Stiri Piata


ANTIBIOTICE S.A. - ATB

Rezultate financiare trim 3 2017

Data Publicare: 15.11.2017 8:28:30

Cod IRIS: F6753

 

RAPORTUL ADMINISTRATORILOR

ianuarie-septembrie 2017

 

Raport Trimestrul III conform:                  IFRS

Pentru exercitiul financiar :                    30.09.2017

Data raportului:                                    15 noiembrie 2017

Denumirea societatii comerciale:           Antibiotice SA

Sediul social:                                         Iasi, Strada V.Lupului nr.1

Numarul de telefon:                               0232/209000;  fax: 0232/209633

Codul de inregistrare fiscala:                  RO1973096

Numar de ordine in Registrul

Comertului:                                           J22/285/1991

Piata reglementata pe care se

tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

Capitalul social subscris si varsat:           67.133.804 lei

Principalele caracteristice ale valorilor mobiliare emise de societatea comerciala: actiuni nominative, valoarea nominala: 0,10 lei

 

Piata farmaceutica locala inregistreaza in primele 9 luni 2017 valoarea de 10,3 mld. lei, in crestere fata de perioada similara a anului trecut cu aproximativ 8%, potrivit datelor companiei de cercetare de piata Cegedim Romania (date estimative ianuarie - septembrie 2017).

Se inregistreaza in primele 9 luni ale acestui an o evolutie crescatoare a pietei de Hospital (+14% crestere valorica comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2016 si o crestere de o cifra inregistrata de piata de Retail (+7,3%). Cresterea segmentului Hospital este sustinuta de evolutia pozitiva a medicamentelor inovatoare, top 10 branduri originale asigurand aproximativ 60% din cresterea in valoare absoluta a acestei piete, cat si de cresterea pietei genericelor pe antivirale HIV, albumine, anestezice generale, antiemetice si heparine. Exceptand cresterea inregistrata de aceste segmente, piata spitalelor a stagnat comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Cresterea de 7,3% pe segmentul Retail (circuit deschis) este influentata de evolutia medicamentelor fara prescriptie medicala (aport valoric +380 mil. lei) si generice (aport valoric +155 mil/ lei). Medicamentele originale inregistreaza o evolutie constanta comparativ cu 9 luni 2016, scaderea inregistrata in prima parte a anului de medicamentele pentru hepatita virala cronica fara interferoni fiind compensata partial de evolutia claselor terapeutice oncologie, insuline, cardiovasculare si  antidiabetice.

Totodata, datele Cegedim consemneaza dupa primele 9 luni ale acestui an si o modificare in topul producatorilor prezenti pe piata farmaceutica locala comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2016.

Astfel, compania americana ABBVIE, isi reia pozitia de lider al pietei pharma, urmata de grupul francez Sanofi si de grupul elvetian Novartis, rasturnand cel putin pentru primele 9 luni ale acestui an clasamentul din anul 2016. Compania americana ABBVIE, care in anul 2016 prin introducerea medicatiei pentru hepatita virala cronica, ocupa pozitia de lider cu o cota de piata de 11%, inregistreaza in perioada ianuarie - august 2017 un market share de 3,1%, coborand in clasament pe pozitia a doua. Dupa 9 luni, revine pe locul 1 cu o cota de piata de 7,1%.

Dupa primele 9 luni ale anului, societatea Antibiotice determina un consum in piata in valoare de 236 milioane lei, in crestere cu 6,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut (221 milioane lei). Atat segmentul Retail (177,2 milioane lei cu o pondere de 75% din valoarea totala), cat si segmentul Hospital (58,8 milioane lei, cu o pondere de 25% din valoare) inregistreaza cresteri comparativ cu primele 9 luni din 2016.

 

Milioane lei

 

 

 

 

Denumire indicator

9 luni 2015

9 luni 2016

9 luni 2017 (date estimative)

9 luni 2017/2016

Piata Pharma

8.841,91

9.505,71

10.273,45

8,1%

Piata Generice + OTC

3.789,70

3.848,88

4.415,53

14,7%

Pondere Generice + OTC

42,9%

40,5%

43,0%

 

Cota de piata Antibiotice

2,39%

2,33%

2,30%

 

Antibiotice(valoare iesire din farmacie)

211,56

221,01

236,03

6,8%

Pondere OTC in portofoliu Antibiotice (valoare iesire din farmacie)

13,5%

15,7%

19,8%

 

 

Dupa primele 9 luni, societatea Antibiotice isi mentine pozitia de lider pe segmentul medicamentelor generice comercializate in spitale, cu o cota de piata de 17,6%.

Pe segmentul medicamentelor generice ocupa locul 4, cu o cota de piata de 5,4%, in timp ce la nivel de piata farmaceutica totala ocupa locul 17 cu o cota de piata de 2,3%.

Segmentul farmacii Retail este in crestere cu 7,2% comparativ cu primele 9 luni din 2016, de la 165,4 milioane lei la 177,2 milioane lei in 2017.

Segmentul Hospital inregistreaza o crestere de 5,4%, de la 55,7 milioane lei in 2016 la 58,8 milioane lei in 2017 (Sursa datelor Cegedim).

Clasele terapeutice care au inregistrat cresteri valorice semnificative la vanzarea in piata sunt: Sistem cardiovascular (+10,4 milioane lei), Tract digestiv (+4,8 milioane lei), Sistem Nervos Central (1,6 milioane lei), Sange si Organe Hematopoietice (+0,33 milioane lei), generate atat de aportul de produse noi cat si de evolutia pozitiva a produselor de top ale companiei.

Dintre acestea se remarca produsele cu aport de peste 1 milion lei: Silithor® (+4,5 milioane lei), Fluxiv® (+3,7 milioane lei), Indapamida Atb® cpr (+2,7 milioane lei), Equilibra® (+1,8 milioane lei), Rosuvastatina Atb® cpr (+2,3 milioane lei), Meropenem® inj gama (+1,6 milioane lei), Nolet® cpr (+1,3 milioane lei), Imipenem/Cilastatin Atb® (+1,2 milioane lei), AmpiPlus® inj (+1,1 milioane lei), Bisotens® gama cpr (+1,1 milioane lei), Memantina Atb® gama (+1,1 milioane lei) si Cutaden® Bebe (+1 milion lei).

Societatea Antibiotice isi mentine pozitia de lider din punct de vedere al unitatilor valorificate pe segmentul unguente cu o cota de piata de 26,7%, supozitoare cu o cota de piata de 40,2% si la pulberi injectabile cu o cota de piata de 74,5%.

          Produsele noi asimilate in portofoliul companiei in primele 9 luni ale anului sunt:

Zifex® Complex ovule – un nou produs destinat afectiunilor ginecologice, venit in completarea gamei Zifex®. Acest medicament este unic pe piata farmaceutica din Romania continand nistatina, substanta activa pentru a carei productie Antibiotice este lider mondial. Zifex® Complex aduce un plus valoare portofoliului Antibiotice si va contribui  alaturi de Nistatina Atb® comprimate, Nidoflor® si Nistatina Atb® ovule la proiectul de integrare pe verticala a nistatinei.

Clobetazol® crema – corticosteroid pentru uz topic, indicat in tratamentul de scurta durata al dermatozelor rezistente (psoriazis, eczeme rezistente la tratamentul pentru lichen plan, lupus eritematos cronic); in prima parte a anului a fost obtinuta Autorizatia de Punere pe Piata;

Betahistina Atb® cpr – medicament apartinand subclasei terapeutice Antivertiginoase, prescris in tratamentul vertijului provocat de perturbari ale fluxului sanguin in urechea interna; in prima parte a anului 2017 a fost obtinuta Autorizatia de Punere pe Piata;

Caspofungina Atb@ pulbere pentru concentrat solutie perfuzabila - medicament antifungic sistemic de rezerva pentru tratamentul candidozei invazive si aspergilozei invazive; in prima parte a anului 2017 a fost obtinuta Autorizatia de Punere pe Piata;

Sprinten@ comprimate - supliment alimentar care mentine sanatatea sistemului osos, reduce rigiditatea si oboseala articulatiilor, imbunatatind miscarea; in prima parte a anului 2017 a fost obtinuta Notificarea de punere pe piata;

Urmand trendul general al pietei determinat de cresterea interesului pentru preventie, intretinerea starii de sanatate si mentinerea calitatii vietii, portofoliul de medicamentele fara prescriptie medicala (OTC) al societatii Antibiotice a inregistrat in perioada ianuarie-septembrie 2017 o crestere de 35%, superior ritmului inregistrat de piata totala de profil (+20%).

