Stiri Piata


ALBALACT SA - ALBZ

Convocare AGA O & E pe 24.04.2017

Data Publicare: 21.03.2017 13:38:42

Cod IRIS: 5F34B

RAPORT  CURENT 

 (conform Regulamentului CNVM nr.1/2006)

 

Data raportului :                                               21 martie 2017

Denumirea unitatii emitente :                           ALBALACT  S.A.

Sediul  social  :                                                  Oiejdea, DN 1, Km 392+600, comuna Galda de Jos,  judetul Alba

Numarul de telefon/fax :                                 Tel./fax. 0258/816738; 846980

Numarul si data inregistrarii la O.R.C.  :                        J 01 / 70 / 1991

Cod de inregistrare Fiscala :                             RO 1755369

Capital social subscris si varsat :                                    65.270.886,70 lei

Piata reglementata pe care se

tranzactioneaza valorile mobiliare emise :       BVB Categoria standard

Simbol :                                                           ALBZ

 

EVENIMENTE IMPORTANTE DE RAPORTAT :

 

A)    Sedinta Consiliului de Administratie privind convocarea Adunarii Generale Ordinare si Extraordinare a Actionarilor.

 

B)    Convocarea ADUNARII GENERALE ORDINARE A ACTIONARILOR ("AGOA") in data de 24 aprilie 2017, ora 11:00, la sediul Societatii din localitatea Oiejdea, DN1, km 392+ 600, comuna Galda de Jos, judetul Alba, Romania, pentru toti actionarii inregistrati la Depozitarul Central la sfarsitul zilei de 14 aprilie 2017, stabilita ca data de referinta pentru tinerea AGOA.

 

Ordinea de zi

 

1.        Prezentarea, discutarea si aprobarea raportului de activitate al Consiliului de Administratie pe anul 2016.

2.        Prezentarea, discutarea si aprobarea situatiilor financiare si anexelor acestora intocmite pentru exercitiul financiar aferent anului 2016, pe baza rapoartelor prezentate de administratorii Societatii si auditorii financiari.

3.         Prezentarea, discutarea si aprobarea raportului intocmit de auditorii financiari pentru exercitiul financiar aferent anului 2016.

4.        Discutarea si aprobarea ca profitul net inregistrat in exercitiul financiar 2016 sa ramana nerepartizat si, prin urmare, sa nu se distribuire dividende pentru exercitiul financiar 2016.

5.        Discutarea si aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si a programului de activitate pentru exercitiul financiar aferent anului 2017.

6.        Discutarea si aprobarea propunerii de prelungire a mandatului de auditor financiar al ALBALACT SA a Societatii PricewaterhouseCoopers Audit SRL pentru auditarea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2017. Durata contractului de audit financiar va fi de 1 an.

7.        Aprobarea descarcarii de gestiune a Consiliului de Administratie al Societatii pentru activitatea desfasurata aferenta exercitiului financiar 2016.

8.        Discutarea si aprobarea ca pentru anul 2017 membrii consiliului de administratie sa nu fie remunerati.

9.        Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie al Societatii, sa semneze, in numele si pe seama actionarilor, hotararile AGOA si sa indeplineasca toate si oricare formalitati cerute de lege pentru inregistrarea, punerea in executare si pentru asigurarea opozabilitatii fata de terte persoane a hotararilor adoptate de AGOA. Presedintelui Consiliului de Administratie ii este conferit dreptul de a delega altor persoane mandatul sau cu privire la indeplinirea formalitatilor mentionate mai sus.

 

C)    Convocarea ADUNARII GENERALE EXTRAORDINARE A ACTIONARILOR ("AGEA") in data de 24 aprilie 2017, ora 11:30, la sediul Societatii din localitatea Oiejdea, DN1, km 392+ 600, comuna Galda de Jos, judetul Alba, Romania, pentru toti actionarii inregistrati la Depozitarul Central la sfarsitul zilei de 14 aprilie 2017, stabilita ca data de referinta pentru tinerea AGEA.

