. 1 la Hotararea AGAO nr. 4/24.04.2019
• mentinerea nivelului actual al indemnizatiei cuvenite membrilor Consiliului de Administratie (Indemnizatia), in cuantum de 3.700 RON net lunar/membru;
• mentinerea remuneratiilor suplimentare ale administratorilor in limitele generale aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor BVB prin Hotararea nr. 4/16.04.2018, dupa cum urmeaza:
✓ Diferentierea nivelului Indemnizatiei in raport cu functia indeplinita (Indemnizatia Suplimentara 1):
- pentru functia de Presedinte al Consiliului de Administratie – majorarea cu 50% a Indemnizatiei;
- pentru functia de Vice-presedinte al Consiliului de Administratie - majorarea cu 20% a Indemnizatiei;
- pentru functia de Secretar General al Consiliului de Administratie - majorarea cu 10% a Indemnizatiei;
✓ Indemnizatie suplimentara pentru activitatea desfasurata in cadrul Comitetelor/Comisiilor Speciale si a grupurilor de lucru (Indemnizatia Suplimentara 2), de pana la 50% din Indemnizatie.
· pentru rezultatele anului 2018, recompensarea administratorilor BVB, in conformitate cu prevederile Planului de alocare actiuni actualizat aprobat de Adunarea Generala Extraordinata a Actionarilor din 16.04.2018, tinand cont de indeplinirea pentru Membrii Eligibili ai Consiliului a Conditiei de Performanta prevazuta la Clauza i) din Planul de alocare actiuni actualizat, respectiv „Societatea a obtinut rezultate financiare bune, inregistrand profituri”.
Numarul maxim de Actiuni transferate unui Membru Eligibil al Consiliului in urma exercitarii unei Optiuni va fi calculat, conform Planului de alocare actiuni actualizat, dupa cum urmeaza: 4 x Onorariul Lunar Brut / Pretul Actiunii.