Prin portofoliul detinut, Antibiotice ocupa locul 14 in topul companiilor care activeaza pe piata medicamentelor OTC din Romania (dintr-un total de 213 companii), in urcare cu o pozitie comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2016.

Ponderea medicamentelor OTC in cifra de afaceri dezvoltata de societate a crescut in perioada ianuarie-septembrie 2017 la 20% (13,5% in 2015; 15,7% in 2016), produsele care au performat fiind suplimentele alimentare Fluxiv®, Silithor®, Equilibra®, Soriso®, Cutaden® Bebe precum si OTC-urile Rompirin® E, Saliform® Forte, Clafen® gel 5% si Cicatrol®.

Prin politicile de promovare si comerciale derulate in prima parte a acestui an, suplimentele alimentare detinute in portofoliu au reusit sa performeze in pietele relevante: Fluxiv® - ocupa locul al treilea in consum, dintr-un numar de 26 de produse, cu o cota de piata de 6,7% in al doilea an de vanzare; Equilibra® - ocupa locul al treilea in consum, intr-o piata relevanta in care sunt prezente 38 de produse, inregistrand o cota de piata de 13%; Silithor® - ocupa locul 7 in consum, dintr-un numar de 55 de produse, cu o cota de piata de 4,8%; Soriso® - ocupa primul loc in consum, cu o cota de piata de 37,7%, in al doilea an de vanzare.

(sursa Cegedim – date estimative 9 luni)

Dezvoltarea de parteneriate strategice pe pietele externe

 

Strategia de internationalizare a afacerilor se caracterizeaza printr-un grad mare de complexitate care necesita adaptarea strategiilor de abordare la specificul fiecarei piete.

In primele 9 luni ale anului 2017, Antibiotice a continuat politicile de dezvoltare incepute in anii anteriori pe pietele strategice, adaptandu-se reglementarilor legale din domeniul sanatatii, obiceiurilor si tendintelor de consum, specifice fiecarei piete. Tinand cont de aceste aspecte, Antibiotice a implementat politici comerciale si a dezvoltat portofoliul de produse, in functie de pietele tinta pentru maximizarea avantajelor si a oportunitatilor oferite de pietele externe.

 

Astfel, exporturile realizate in primele 9 luni ale anului 2017 au atins valoarea de 91,7 mil lei in crestere cu 26%, comparativ cu perioada similara a anului 2016. Principalele destinatii ale produselor Antibiotice (Produse Finite si Nistatina) au fost Asia (38%), America de Nord (26%) si Europa (18%), vanzarile in aceste zone reprezentand aproximativ 80% din totalul vanzarilor realizate. 

 In Asia de Sud-Est, exporturile realizate in primele 9 luni ale anului sunt cu 16% mai mari decat perioada de referinta din anul 2016. Cresterea vanzarilor se datoreaza vanzarilor mai mari de produse finite in Vietnam, in special a celor din clasa Antiinfectioase, clasa pentru care Antibiotice a obtinut in anul 2017 doua noi autorizatii de punere pe piata pentru produsele Ampiplus 1,5 gr si Oxacilina 1 gr, ambele pulberi pentru solutii injectabile.  De asemenea, a fost obtinuta reautorizarea produsului Cefalexina 500 mg capsule, produs pentru care sunt estimate vanzari de 1 mil. USD in anul 2018.

Cresterea vanzarilor in Vietnam a fost posibila si prin aportul Reprezentantei Antibiotice in Vietnam, functionala incepand cu anul 2017, care  a deschis noi oportunitati de dezvoltare prin inregistrarea de noi produse. In acest sens, sunt negocieri cu distribuitori in vederea inceperii valorificarii celor 12 produse inregistrate in Vietnam pe segmentul de retail, dar si a evaluarii unui pachet de alte 20 de produse pe care ne-am propus sa le inregistram pana la sfarsitul anului 2020.

 

In perspectiva anilor urmatori, Antibiotice vizeaza inregistrarea si valorificarea portofoliului din Vietnam pe alte piete din zona Asiei de Sud Est precum Filipine, Hong Kong, Taiwan, unde sunt negocieri in derulare cu parteneri din aceste tari.

Pe piata S.U.A. cresterea realizata in primele 9 luni ale anului 2017 a fost de 45% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, fiind generata atat de vanzari mai mari de produse finite injectabile cat si de substanta activa Nistatina. Aceasta crestere a vanzarilor este rezultatul strategiilor de promovare a produselor Antibiotice pe aceasta piata strategica, datorita conditiilor comerciale avantajoase si potentialului pietei.

In Europa inregistram o consolidare a afacerii atat pe produse finite, cat si Nistatina. Principalele piete de desfacere sunt Germania, Olanda, Danemarca si Serbia. In Serbia este in derulare un contract de reprezentare cu scopul de a genera o crestere sustentabila pe termen lung a afacerilor societatii prin inregistrarea de produse adaptate specificului pietelor locale, promovarea produselor prin echipe de marketing si cresterea vanzarilor prin abordarea tuturor canalelor de distributie. In anul 2017 au fost obtinute autorizatii de punere pe piata pentru trei noi produse cardiovasculare care vor contribui la cresterea vanzarilor in anii urmatori. De asemenea, pe langa cele opt produse inregistrate in Serbia din aceasta clasa terapeutica, mai sunt in curs de pregatire dosare de inregistrare pentru alte cinci produse.

Exporturile din zona Rusia & C.S.I. au inregistrat o crestere cu 70% in special datorita cresterilor inregistrate pentru exporturile de produse Cardiovasculare (Bisotens 5 mg, Bisotens 10 mg), supozitoare in Federatia Rusa (Glicerina adulti, Glicerina copii) precum si a produselor Antiinfectioase injectabile in Ucraina, unde au fost obtinute doua noi autorizatii de punere pe piata. Piata Ucrainei este o piata pentru care a fost analizata oportunitatea deschiderii unei reprezentante, avind in vedere potentialul acestei piete si obiceiurile de consum apropiate de portofoliul companiei Antibiotice.

O actiune de promovare a societatii si a produselor cardiovasculare in lume cu impact important pentru imaginea Antibiotice a fost Congresului Societatii Euro-Asian Bridge for Cardiovascular Surgery (EABM) organizat in perioada 21-24 septembrie 2017 la Iasi, la care compania Antibiotice a fost partener principal. Acest congres a reprezentat un eveniment cu un impact important pentru imaginea companiei Antibiotice in randul celor 600 de specialisti din peste 40 de tari participanti.

Ca partener al Congresului Societatii Euro-Asian Bridge for Cardiovascular Surgery (EABM 2017), Antibiotice s-a integrat in platforma stiintifica de comunicare ce a oferit medicilor din diverse teritorii in care compania se dezvolta, precum Vietnam, Serbia, Ukraina, Moldova, Rusia, SUA, Azerbaijan, oportunitatea de a vizita facilitatile de fabricatie si de a discuta cu specialisti asemeni lor din Romania, care utilizeaza deja de multi ani medicamentele fabricate de Antibiotice.

 Calitate certificata

Cresterea increderii in calitatea, eficienta si siguranta produselor companiei se realizeaza zi de zi prin mentinerea sub control si imbunatatirea Sistemului de Management Integrat, atestata prin rezultatele obtinute in urma efectuarii urmatoarelor inspectii/audituri in perioada ianuarie – septembrie 2017.