 

Ordinea de zi

 

1.      Discutarea si aprobarea numirii ca reprezentant al ALBALACT SA, in calitate de Asociat Unic al ALBALACT LOGISTIC SRL, in ALBALACT LOGISTIC SRL a domnului Giampaolo Manzonetto, cetatean Italian, nascut in Castelfranco Veneto, Italia, la data de 11.11.1971, domiciliat in Bucuresti, Calea Mosilor 199, sector 2, identificat cu Pasaport Seria YA nr. 3868866, emis de Autoritatile Italiene la Bucuresti, la data de 04.01.2013, valabil pana la data de 03.01.2023.

2.      Discutarea si aprobarea modificarii in intregime a Actului Constitutiv al societatii si rescrierea acestuia dupa cum urmeaza:

ACT  CONSTITUTIV  ACTUALIZAT

al

SOCIETATII  „ALBALACT“  SA

 

 

                CAPITOLUL I

                DENUMIREA, FORMA JURIDICA, SEDIUL, DURATA

               

                Art.1 – Denumirea societatii, forma juridica a societatii

                Denumirea societatii este „ALBALACT“ SA.

                In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele „societate pe actiuni“ sau initialele „S.A.“, de sediul societatii, capitalul social si numarul de inregistrare.

                Societatea „ALBALACT“ S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul act constitutiv.

 

                Art.2 – Sediul societatii, date de identificare

Sediul societatii este in Romania, localitatea Oiejdea, comuna Galda de Jos,  DN 1 KM 392+600, cod postal 517293, judetul Alba. Dovada sediu : extras de carte funciara nr. 1343, nr. topo 1430/1/1/1 si 1430/1/1/2, Telefon/fax 0258/815418, 816738. Act de infiintare : Hotarare guvernamentala nr.1353 din 27.12.1990. Numar de ordine in Registrul Comertului J-01/70/1991 atribuit in data de 06.03.1991. Cod de inregistrare fiscala RO 1755369 atribuit in data de 30.11.1992, platitor de TVA din data de 01.01.1993.

Certificat de inregistrare B1152033 emis la data de 11.03.2008.

Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.

Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati din tara si strainatate.

 

Art.3 – Durata societatii

Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii la Registrul Comertului.

 

CAPITOLUL II

SCOPUL SI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETATII

 

Art.4 – Scopul societatii este industrializarea si comercializarea laptelui si a produselor lactate.

Art.5 – Obiectul de activitate al societatii este asigurarea materiei prime, industrializarea, depozitarea, conservarea si comercializarea laptelui, a produselor lactate si complementare, prestari servicii catre terti, operatiuni de import-export in activitatea proprie.

Activitatea principala conform codificarii : 1051 – Fabricarea produselor lactate si a branzeturilor.

Descriere activitate : Cresterea de animale de prasila (vaci cu lapte); valorificarea productiei de lapte obtinuta.

Activitati secundare conform codificarii :

4729 – Comert cu amanuntul al altor produse alimentare, in magazine specializate

6499 – Alte intermedieri financiare n.c.a.

9609 – Alte activitati de servicii n.c.a.

4724 – Comert cu amanuntul al painii, produselor de patiserie si produselor zaharoase in magazine specializate

4754 – Comert cu amanuntul al articolelor si aparatelor electrocasnice, in magazine specializate

4675 – Comert cu ridicata al produselor chimice

4775 – Comert cu amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie, in magazine specializate

4532 – Comert cu amanuntul de piese si accesorii pentru autovehicule

4781 – Comert cu amanuntul al produselor alimentare, bauturilor si produselor din tutun efectuat prin standuri, chioscuri si piete

4621 – Comert cu ridicata al cerealelor, semintelor, furajelor si tutunului neprelucrat

5610 – Restaurante

4939 – Alte transporturi terestre de calatori n.c.a.

4941 – Transporturi rutiere de marfuri

0141 – Cresterea bovinelor de lapte

4633 – Comert cu ridicata al produselor lactate, oualor, uleiurilor si grasimilor comestibile

4690 – Comert cu ridicata nespecializat

4520 – Intretinerea si repararea autovehiculelor

0162 – Activitati auxiliare pentru cresterea animalelor

1052 – Fabricarea inghetatei

1091 – Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma

1086 – Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate si alimentelor dietetice

1089 – Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.

2211 – Fabricarea anvelopelor si a camerelor de aer; resaparea si refacerea anvelopelor

3530 – Furnizarea de abur si aer conditionat

3600 – Captarea, tratarea si distributia apei

4511 – Comert cu autoturisme si autovehicule usoare (sub 3,5 tone)

4611 – Intermedieri in comertul cu materii prime agricole, animale vii, materii prime textile si cu semifabricate

4613 – Intermedieri in comertul cu material lemnos si de constructii

4617 – Intermedieri in comertul cu produse alimentare, bauturi si tutun

4619 – Intermedieri in comertul cu produse diverse

4623 – Comert cu ridicata al animalelor vii

4636 – Comert cu ridicata al zaharului, ciocolatei si produselor zaharoase

4644 – Comert cu ridicata al produselor din ceramica, sticlarie si produse de intretinere

4646 – Comert cu ridicata al produselor farmaceutice

4649 – Comert cu ridicata al altor bunuri de uz gospodaresc

4672 – Comert cu ridicata al metalelor si minereurilor metalice

4673 – Comert cu ridicata al materialului lemnos si a materialelor de constructie si echipamentelor sanitare

4676 – Comert cu ridicata al altor produse intermediare

4711 – Comert cu amanuntul in magazine nespecializate cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun

4799 – Comert cu amanuntul efectuat in afara magazinelor, standurilor, chioscurilor si pietelor

5510 – Hoteluri si alte facilitati de cazare similare

5210 – Depozitari

5221 – Activitati de servicii anexe pentru transporturi terestre

6810 – Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii

6820 – Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate

7739 – Activitati de inchiriere si leasing cu alte masini, echipamente si bunuri intangibile n.c.a.

7320 – Activitati de studiere a pietei si de sondare a opiniei publice

7022 – Activitati de consultanta pentru afaceri si management

0111 – Cultivarea cerealelor (exclusiv orez), plantelor leguminoase si a plantelor producatoare de seminte oleaginoase

0161 – Activitati auxiliare pentru productia vegetala

4671 – Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi al produselor derivate

4612 – Intermedieri in comertul cu combustibili, minereuri, metale si produse chimice pentru industrie

4730 – Comert cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate.

4721 – Comert cu amanuntul al fructelor si legumelor proaspete, in magazine specializate

4531 – Comert cu ridicata de piese si accesorii pentru autovehicule

0142 – Cresterea altor bovine

0143 – Cresterea cailor si a altor cabaline

4519 – Comert cu alte autovehicule

0129 – Cultivarea altor plante permanente

0150 – Activitati in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor)

0164 – Pregatirea semintelor in vederea insamantarilor.

 

CAPITOLUL III

CAPITALUL SOCIAL, ACTIUNILE

 

Art.6 – Capitalul social

Capitalul social subscris : 65.270.886,70 lei, integral varsat.

Aport in natura : 129417,0712 lei.

Numar actiuni : 652.708.867 nominative.

Valoare actiune : 0,10 RON.

 

Participarea la pierderi si beneficii va fi proportionala cu aportul actionarilor la capitalul social.

 

Art.7 – Actiunile

Actiunile emise de societate sunt nominative, in forma dematerializata si sunt inregistrate in regsitrul actionarilor pastrat de societate.

 

Art.8 – Reducerea sau marirea capitalului social

 

Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.

 

Art.9 – Drepturi si obligatii decurgand din actiuni

Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului act constitutiv si dispozitiilor legale, respectiv la alte drepturi prevazute in actul constitutiv.

Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la actul constitutiv.

Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.

Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.

 

Art.10 – Cesiunea actiunilor

Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decat un proprietar pentru fiecare actiune.

Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face in conditiile si cu procedura prevazuta de lege.

 

CAPITOLUL IV

ADUNAREA  GENERALA  A  ACTIONARILOR

 

Art.11 – Atributii

Adunarea generala ordinara si extraordinara se intruneste si are atributiile prevazute de Legea 31/1990 modificata si republicata.

Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.

Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.