1.   Inspectii desfasurate de autoritati & organisme de certificare

1.1.   Inspectia US FDA pentru verificarea conformitatii Sistemului de Management al Calitatii cu cerintele specifice cGMP pentru fluxurile de fabricatie din Sectia Produse Parenterale (produse injectabile preparate aseptic) si din Sectia Biosinteza Nistatina substanta activa). A fost primit de la US FDA Raportul final de inspectie (EIR, Establisment Inspection Report), concluzia fiind ca inspectia este „inchisa” ceea ce inseamna ca Planul CAPA a fost acceptat si ca fluxurile de fabricatie respective sunt compliante cu cerintele cGMP.

1.2.   Inspectia ANMDM de recertificare GMP a fluxurilor de fabricatie a capsulelor, comprimatelor, semisolidelor si supozitoarelor, inclusiv MIC. In urma primirii Listei de deficiente au fost trimise Planurile CAPA si urmeaza in perioada urmatoare sa fie primit Raportul final de inspectie.

ANMDM  a emis Autorizatia de Fabricatie pentru fabricatia produselor mai sus mentionate si import. Au fost emise certificatul GMP nr. 040/2017/RO pentru fluxurile de fabricatie si  certificatul GMP nr. 041/2017/RO pentru fabricatia medicamentelor de investigatie clinica a produselor semisolide, supozitoare, comprimate, comprimate filmate, capsule.

1.3.       Autoritatea nationala a efectuat inspectia in vederea recertificarii GLP a Laboratorului Bioanalitic si Unitatea Clinica din cadrul Unitatii Analitice, Directia Medicala. Inspectorii ANMDM au transmis Raportul de inspectie in 24.05.2017  in urma caruia a fost intocmit Planul de masuri corective care au fost transmise la ANMDM in 08.06.2017.

1.4.       A fost realizata recertificarea ISO 9001 de catre SRAC pentru tuburile de aluminiu, capacele din polietilena cu filet si capsele metalice fabricate la Sectia Microproductie in urma auditului de recertificare din perioada 28-30.06.2017.

2.      2 audituri din partea clientilor - in vederea evaluarii fluxului de fabricatie a Nistatinei - substanta activa. Nu au fost identificate neconformitati critice, Antibiotice fiind propusa pentru recalificare ca si furnizor de Nistatina API.

3.   Audituri la 17 furnizori de materii prime / materiale de ambalare primara / produse finite

Nu au fost identificate neconformitati critice, putand fi continuata aprovizionarea de la acesti furnizori.

 

Dezvoltarea angajatilor – garantia performantei

 

Antibiotice promoveaza diversitatea si egalitatea de sanse in procesele de recrutare, selectie si integrare a angajatilor. Asiguram angajatilor toate drepturile care decurg din lege, oferind conditii corecte si echitabile de munca si de dezvoltare profesionala.

 

La data de 30.09.2017 numarul mediu de personal este 1420.

 

Prin natura activitatilor specifice desfasurate in Antibiotice structura pe nivele de educatie si pregatire profesionala a personalului este urmatoarea:

 

Studii superioare, din care:

43,34%

 - 31 salariati cu studii doctorale finalizate (5%)

 

Studii medii

56,65%

 

100%

 

Recrutarea si selectia personalului in cadrul societatii este asigurata de Comisia de angajare care are rolul de a stabili cadrul de recrutare a angajatilor necesari completarii echipelor pentru asigurarea unei structuri optime de functionare dar si pentru mentinerea echilibrului indicatorilor asumati si aprobati prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli. 

Astfel, in primele 9 luni au fost atrasi si integrati in echipa Antibiotice 95 de salariati in domeniile cercetare si dezvoltare farmaceutica, promovare si vanzari piata interna, asigurarea si controlul calitatii, productie, inginerie:

-      38 de salariati cu studii superioare din care 18 pentru dezvoltarea echipelor din cercetare, managementul portofoliului, productie, inginerie si 20 pentru inlocuirea personalului plecat.

-       57 cu studii medii din care 8 pentru dezvoltarea echipelor din productie si inginerie si 49 pentru inlocuirea personalului plecat.

Alaturi de metodele consacrate de recrutare si selectie, societatea deruleaza colaborari cu institutiile de invatamant universitar si preuniversitar din Iasi in cadrul unor proiecte de anvergura, astfel:

Scoala de vara a+

Acest proiect din mediul academic iesean ajuns in 2017 la editia a VIII–a face referire la 30 de studenti din anii terminali ce au beneficiat in perioada iulie – august de instruire din partea specialistilor din societate. Temele abordate in cadrul cursurilor Scolii de vara a+ au fost despre asigurarea calitatii intr-o societate farmaceutica, farmacovigilenta, activitatea de Regulatory Affairs, tehnici specifice de laborator in controlul calitatii, cercetarea si formularea farmaceutica, tehnologie si echipamente din industria farmaceutica.

 

Proiectul Perform a+

Proiectul initiat in anul 2016 are ca scop crearea unei platforme de comunicare si colaborare pe termen lung cu Universitatea de Medicina si Farmacie „Gr.T.Popa”, Universitatea „Al.I.Cuza” si Universitatea Tehnica „Gh. Asachi” Iasi in vederea formarii si atragerii de personal specializat pentru industria farmaceutica.

In acest an 10 studenti din anul V ai Facultatii de Farmacie din Iasi au derulat un stagiu de practica finalizat prin sustinerea proiectelor prin care au demonstrat modul in care si-au insusit cunostintele referitoare la formularea unui produs farmaceutic. Dupa sustinerea examenului de licenta, 3 dintre acestia se vor alatura colectivelor din directia Medicala pentru dezvoltarea activitatii.

Un numar de 120 de studenti de la specializarile farmacie, bioinginerie medicala, inginerie chimica si biologie, au desfasurat stagii de practica si vizite de studiu in cadrul colaborarilor incheiate cu Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi, Universitatea de Medicina si Farmacie „Gr.T.Popa” Iasi si Universitatea Tehnica „Gh. Asachi” Iasi.

De asemenea, in cadrul parteneriatelor  stabilite cu Liceul Tehnologic „Petru Poni” Iasi si Liceul Tehnologic de Mecatronica si Automatizari pentru anul scolar 2016 – 2017 si-au desfasurat stagiile de practica in societate un numar de 60  elevi din clasele a XI-a si a XII-a, specializarile tehnician chimist de laborator/operator chimist in industria medicamentelor si cosmeticelor si tehnician mecatronist/ electromecanic.

In cadrul programului „Scoala altfel”, Antibiotice a primit un numar de peste 450 de elevi de la institutiile de invatamant preuniversitar din Iasi pentru a le face cunoscuta istoria si modul de lucru a unuia dintre cele mai renumite repere din industria ieseana.

Investim in educatia tinerilor, la fel ca si in cea dedicata angajatilor nostri, pentru a-i determina sa obtina performanta in cariera si sa devina modele de comportament responsabil. Recunoastem si sustinem rolul comunitatii locale in formarea si dezvoltarea principalei surse de valoare a societatii – oamenii bine instruiti.

 

Programe de training si dezvoltare a competentelor angajatilor

Derulate atat in tara cat si in strainatate, programele de formare profesionala a salariatilor reprezinta un efort permanent ce permite societatii sa isi mentina pozitia de leader intr- un mediu extrem de competitiv.

437 de salariati au participat la instruirile derulate in primele 9 luni din anul 2017 , care au abordat teme privind cerinte regulatorii in industria farmaceutica, bune practici de laborator, legislatie pentru diverse domenii de activitate:

Personalul din Cercetare si dezvoltare farmaceutica a a participat la traininguri sustinute de lectori externi in domeniul farmacovigilentei, productiei si evolutiei pietii de suplimente alimentare.

Salariatii implicati in activitatile laboratoarelor analitice din Cercetare si Controlul Calitatii au fost instruiti pe teme din domeniul impuritatilor genotoxice, spectrofotometriei de masa, monitorizarii contaminarii microbiene.

Personalul din activitatile de promovare, marketing si vanzari si-a dezvoltat abilitatile de analiza a pietii, leadership si negociere, competentele de management al echipelor performante, gestionarea conflictelor, creativitatea prin workshopuri si programe de teambuilding.

Salariatii din sectiile de productie si din activitatea de inginerie si mentenanta au participat la instruiri pe teme legate de imbunatatirea bioproceselor, aplicatii automatizate in procesele de productie, utilizarea sistemelor moderne de testare a integritatii filtrelor antimicrobiene.