 

1. Adunarea generala ordinara se intruneste cel putin o data pe an, in cel mult 5 luni de la incheierea exercitiului financiar.

In afara de dezbaterea altor probleme inscrise la ordinea de zi, adunarea generala este obligata:

a)       sa discute, sa aprobe sau sa modifice situatiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de consiliul de administratie, de auditorul financiar, si sa fixeze dividendul;

b)       sa aleaga si sa revoce membrii consiliului de administratie si auditorul financiar;

c)       sa numeasca si sa fixeze durata minima a contractului de audit financiar;

d)       sa fixeze remuneratia cuvenita pentru exercitiul in curs membrilor consiliului de administratie;

e)       sa se pronunte asupra gestiunii consiliului de administratie;

f)        sa stabileasca bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate, pe exercitiul financiar urmator;

g)       sa hotarasca gajarea, inchirierea sau desfiintarea uneia sau a mai multor unitati ale societatii.

 

 

2.  Adunarea generala extraordinara se intruneste ori de cate ori este necesar a se lua o hotarare pentru:

a)       schimbarea formei juridice a societatii;

b)       mutarea sediului societatii;

c)       schimbarea obiectului de activitate al societatii;

d)       infiintarea sau desfiintarea unor sedii secundare: sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica,

e)       prelungirea duratei societatii;

f)        majorarea capitalului social;

g)       reducerea capitalului social sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni;

h)       fuziunea cu alte societati sau divizarea societatii;

i)        dizolvarea anticipata a societatii;

j)        conversia actiunilor nominative in actiuni la purtator sau a actiunilor la purtator in actiuni nominative;

k)       conversia actiunilor dintr-o categorie in cealalta;

l)        conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;

m)        emisiunea de obligatiuni;

n)        hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului general si a auditorului financiar, pentru paguba pricinuita societatii;

o)       analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;

p)        oricare alta modificare a actului constitutiv sau oricare alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare.

 

Art.12 - Exercitiul atributiilor prevazute la art. 11 pct. 2 lit. b), c), si f) va fi delegat consiliului de administratie.

 

Art.13 – Convocarea Adunarilor Generale ale Actionarilor

Adunarea generala este convocata de consiliul de administratie,  ori de cate ori este necesar.

Adunarea Generala poate fi convocata si numai prin scrisoare recomandata sau prin scrisoare transmisa pe cale electronica, avand incorporata sau atasata semnatura electronica extinsa, expediata cu cel putin 30 de zile inainte de data tinerii adunarii, la adresa actionarului, inscrisa in registrul actionarilor. Nu este necesara publicarea in Monitorul Oficial sau intr-un alt ziar. Actionarii reprezentand intreg capitalul social vor putea, daca nici unul dintre ei nu se opune, sa tina o adunare generala si sa ia orice hotarare de competenta adunarii, fara respectarea formalitatilor cerute pentru convocarea ei.        

Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul adunarii.

 Adunarea Generala a Actionarilor se poate intruni la sediul societatii ori in oricare alt loc din tara sau din strainatate indicat in convocator.

               Actionarii pot fi reprezentati in adunarea generala de catre alta persoana in baza unei procuri speciale. Procura se va depune la Secretariatul Adunarii Generale a Actionarilor. Actionarii, persoane juridice, sunt reprezentate prin reprezentantii lor legali sau de orice alta persoana, inclusiv terte parti pe baza unei procuri speciale. Procurile se pastreaza de companie si se anexeaza la procesul-verbal al sedintei

                 Adunarile Generale se pot tine si prin corespondenta sau prin decizie scrisa transmisa intre actionari.

 

Art.14 – Organizarea adunarii generale a actionarilor

Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 1/4 din numarul total de drepturi de vot aferente tuturor actiunilor emise de Societate. In cazul in care nu se intruneste cvorumul necesar pentru prima convocare, Adunarea generala ordinara a societatii va fi constituita in mod valabil, fiind apta de a lua hotarari, la a doua convocare, indiferent de cvorumul intrunit.

Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 1/4 din numarul total de drepturi de vot aferente tuturor actiunilor emise de Societate. In cazul in care nu se intruneste cvorumul necesar pentru prima convocare, Adunarea generala extraordinara a societatii va fi constituita in mod valabil, fiind apta de a lua hotarari, la a doua convocare, daca este intrunit un cvorum cel putin 1/5 din toate drepturile de vot aferente tuturor actiunilor emise de societate.

Hotararile in cadrul Adunarilor generale ale actionarilor sunt luate cu majoritatea voturilor detinute de actionarii prezenti sau reprezentati in cadrul Adunarii respective.

Decizia de modificare a obiectului principal de activitate al societatii, de reducere sau majorare a capitalului social, de schimbare a formei juridice, de fuziune, divizare sau de dizolvare a societatii se ia cu o majoritate de cel putin 2/3 din drepturile de vot detinute de actionarii prezenti sau reprezentati in adunare.

Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia de catre cel desemnat sa ii tina locul.

 Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre actionari, un secretar care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul verbal al adunarii.

 Procesul verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.

 

Art.15 – Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor

Hotararile adunarilor se iau prin vot deschis.

Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a auditorului financiar, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.

Hotararile adunarii generale sunt obligatorii pentru toti actionarii, inclusiv pentru actionarii care nu au fost prezenti sau au votat impotriva.

 

CAPITOLUL V

CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

 

Art.16 –Organizarea

 Societatea pe actiuni este administrata de unul sau mai multi administratori temporari si revocabili. Cand sunt mai multi administratori ei constituie un consiliu de administratie. Mandatul membrilor consiliului de administratie este de 4 ani.

                 Candidatii pentru posturile de administratori pot fi nominalizati de catre  membrii actuali ai Consiliului de administratie sau de catre actionari. Membrii Consiliului de administratie sunt numiti de catre Adunarea Generala a Actionarilor.

Sunt incompatibile si nu pot fi desemnate ca membri ai consiliului de administratie, auditorul financiar si directorii , persoanele care, potrivit legii, nu au capacitate deplina de a actiona sau au fost condamnate pentru infractiuni impotriva proprietatii prin abuz de incredere, acte si fapte de coruptie, deturnare de fonduri, fals in acte, evaziuni fiscale, fapte prevazute de Legea nr 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor,  cat si pentru stabilirea masurilor pentru prevenirea si lupta impotriva finantarii terorismului asa cum a fost republicata si alte infractiuni reglementate de Legea societatilor.

Membrii Consiliului de Administratie pot fi revocati de Adunarea Generala.

Consiliul alege, dintre membrii sai, un Presedinte.  Presedintele Consiliului de administratie poate, de asemenea, sa fie numit de catre Adunarea Generala Ordinara, care numeste Consiliul.

 Presedintele este numit pentru o durata care nu poate depasi durata mandatului sau de administrator. Presedintele poate fi revocat oricand de catre consiliul de administratie. Daca presedintele a fost numit de adunarea generala, va putea fi revocat numai de aceasta.

Presedintele coordoneaza activitatea consiliului si raporteaza cu privire la aceasta adunarii generale a actionarilor. El vegheaza la buna functionare a organelor societatii.

In cazul in care presedintele se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, pe durata starii respective de imposibilitate, consiliul de administratie poate insarcina pe un alt administrator cu indeplinirea functiei de presedinte.

                Consiliul de administratie se intruneste cel putin o data la 3 luni sau ori de cate ori este necesar. Acesta este prezidat de catre Pesedintele si in lipsa acestuia, de unul din membri numit la inceputul sedintei.

                Presedintele convoaca consiliul de administratie, stabileste ordinea de zi, vegheaza asupra informarii adecvate a membrilor consiliului cu privire la punctele aflate pe ordinea de zi si prezideaza intrunirea.

Consiliul de administratie este, de asemenea, convocat la cererea motivata a cel putin 2 dintre membrii sai sau a directorului general. In acest caz, ordinea de zi este stabilita de catre autorii cererii. Presedintele este obligat sa dea curs unei astfel de cereri.

Convocarea pentru intrunirea consiliului de administratie va fi transmisa administratorilor cu suficient timp inainte de data intrunirii. Convocarea va cuprinde data, locul unde se va tine sedinta si ordinea de zi.  