 Alte teme de interes s-au axat pe instruirile pentru solutionarea conflictelor comerciale din cercetarea farmaceutica, solutionarea litigiilor de comert international in domeniul farmaceutic, legislatia muncii, legislatie fiscala, raportari nonfinanciare conform cerintelor Global Reporting Initiative si a directivelor Uniunii Europene.

           Componenta interna a Scolii de vara a+ destinata salariatilor a oferit si in acest an, la a VIII a editie, posibilitatea unui nou grup de manageri juniori de a urma un modul extins pe parcursul a 8 sesiuni de instruire denumit „Formarea initiala a managerilor” care le-a oferit notiunile principale despre organizarea si coordonarea echipei, obtinerea rezultatelor, comportamentul si comunicarea in echipa tinerilor colegi care nu au beneficiat de training de management in  pregatirea lor academica.

244 de salaritii au beneficiat in cadrul acestui program de workshopuri pentru dobandirea sau consolidarea cunostintelor in domenii ca: managementul talentelor, rolul brandului de angajator, noi cerinte in validarea proceselor de fabricatie si recalificarea echipamentelor, managementul conflictelor.

 

         

Implicarea salariatilor in atingerea obiectivelor strategice

 

Sistemul de management prin obiective (MBO)

Pe baza indicatorilor aprobati in  Bugetul de Venituri si Cheltuieli  pentru 2017 si pornind de la Planul de afaceri al companiei pentru perioada 2017 – 2020, au fost stabilite obiectivele anuale generale din care deriva si obiectivele specifice pe fiecare activitate pentru un numar de 321 salariatii inclusi in sistemul de Management prin Obiective.

     In formularea obiectivelor individuale s-a urmarit ca acestea sa fie in concordanta cu misiunea si viziunea societatii, sa derive din orientarea strategica a societatii si sa stimuleze valorificarea oportunitatilor, controlul si diminuarea impactului negativ al riscurilor si limitarilor specifice mediului dinamic al pietei farmaceutice.

         

Evaluarea performantelor

Pentru personalul care nu este inclus in sistemul MBO, evaluarea anuala a performantelor se face pe baza criteriilor stabilite prin Regulamentul intern, in mod diferentiat pentru personalul cu functii de executie si pentru personalul cu functii de conducere.

Evaluarea personalului de conducere are in vedere atat evaluarea realizata de catre superiorii ierarhici in functie de modul de planificare si administrare a personalului din subordine, modul de luare a deciziilor si de implementare a lor in practica, asumarea responsabilitatii acestor decizii, identificarea si prioritizarea activitatilor, repartizarea echilibrata a sarcinilor, instruirea, antrenarea si evaluarea personalului din subordine, crearea unui climat favorabil de munca, utilizarea eficienta a resurselor alocate si incadrarea in buget, controlul activitatii, identificarea si corectarea deficientelor, respectarea procedurilor si a regulamentelor, preocuparea pentru imbunatatirea activitatii si performantelor structurii conduse cat si evaluarea realizata de catre subordonati.

Personalul cu functii de executie este evaluat in functie de criterii cantitative si calitative legate de: gradul de realizare si nivelul de calitate a lucrarilor alocate, incadrarea in normele de consum si bugete, incadrarea in termenele de executie stabilite, rezultatele obtinute la evaluarea instruirilor profesionale, respectarea disciplinii si a regulamentelor interne, spiritul de echipa, propunerile de imbunatatire a activitatii si implicarea in punerea in practica a solutiilor de imbunatatire.

 Responsabilitate sociala - Antibiotice o societate responsabila si implicata in comunitate

         

Antibiotice crede in necesitatea sustinerii proiectelor de responsabilitate sociala si este preocupata constant ca, prin toate activitatile sale, sa contribuie la protejarea mediului inconjurator, la imbunatatirea vietii si starii de sanatate a oamenilor, sa creeze un climat de incredere in relatiile cu stakeholderii.

          Antibiotice a continuat in anul 2017 evenimentele privind informarea populatiei asupra utilizarii corecte a antibioticelor organizand pe data de 21 martie 2017, in Sala Senat a Universitatii de Medicina si Farmacie „Gr. T. Popa” Iasi festivitatea de premiere concursului de proiecte destinat studentilor UMF „Antibioticele – foloseste-le cu grija! Fiecare este responsabil initiat pe data de 18 noiembrie 2016.

          Studentii inscrisi la concurs si-au pus in valoare creativitatea realizand o campanie integrata de comunicare, al carei mesaj sa promoveze utilizarea rationala a antibioticelor.

          Antibiotice a sustinut pe data de 24 martie 2017 actiunile de informare organizate cu prilejul Zilei Mondiale de Lupta Impotriva Tuberculozei de catre Dispensarul TBC din cadrul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Iasi, in colaborare cu Directia de Sanatate Publica Iasi si Universitatea de Medicina si Farmacie „Grigore T. Popa” Iasi. Cu acest prilej s-a desfasurat un flash-mob pe esplanada din fata UMF Iasi prin care s-a atras atentia asupra faptului ca tuberculoza reprezinta una dintre problemele prioritare de sanatate fiind important ca toti partenerii implicati in lupta pentru combaterea tuberculozei sa isi uneasca fortele pentru ca aceasta boala tratabila sa fie eradicata.

          Si in acest an, Antibiotice a participat la actiunea Earth Hour (Ora Pamantului) cea mai mare manifestare de mediu din toate timpurile, care atrage atentia asupra efectelor incalzirii globale. Pe data de 25 martie 2017, timp de ora Antibiotice a stins simbolic luminile in zonele in care acest lucru a fost posibil.

 

„Livada de la scoala” a prins radacini in trei scoli din comuna Miroslava

Antibiotice se implica in comuniate prin dezvoltarea alaturi de angajatii sai a unui proiect de responsabilitate sociala de protejare a mediului inconjurator, intitulat „Livada de la scoala”.

In cadrul acestui proiect angajatii societatii si-au propus sa planteze in doua etape, 400 de pomi fructiferi la scolile din localitatile limitrofe.

Prima etapa a proiectului s-a desfasurat pe 1 aprilie 2017, cand peste 70 de voluntari ai companiei Antibiotice au daruit o sursa de sanatate elevilor din mediu rural, plantand 300 de pomi fructiferi la scolile din localitatile invecinate.

„Livada de la scoala” este un proiect prin care angajatii Antibiotice se implica voluntar si incearca sa insufle tinerei generatii respectul fata de protejarea mediului inconjurator, mentinerea unui stil de viata sanatos dar si cultivarea spiritului civic in comunitate.

 

          „Fii Pro Natura! Pune suflet!”

          Grija fata de protejarea mediului este o directie importanta in cadrul strategia de responsabilitate sociala a societatii.

          Pe data de 29 mai 2017, Antibiotice a marcat Ziua Mondiala a Mediului primind vizita a 60 de elevi de la Scoala Gimnaziala Valea Lupului. Evenimentul a avut ca scop transmiterea responsabilitatii fata de mediu tinerei generatii, insufland elevilor grija asupra protejarii si conservarii mediului inconjurator pentru o dezvoltare durabila.

          In cadrul actiunii, copiilor li s-a prezentat de catre specialistii societatii, modul in care Antibiotice protejeaza mediul inconjurator, vizitand statia de epurare a apelor uzate si incineratorul de deseuri industriale. La finalul vizitei, in randul elevilor Scolii Gimnaziale Valea Lupului participanti la eveniment a fost lansat un concurs de creatie intitulat „Fii Pro Natura! Pune suflet!” avand ca tema protejarea mediului.

           Lucrarile elevilor de la Scoala Gimnaziala Valea Lupului au fost vandute in randul angajatilor in cadrul unei expozitiei caritabile intitulata „Sustinem educatia in comunitate”, astfel suma obtinuta a fost donata pentru sprijinirea celor 52 de copii de la Scoala „Valea Lupului" aflati in dificultate si cu risc de abandon scolar, inclusi in programului „Acasa, in comunitate -after school la Scoala Valea Lupului".

          Sub indemnul "Doneaza sange! Pune suflet pentru viata!", 51 de angajati ai societatii au raspuns pozitiv, luni, 10 aprilie 2017, campaniei de donare de sange, organizate de Fundatia "Antibiotice - Stiinta si Suflet", in parteneriat cu Centrul Regional de Transfuzie Sangvina (CRTS) Iasi. Astfel, cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii angajatii companiei au donat 25 litri de sange  contribuind astfel la salvarea a peste 130 vieti!

          In preajma Sarbatorilor de Paste, pe 12 aprilie Fundatia Antibiotice "Stiinta si Suflet" a venit in intampinarea a 25 de familii defavorizate si batrani singuri din Satul Petresti, comuna Golaiesti, judetul Iasi, oferindu-le alimente de stricta necesitate pentru a se pregati cum se cuvine de traditionala sarbatoare crestina. Satul Petresti este o localitate indepartata de municipiul Iasi, pe malul raului Prut, aceasta zona fiind una din cele mai defavorizate ale tarii, la granita cu Republica Moldova.

 

Politica de investitii

 

Valoarea programata pentru investitii pentru anul 2017 este de 72.094 mii lei. Din aceasta valoare, s-a realizat pana la data de 30.09.2017, valoarea de 32.760 mii lei, reprezentand 45,44 % din totalul programat.

 

OBIECTIVE DE INVESTITII

Estimat
2017

(mii lei)

Realizat pana la 30.09.2017

(mii lei)

 
 

 

CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care:

72,094

32,760

 

1

Investitii in curs, din care:

10,041

5,691

 

 

Echipamente Capsule, Produse Parenterale

9,040

4,711

 

 

Reabilitare sistem de sustinere si distributie retele de transport utilitati

591

590

 

 

Depozit materii prime pentru nistatina

410

390

 

2

Investitii noi, din care:

62,053

27,069

 

 

Realizarea unei capacitati de productie Unguente si Supozitoare

23,433

8,490

 

 

Investitii sectia Comprimate

           3,906

            1,291

 

 

Investitii sectia Biosinteza

           1,101

            1,770

 

 

Investitii sectia Produse Parenterale

           4,255

               961

 

 

Investitii sectia Capsule operculate

           2,526

                74

 

 

Investitii sectia Unguente si Supozitoare

           1,080

            471

 

 

Directia Medicala - Achizitii de licente pentru produse noi si proiecte de cercetare

3,185

2,765

 

 

Tehnica de laborator pentru Directia Medicala

3,542

2,729

 

 

Tehnica de laborator pentru Directia Calitate

4,274

1,122

 

 

Directia Marketing - Achizitie de autoturisme, tehnica de calcul

2,921

1,751

 

 

Directia Economica - Achizitie de tehnica de calcul

91

30

 

 

Directia Comerciala - Achizitii echipamente si instalatii, retehnologizari, reabilitari

3,094

995

 

 

Directia Inginerie si Investitii - Achizitii echipamente si instalatii, retehnologizari, reabilitari

8,645

4,620

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

ANTIBIOTICE S.A. realizeaza medicamente valoroase, accesibile ca mijloc de ingrijire a sanatatii pentru pacienti, medici si farmacisti.

Exista o preocupare permanenta pentru modernizarea activitatii si produselor.

Un medicament valoros nu este neaparat unul scump, ci unul pe care oamenii si-l pot permite si care aduce un castig rezonabil, care permite sustinerea productiei si realizarea de performante, investind continuu in oameni, tehnologie si parteneriate de succes, pentru consolidarea pozitiei pe piete pe care societatea este prezenta, cat si pentru patrunderea pe piete noi, cu potential.

Pentru atingerea acestui deziderat, permanent este nevoie de investitii temeinic planificate, care sa contribuie eficient la dezvoltarea echilibrata a tuturor structurilor societatii: productie, cercetare, controlul calitatii, sectorul de asigurare a utilitatilor, logistica.

Prin obiectivele de investitii cuprinse in program se urmareste:

-realizarea unei capacitati noi, performante, echipata cu instalatii de productie moderne pentru fabricatia de unguente si supozitoare, autorizabila GMP si FDA;

-modernizarea si retehnologizarea fluxurilor de productie existente pentru cresterea capacitatilor de productie, a calitatii produselor si a reducerii costurilor de productie;

-modernizarea instalatiilor care asigura utilitatile pentru intreaga platforma;

-realizarea de obiective care sa raspunda strategiei de reducere a poluarii si de protectie a mediului;

-pentru consolidarea sistemului de management integrat, creearea de noi facilitati pentru productie in scopul reducerii costurilor, consumurilor de utilitati si cresterii productivitatii muncii, conformarea continua la cerintele crescande ale regulilor de buna practica de fabricatie GMP, cat si la reglementarile privind protectia muncii si protectia mediului.

-marirea capacitatii de depozitare pentru materii prime corespunzator cu marirea capacitatii de productie.

 

I.INVESTITII IN CURS

1.Echipamente pentru sectiile de productie, calitate si cercetare

In anul 2016 au fost contractate echipamente si aparatura de laborator, in scopul retehnologizarii fluxurilor de fabricatie si a laboratoarelor de control al calitatii si a celor de cercetare, pentru care platile se vor realiza in anul 2017. Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 10,041 mii lei. Valoarea de 4,711 mii lei reprezinta valoarea platilor efectuate in primele 9 luni din contractele incheiate in anul 2016. Atat echipamentele de fabricatie cat si aparatura de laborator sunt de ultima generatie, cu productivitati mari, avand consumuri energetice reduse, cu grad ridicat de siguranta in exploatare. Echipamentele de fabricatie sunt destinate inlocuirii unor echipamente de generatie mai veche, cu uzuri fizice importante care genereaza costuri mari de intretinere si productivitati scazute. Achizitionarea de aparatura de laborator moderna, este impusa de revizuirea continua a monografiilor din farmacopei si cresterea preciziei metodelor de analiza in laboratoarele din industria farma.

 

2.Reabilitare sistem de sustinere si distributie retele de transport utilitati

Reprezinta continuarea actiunilor de modernizare a sistemului de transport si distributie a utilitatilor (abur, aer comprimat, apa termoficata, apa demineralizata, gaz metan, energie electrica), de pe intreaga platforma a societatii, incepute in anii anteriori. Obiectivul principal al acestei investitii consta in dimensionarea si adaptarea traseelor de utilitati la consumurile actuale ale fluxurilor de fabricatie, astfel incat sa se realizeze economii de energie, prin micsorarea consumurilor si eliminarea pierderilor. Acest obiectiv de investitii a fost finalizat, valoarea decontata in anul 2017 a fost de 590 mii lei. Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 591 mii lei.

 

3.Depozit pentru materii prime pentru biosinteza

In urma analizei, s-a propus amenajarea unui depozit pentru materii prime pentru biosinteza in apropierea sectiei de fabricatie, avand ca principal avantaj pozitionarea in imediata apropiere a fluxului de fabricatie, reducandu-se astfel consumul de carburanti la transportul marfurilor de la depozit catre sectia de productie, crescand si productivitatea muncii. Depozitul utilizat pana la realizarea depozitului nou, nu corespundea din punct de vedere al conditiilor impuse de normele GMP si nici nu mai avea capacitatea necesara pentru depozitare. Acest obiectiv de investitii a fost finalizat, valoarea decontata in anul 2017 a fost de 390 mii lei. Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 410 mii lei.

 

II.INVESTITII NOI

1.Realizarea unei capacitati de productie Unguente si Supozitoare

Scopul proiectului il reprezinta realizarea unei noi facilitati de productie pentru fabricarea de produse farmaceutice semisolide divizate in tuburi si supozitoare, in vederea cresterii cifrei de afaceri si a capacitatii companiei Antibiotice S.A. de a inregistra, produce si comercializa medicamente romanesti de calitate, prin investitia intr-o sectie noua, autorizabila GMP pe toate pietele farmaceutice reglementate (Europa, SUA si Canada).

Justificarea investitiei

Realizarea unei sectii moderne pentru fabricarea medicamentelor semisolide divizate in tuburi (unguente, creme, geluri) si a supozitoarelor, reprezinta pentru Antibiotice S.A. garantia dezvoltarii afacerii pe termen lung.