                  Consiliul de Administratie se poate intruni la sediul societatii sau in oricare alt loc din tara sau din strainatate indicat in convocator.

La fiecare sedinta se va intocmi un proces-verbal, care va cuprinde numele participantilor, ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si opiniile separate. Procesul-verbal este semnat de catre presedintele de sedinta si de catre cel putin un alt administrator.

Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.

Deciziile cu privire la numirea sau revocarea Presedintelui Consiliului de Administratie se iau cu votul majoritatii membrilor Consiliului.

Membrii Consiliului de administratie pot fi reprezentati la intrunirile Consiliului numai de catre alti membri ai Consiliului. Un membru prezent poate reprezenta un membru absent.

  Membrii Consiliului de administratie pot delibera valabil fara indeplinirea formalitatilor de convocare, in cazul in care acestia sunt toti prezenti.

                Consiliul de administratie se poate intruni, de asemenea, prin telefon sau video-conferinta. Membrii Consiliului de administratie pot imputernici pe unul dintre ei sa semneze hotararea astfel emisa si sa o inregistreze in registrul de procese verbale al companiei.

In cazuri exceptionale, justificate prin urgenta situatiei si prin interesul societatii, deciziile Consiliului de Administratie pot fi luate prin votul unanim exprimat in scris al membrilor, fara a mai fi necesara o intrunire a respectivului organ.

Nu se poate recurge la procedura prevazuta la alin. precedent in cazul deciziilor consiliului de administratie referitoare la situatiile financiare anuale ori la capitalul autorizat.

Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.

 Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si auditorului financiar, la cererea acestora, toate documentele societatii.

 Presedintele,  membrii consiliului de administratie, directorul general si adjunctii acestuia, raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, fata de prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale sau de la acest Act constitutiv sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.

 In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre Directorul General al societatii, care semneaza actele care o angajeaza fata de terti. Consiliul de administratie pastreaza insa atributia de reprezentare a societatii in raporturile cu directorii.

 

Art.17 – Atributiile consiliului de administratie

Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii :

a)       angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;

b)       stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;

c)       aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;

d)       aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri potrivit competentelor acordate;

e)       aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);

f)        stabileste tactica si strategia de marketing;

g)       aproba incheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor acordate;

h)       supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economic financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de beneficii si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;

i)        mutarea sediului societatii;

j)        schimbarea obiectului de activitate al societatii;

k)       majorarea capitalului social;

l)        rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor :

§  semnarea contractelor in vederea achizitionarii de echipamente si utilaje in sistem leasing, pentru dezvoltarea in continuare a societatii;

§  capacitatea de a decide transferul de credite de la o banca la alta in conditii avantajoase pentru societate;

§  inchiderea punctelor de lucru din tara, existente, si deschiderea altora noi.

m)     suspendarea contractelor individuale de munca ale directorilor societatii;

n)       stabilirea formei, continutului si duratei contractelor de mandat incheiate cu directorii societatii;

o)        hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare sau credite comerciale, inclusiv a celor externe si stabileste competentele si nivelul de contractare a creditelor bancare curente;

p)       autorizeaza emiterea de garantii;

q)       autorizeara orice credit financiar acordat de companie, cu exceptia creditelor intra-group;

r)       decide cu privire la orice alte probleme ale societatii care nu sunt stabilite de lege ca fiind de competenta adunarii generale a actionarilor;  

s)        orice alte atributii prevazute de lege.

 

Consiliul de administratie este responsabil pentru intocmirea tuturor documentele necesare si utile pentru realizarea obiectului de activitate al companiei, cu exceptia celor rezervate de lege pentru adunarea generala a actionarilor.

 

Consiliul de administratie are urmatoarele competente de baza, care nu pot fi delegate directorilor:

   a) stabilirea directiilor principale de activitate si de dezvoltare ale societatii;

   b) stabilirea politicilor contabile si a sistemului de control financiar, precum si aprobarea planificarii financiare;

   c) numirea si revocarea directorilor si stabilirea remuneratiei lor;

   d) supravegherea activitatii directorilor;

   e) pregatirea raportului anual, organizarea adunarii generale a actionarilor si implementarea hotararilor acesteia;

   f) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolventei societatii, potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedura insolventei.

g) sa incheie sau sa isi de-a acordul pt noi imprumuturi, garantii si titluri de valoare/valori mobiliare.