Strategia de dezvoltare a companiei se axeaza pe mentinerea si extinderea portofoliului de produse semisolide divizate in tuburi si supozitoare.

Stategia are la baza dezvoltarea portofoliului destinat pietei interne, dar si diversificarea si patrunderea pe noi piete externe importante din Europa, America de Nord, Asia si Africa.

Pentru asigurarea principalelor caracteristici ale medicamentelor (calitate, eficienta, siguranta), fabricatia acestora trebuie sa se realizeze in facilitati dotate cu echipamente performante si utilitati critice care sa corespunda cerintelor de Buna Practica de Fabricatie (GMP).

Valoarea decontata in primele 9 luni ale anului 2017 a fost de 8,490 mii lei, reprezentand valoarea ramasa din contractul incheiat cu S.C. Grup Constructii Est S.A., pentru realizarea etapei I a acestui obiectiv de investitii – Realizarea anvelopei zonei de fabricatie (fara camere curate) si a cladirii tehnico-administrative si plata pentru echipament de dozare si ambalare supozitoare Sarong. Diferenta pana 23.433 mii lei (valoarea programata pentru anul 2017), reprezinta estimarea pentru avansul care va fi platit catre furnizorul de echipamente tehnologice si avansul care va fi platit catre furnizorul de camere curate si instalatii aferente.

 

          2.Investitii in fluxurile de fabricatie

In anul 2017 a fost propusa achizitionarea de echipamente, instalatii, diverse dotari si aparatura de laborator in scopul retehnologizarii fluxurilor de fabricatie. Echipamentele de fabricatie si instalatiile care se vor achizitiona, sunt de ultima generatie, cu productivitati mari, consumuri energetice reduse, si grad ridicat de siguranta in exploatare. Echipamentele de fabricatie sunt destinate inlocuirii unor echipamente cu uzuri fizice importante, care genereaza costuri mari de intretinere si productivitati scazute. De asemenea, este necesara achizitionarea de echipamente si dotari care sa asigure realizarea unor masuri de protectie a mediului, pentru reducerea consumurilor energetice si pentru siguranta in munca. Pentru sectiile de productie au fost achizitionate, sau sunt in faza de contractare: echipamente de fabricatie (masina de dozat pulbere in capsule, masina de blisterat comprimate etc.), sisteme de serializare, centrala de clima pentru zona curate, masini pentru slefuirea poansoanelor, diverse amenajari, aparatura diversa etc. Valoarea decontata in primele 9 luni ale anului 2017 este de 4,567 mii lei, din  care: pentru sectia Comprimate 1,291 mii lei, pentru sectia Biosinteza 1,770 mii lei, pentru sectia Produse Parenterale 961 mii lei, pentru sectia Capsule Operculate 74 mii lei, pentru sectia Unguente si Supozitoare 471 mii lei. Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 12,868 mii lei, din care: pentru sectia Comprimate 3,906 mii lei, pentru sectia Biosinteza 1,101 mii lei, pentru sectia Produse Parenterale 4,255 mii lei, pentru sectia Capsule Operculate 2,526 mii lei, pentru sectia Unguente si Supozitoare 1,080 mii lei.

 

3.Achizitii de licente pentru produse noi si proiecte de cercetare

Programul de dezvoltare de produse noi are in vedere urmatoarele obiective:

-modernizarea portofoliului de produse al companiei in vederea asigurarii pietii interne cu medicamente generice de ultima generatie, eficiente terapeutic si sigure in administrare

-asigurarea de produse farmaceutice competitive pe piata externa si care sa asigure, pe termen lung, cresterea cifrei de afaceri si a competitivitatii companiei Antibiotice

-reducerea cheltuielilor CNAS pentru achizitia unor medicamente de import scumpe sau cu risc de discontinuitate.

Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 3,185 mii lei. Valoare decontata in primele 9 luni la acest obiectiv de investitii este de 2,765 mii lei. Valoarea totala realizata este compusa din valori pentru proiecte interne de cercetare si din achizitii de licente pentru medicamente noi si alte licente (ex. licenta pentru Sistem de serializare produse finite).

 

4.Investitii in Cercetare – Directia Medicala

Cercetarea reprezinta una dintre cele mai dinamice activitati din societate, care inregistreaza schimbari permanente si o evolutie ascendenta. In ansamblul intregii societati, cercetarea actioneaza ca un element dinamizator al intregului sistem, generand produse noi, care antreneaza o crestere a productiei. Creativitatea si inteligenta reprezinta valori ale cercetarii care contribuie la dezvoltarea portofoliului de produse.

Avand in vederea importanta informatiilor generate in Centrul de Evaluare a Medicamentului, programul de investitii cuprinde o serie de echipamente, dotari si soft-uri pentru sustinerea si imbunatatirea activitatilor de cercetare, in vederea obtinerii unor produse noi, de calitate, valoroase, competitive in piata.

Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 3,542 mii lei. Valoare decontata in primele 9 luni la acest obiectiv de investitii este de 2,729 mii lei. Valoarea totala realizata cuprinde valori facturate pentru aparatura de laborator, achizitionata in conformitate cu programul de investitii aprobat pentru anul 2017 (spectrofotometre de masa, echipamente pentru producere apa ultrapura, vascozimetre, camera climatice, centrifuge, balante analitice etc.).

 

5.Investitii in Calitate

Ca urmare a revizuirii continue a monografiilor din farmacopei si cresterea preciziei metodelor de analiza in laboratoarele  din industria farma,  a devenit imperios necesara achizitia  unor echipamete de ultima generatie  care sa faca posibila mentinerea verificarii calitatii produselor fabricate in compania Antibiotice la standardele internationale. Laboratorele din Controlul Calitatii au o importanta hotaratoare in demonstrarea calitatii si conformitatii produselor fabricate in societatea noastra, motiv pentru care, permanent este necesar ca acestea sa fie utilate cu cele mai moderne si performante echipamente de laborator.

Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 4,274 mii lei. Valoare decontata in primele 9 luni la acest obiectiv de investitii este de 1,122 mii lei. Valoarea totala realizata cuprinde valori facturate pentru aparatura de laborator, achizitionata in conformitate cu programul de investitii aprobat pentru anul 2017 (autoclav, nise chimice, vascozimetre, tester dizolvare, tester densitate, balante analitice etc.).

 

6.Investitii pentru asigurarea logisticii

Investitiile sunt directionate in principal, catre retehnologizarea parcului auto. Se intentioneaza sa se achizitioneze mijloace de transport auto moderne, care sa asigure siguranta in exploatare, echipate corespunzator legislatiei actuale privind transporturile, pentru transportul materiilor prime si produselor finite si pentru inlocuirea partiala a flotei auto uzate.

Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 6,015 mii lei, din care 2,921 mii lei pentru directia Marketing si 3,094 mii lei pentru directia Comerciala:  Valoare decontata in primele 9 luni este de 2,746 mii lei, din care 1,751 mii lei pentru directia Marketing si 995 mii lei pentru directia Comerciala. Pentru directia Marketing au fost achizitionate autoturisme pentru inlocuirea autoturismelor care deservesc echipa Marketing-Promovare, masini cu uzura fizica foarte mare si tehnica de calcul. In cadrul directiei Comerciale au fost achizitionate: autobuz pentru transport persoane pentru inlocuirea unui autobuz existent, cu uzura fizica mare; dotari pentru zona de depozitare materii prime; amenajari.

 

7.Investitii pentru producerea si transportul utilitatilor

Investitiile sunt in principal axate pe modernizarea si retehnologizarea sistemelor, echipamentelor si instalatiilor de producere a utilitatilor (abur, aer comprimat, apa termoficata, apa demineralizata, gaz metan, energie electrica, apa potabila, canalizare etc.), de pe intreaga platforma a societatii, in scopul dimensionarii si adaptarii traseelor de utilitati la consumurile actuale ale fluxurilor de fabricatie, astfel incat sa se realizeze economii de energie prin micsorarea consumurilor si eliminarea pierderilor.

Prin realizarea acestor investitii vor aparea beneficii precum:

-siguranta in functionare;

-cresterea productivitatii muncii;

-micsorarea timpilor de interventie prin implementarea unui sistem puternic de diagnoza, bazat pe mesaje de eroare care conduce la micsorarea manoperei de mentenanta si reparatii;

-economii de energie si resurse si implicit o protectie mai buna a mediului;

-usurinta in exploatarea echipamentelor de catre operatorul uman.

Valoarea programata pentru anul 2017 a fost de 8,645 mii lei. Valoare decontata in primele 9 luni este de 4,620 mii lei. Valoarea se constituie din valorile decontate pentru obiective de investitii aprobate pentru anul 2017 precum: Modernizare centrala termica, Modernizarea sistemului de alimentare cu apa potabila, Reabilitarea sistemului de transport si distributie a utilitatilor, Modernizarea sistemului de transformare si alimentare cu energie electrica, diverse achizitii (aparatura pentru serviciul Automatizare si serviciul Electric).

 

Rezultatele economico financiare 9 luni 2017

Veniturile din vanzari inregistrate in primele 9 luni ale anului 2017 sunt superioare celor estimate in Bugetul de venituri si cheltuieli cu 4% si mai mari cu 3% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016.

Profitul brut al exercitiului in primele 9 luni ale anului este de 21,06 milioane lei, in crestere cu 14% comparativ cu cifrele estimate in Bugetul de venituri si cheltuieli si cu 3% mai mare decat cel din anul 2016.

Profitul net in valoare de 20,24 milioane lei a crescut cu 37% comparativ atat cu valorile bugetate cat si cu 14% comparativ cu primele noua luni ale anului 2016.

a)   Situatia rezultatului global

                                                                                         LEI

Situatia rezultatului global (LEI)

30.09.2016

BVC 9 LUNI 2017

30.09.2017

2017/

2016

2017/

BVC

1

2

3

4

5=4/2

6=4/3

Venituri din vanzari

227,345,120

225,054,000

234,210,689

1.03

1.04

Alte venituri din exploatare

13,103,263

15,983,000

18,857,951

1.44

1.18

Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

6,745,658

4,954,000

-160,508

-0.02

-0.03

Venituri din activitatea realizata de entitate si capitalizata

1,734,360

2,017,000

1,269,892

0.73

0.63

Cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile

90,745,386

90,151,000

84,127,323

0.93

0.93

Cheltuieli cu personalul

52,967,744

60,515,000

60,150,288

1.14

0.99

Cheltuieli cu amortizarea si deprecierea

13,247,276

14,632,000

13,104,815

0.99

0.90

Alte cheltuieli de exploatare

67,695,008

61,730,000

74,391,993

1.10

1.21

Profit din exploatare

24,272,987

20,980,000

22,403,604

0.92

1.07

Costuri de finantare

-3,839,671

-2,441,000

-1,345,469

0.35

0.55

Profit inainte de impozitare

20,433,316

18,539,000

21,058,135

1.03

1.14

Cheltuieli cu impozit pe profit

2,629,446

3,766,240

813,166

0.31

0.22

Profit

17,803,870

14,772,760

20,244,968

1.14

1.37

In structura, principalele cheltuieli au evoluat astfel:

-       Diminuarea cheltuielilor cu materiile prime si materialele cu 7% atat fata de BVC cat si de aceeasi perioada a anului 2016 este determinata de structura de fabricatie cat si de vanzari;

-       cheltuielile cu personalul au inregistrat o diminuare cu 1% in comparatie cu valorile estimate in Bugetul de venituri si cheltuieli o crestere cu 14% comparativ cu anul 2016 datorita cresterilor salariale acordate in luna mai conform BVC aprobat in Adunarea Generala a Actionarilor;

-          alte cheltuieli de exploatare au inregistrat o valoare de 74,4 milioane lei, in crestere cu 21% mai mari in comparatie cu valorile bugetate datorita in principal cresterii valorii taxei claw back cu 2,24 milioane lei, a cheltuielilor cu campaniile de comunicare media audio si online in valoare de 3,5 milioane lei, a cheltuielilor cu  diferentele de curs valutar cu 3,5 milioane lei mai mari.

-       Indicatorii de performanta realizati pentru primele 9 luni 2017, sunt prezentati mai jos, in comparatie cu cifrele estimate in BVC:

 

 

Nr.

INDICATORI DE

 9 LUNI
BVC

9 LUNI 2017

2017/

BVC

crt

PERFORMANTA

 

1

VENITURI DIN VANZARI

225,054,000

234,210,689

1.04

 

2

PROFIT BRUT

18,539,000

21,058,135

1.14

 

3

ARIERATE

0

0

  1.00

 

4

CHELTUIELI TOTALE LA 1000 LEI VENITURI

921

913

1.01

           

b)   Situatia pozitiei financiare

Valoarea activelor pentru primele 9 luni ale anului (557,7 milioane lei) inregistreaza o crestere cu 5% comparativ cu 1 ianuarie 2017 .

Ø Stocurile au inregistrat cresteri de 31% comparativ cu inceputul anului, in vederea demararii productiei dupa perioada de revizie;

Ø Creantele au inregistrat o crestere de 1% comparativ cu inceputul anului, inregistrand o valoare de 244,8 milioane lei;

Ø Capitalurile proprii inregistreaza o diminuare cu 1% comparativ cu 1 ianuarie 2017;

                                                                                                                   LEI

 

1/01/2017

9/30/2017

 

ACTIVE

     

ACTIVE IMOBILIZATE

     

Imobilizari corporale

206,702,347

216,176,780

1.05

Imobilizari necorporale

10,139,458

11,858,004

1.17

TOTAL ACTIVE IMOBILIZATE

216,841,805

228,034,784

1.05

ACTIVE CIRCULANTE

     

Stocuri

60,195,101

78,609,727

1.31

Creante comerciale si similare

242,456,065

244,777,662

1.01

Active financiare detinute pentru vanzare

0

0

 

Numerar si echivalente numerar

13,902,686

6,319,568

0.45

TOTAL ACTIVE  CIRCULANTE

316,553,852

329,706,957

1.04

TOTAL ACTIVE

533,395,657

557,741,741

1.05

DATORII

     

DATORII CURENTE

     

Datorii comerciale si similare

49,045,370

57,547,918

1.17

Sume datorate institutiilor de credit

40,705,967

68,599,541

1.69

Datorii din impozite si taxe curente

11,486,302

6,957,912

0.61

Provizioane pe termen scurt

1,418,895

0

0.00

Subventii pentru investitii

275,047

310,483

1.13

TOTAL  DATORII CURENTE

102,931,581

133,415,855

1.30

DATORII PE TERMEN LUNG

     

Subventii pentru investitii

2,639,349

2,458,012

0.93

Impozit amanat

18,758,368

18,303,420

0.98

Provizioane pe termen lung

0

0

 

TOTAL DATORII TERMEN LUNG

21,397,717

20,761,432

0.97

TOTAL DATORII

124,329,298

154,177,287

1.24

Capital social si rezerve

     

Capital social

264,835,156

264,835,156

1.00

Rezerve din reevaluare

16,925,870

15,067,351

0.89

Rezerve legale

13,426,761

13,426,761

1.00

Alte rezerve

146,528,189

151,152,127

1.03

Rezultat reportat

-63,020,428

-61,161,909

0.97

Rezultatul curent

30,370,811

20,244,968

0.67

TOTAL CAPITALURI PROPRII

409,066,359

403,564,454

0.99

TOTAL CAPITALURI SI DATORII

533,395,657

557,741,741

1.05

Datoriile curente au inregistrat o valoare de 133,4 milioane lei superioare cu 30% comparativ cu inceputul anului pe fondul asigurarii necesarului de produse finite pentru perioada de doua luni de revizie, fiind finantate prin cresterea datoriilor la furnizori cat si a celor bancare (linii de finantare).

Principalii indicatori de diagnostic al firmei evidentiaza echilibrul financiar si preocuparea continua pentru eficienta afacerii, pentru continuitatea activitatii curente. Lichiditatea curenta a inregistrat o diminuare de la 2,76 in primele noua luni 2016 la 2,47 in 2017, pe fondul utilizarii liniilor de credit cu 69% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, iar gradul de indatorare a crescut de la 25,6% la 27,65% in perioada analizata, cresterea ramanand la nivelul istoric al societatii.

 

Denumirea indicatorului

Mod de calcul

30.09.2016

30.09.2017

1. Indicatorul lichiditatii curente

Active curente/Datorii curente

=314.196.502/113.804.071=2,76

=329.706.957/ 133.415.855=2,47

2. Indicatorul gradului de indatorare

(Datorii totale/Active Totale)

=(136.107.654/532.607.064)*100=

=25,6%

=(154.177.287/557.741.741)*100=

27,65%

3. Viteza de rotatie a debitelor-clienti

(Sold mediu clienti/Venituri din vanzari)*270

=(253.411.612/227.345.120 )*270 =
=301 zile
(255.342.844/234.210.689)*273 zile= = 298 zile

4. Viteza de rotatie a activelor  imobilizate

Venituri din vanzari/Active imobilizate

=227.345.120/218.410.562=1,04

234.210.689/228.034.784=1,03

c)    Cash-flow

Nivelul numerarului si a echivalentelor de numerar la inceputul perioadei a fost de -26,8 milioane lei, reprezentand linii de credit in valoare de 40,7 milioane lei din care 13,9 milioane lei au ramas disponibili neutilizati in conturi la banci din aceleasi linii de credit.

Incasarile in numerar din activitatea de exploatare au fost de 228 milioane lei. Platile in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii au fost de 132 milioane lei, iar cele catre si in numele angajatilor de 56,6 milioane lei.

Totodata au fost efectuate plati de 8 milioane lei reprezentand impozit pe profit, TVA, impozite locale si dobanzi bancare si au fost efectuate plati pentru achizitia de mijloace fixe de 30,73 milioane lei. S-au achitat contributii la Ministerul Sanatatii (taxa claw back) in valoare de 21,7 milioane lei.

In ceea ce priveste activitatea de finantare au fost achitate dividende de 13,65 milioane lei.

La sfarsitul perioadei nivelul numerarului si a echivalentelor de numerar a fost de -62,3 milioane lei ce reprezinta linii de credit pentru activitatea curenta (68,6 milioane lei) din care 6,3 milioane lei au ramas in disponibil in banci din aceleasi linii de credit.

 

Administrarea societatii comerciale

 

               Pe parcursul primelor 9 luni ale anului 2017, Consiliul de Administratie a convocat trei Adunari Generale Ordinare in datele de 6 aprilie 2017, 28 iunie 2017 si 20 septembrie 2017 si o Adunare Generala Extraordinara a Actionarilor, in data de 6 aprilie 2017.

Toate documentele necesare, legate de buna desfasurare a Adunarilor Generale au fost publicate la timp si conform legislatiei in vigoare.

 

In Adunarea Generala a Actionarilor Ordinara din data de 6 aprilie 2017 s-au aprobat rezultatele financiare ale societatii pentru anul 2016, rezultate care au fost intocmite in conformitate cu Ordinul Ministrului Finantelor Publice Nr. 881/25.06.2012, Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1286/2012 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu standardele internationale de raportare financiara aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1690/2012 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile, Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 123/2016 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.

In cadrul aceleiasi adunari s-au luat urmatoarele hotarari:

  • Aprobarea repartizarii profitului net pe anul 2016 in valoare de 30.370.811lei, fixarea dividendului brut de 0,03835158 lei pe actiune si stabilirea inceperii platii dividendelor cu data de 15.09.2017.
  • Aprobarea inregistrarii pe venituri a dividendelor nesolicitate si neridicate, aferente anului financiar 2012.
  • Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor, pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar 2016, in baza rapoartelor prezentate;
  • Aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2017;
  • Aprobarea gradului de realizare a obiectivelor si criteriilor de performanta pentru anul 2016, pentru membrii Consiliului de Administratie;
  • Aprobarea obiectivelor cuprinse in planul de administrare, pentru membrii Consiliului de Administratie pentru anul 2017;

 

In cadrul Adunarii Generale a Actionarilor Extraordinare au fost aprobate:

  • prelungirea cu o perioada de 12 luni a valabilitatii plafonului multiprodus multivaluta in suma de 30 milioane RON contractat de SC ANTIBIOTICE SA de la Banca de Export Import a Romaniei - EximBank SA.
  • mentinerea garantiilor aferente plafonului multiprodus multivaluta in suma 30 milioane lei, pe intreaga perioada de valabilitate rezultata in urma prelungirii conform punctului 1 de pe Ordinea de Zi.
  • emiterea unei hotarari - angajament a SC Antibiotice SA de a nu se diviza, de a nu fuziona si de a nu decide dizolvarea anticipata pe toata perioada de valabilitate a plafonului multiprodus multivaluta, fara acordul prealabil al Bancii de Export Import a Romaniei – EximBank SA.
  • imputernicirea domnului Director General Ioan Nani si a doamnei Director Economic Paula Coman pentru a semna in numele societatii toate actele/documentele aferente prelungirii, conform punctelor 1 si 2 de pe Ordinea de Zi, precum si a actelor / documentelor aferente obligatiilor asumate de societate conform punctului 3 de pe Ordinea de Zi.
  • modificarea, actualizarea si renumerotarea unor articole din Actului Constitutiv.
  • Stabilirea sediului reprezentantei societatii in Vietnam, in cladirea Sannam str. Duy Tan 78, Dich Vong Hau Ward, sector Cau Giay, Hanoi.

 

In data de 28 iunie 2017 a avut loc Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor societatii, in urma careia s-au aprobat:

  • contractul de audit financiar cu firma S.C. Societatea de Contabilitate, Expertiza si Consultanta Contabila – SOCECC S.R.L. Bucuresti, pe o perioada de 3 ani.
  • remuneratiile membrilor Consiliului de Administratie conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice
  • aderarea societatii Antibiotice S.A. Iasi la „Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale” – RASCI;
  • participarea societatii Antibiotice SA Iasi, ca membru fondator la infiintarea organizatiei PATRONATUL PRODUCATORILOR INDUSTRIALI DE MEDICAMENTE DIN ROMANIA – PRIMER, ;

Adunarea Generala Ordinara a actionarilor din data de 20 septembrie 2017 a aprobat situatiile financiare ale societatii pentru semestrul I 2017, in baza Raportului administratorilor si a Raportului auditorului financiar.

Situatiile financiare nu au fost auditate pentru perioada ianuarie–septembrie 2017.

Concluzii

Antibiotice in 9 luni 2017:

      Cresterea exporturilor cu 26% comparativ cu 9 luni 2016;

      Venituri din vanzari superioare cu 3% comparativ cu 2016;

      Profit brut in crestere cu 3% comparativ cu 2016.

 

 

 

 

Vicepresedintele Consiliului de Administratie

Ec.Ioan NANI

 

 

Director Economic

Ec. Paula Coman

RAPORT CURENT

 

Conform:

·         Legii nr. 297/2004 modificata si completata de prevederile L10/2015 si ale OUG 90/2014 si reglementarilor CNVM date in aplicarea acesteia,

·         Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 6/2014 pentru modificarea si completarea Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare, precum si pentru completarea Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 6/2009 privind exercitarea anumitor drepturi ale actionarilor in cadrul adunarilor generale ale societatilor comerciale.

 

 

Comunicat disponibilitate pentru Raportul la 30 septembrie 2017

 

 

Antibiotice Iasi informeaza ca Raportul trimestrial la 30.09.2017, va fi disponibil investitorilor prin Bursa de Valori Bucuresti, Autoritatea de Supraveghere Financiara, precum si pe website-ul propriu: www.antibiotice.ro (Investitori –  Informatii financiare - Raportari financiare – 2017, 9 luni.

Mentionam ca raportul poate fi obtinut si de la sediul societatii (Relatii cu Investitorii, nr. 0232 209570, 0232 209583, fax: 0372 065633, e-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro).

 

 

 

Director General,

ec. Ioan NANI                            

 

 

 

Director Economic,

ec. Paula-Luminita COMAN

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.