 

Fara a aduce atingere dispozitiilor anterioare, modificarea creditelor existente sunt de competenta Directorului General, fara a fi nevoie de o decizie a consiliului de administratie.

 

h)  sa vinda sau sa dobandeasca participatii in alte companii;

i) sa vinda sau sa achizitioneze bunuri in conformitate cu prevederile legale.

 

CAPITOLUL VI

DIRECTORUL GENERAL

 

Art. 18 Organizare

Directorul General este numit si revocat de catre Consiliul de Administratie in conformitate cu prevederile legale.

II pot fi delegate de catre Consiliul de administratie una sau mai multe atributii, cu exceptia celor care sunt de competenta exclusiva a Consiliului de Administratie sau Adunarii generale prevazute de lege sau prezentul Act constitutiv.

 

CAPITOLUL VII

ACTIVITATEA SOCIETATII

 

Art.19 – Auditul financiar

Gestiunea societatii este controlata de actionari si de auditorul financiar, ales de adunarea generala a actionarilor.

Auditorul financiar are urmatoarele atributii principale :

a) in cursul exercitiului financiar, verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;

b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de beneficii si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;

c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;

d) prezinta adunarii generale punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a actului constitutiv si obiectului societatii.

Atributiile si modul de functionare a auditorului financiar, precum si drepturile si obligatiile acestuia se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.

Sunt incompatibile cu calitatea de auditor financiar persoanele care intra sub incidenta art.16, alin 3,  precum si cei care sunt rude sau afini pana la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat aceea de auditor, un salariu sau o remuneratie de la administrator sau de la societate.

 

Art.20 – Exercitiul economic financiar

Exercitiul economic financiar incepe de la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie al fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.

 

Art.21 – Personalul societatii

Personalul este angajat de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii.

Plata salariilor se face conform legii.

Plata impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.

 Drepturile si obligatiile personalului societatii sunt stabilite de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii.

 

Art.22 Evidenta contabila si bilantul contabil

Compania va tine evidenta contabila in conformitate cu prevederile legale specifice in vigoare.

Situatiile financiare anuale ale companiei vor fi auditate de un auditor financiar.

Compania va organiza audit intern conform reglementarilor emise de Corpul auditorilor financiari din Romania.

Situatiile financiare anuale, impreuna cu raport de gestiune al Consiliului de administratie se prezinta spre aprobare Adunarii generale ordinare actionarilor in termenul legal.

Consiliul de administratie trebuie sa depuna pentru inregistrarea la autoritatile competente, situatiile financiare anuale aprobate, rapoartele de activitate si raportul auditorului financiar, precum si orice alte documente necesare, in conformitate cu prevederile legale.

 

Art.23Calculul si repartizarea beneficiilor

Compania va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul si contul de beneficii si pierderi in conformitate cu prevederile legale specifice in vigoare.

Cel putin 5 % din profitul companiei va constitui fondul de rezerva obligatorie numit "rezerve legale".

Deducerea mai sus nu mai este obligatorie, cu conditia ca rezerva legala sa ajunga la cel putin o cincime din capitalul social si se reia daca, pentru orice motiv, rezerva legala scade sub pragul de mai sus mentionat.

Actionarii pot decide sa constituie si alte fonduri speciale de rezerva.

Profitul net, incluzand profitul companiei minus taxele si alte impozite percepute in conformitate cu legea, rezerva legala, pierderile suportate in exercitiile financiare anterioare, precum si orice alte fonduri de rezerva, daca exista, este in intregime la dispozitia actionarilor, care pot decide sa distribuie dividende in functie de participarea lor la  capitalul social al companiei sau sa il aloce pentru diverse alte scopuri.

 

CAPITOLUL VIII

 MODIFICAREA FORMEI JURIDICE, DIZOLVAREA, LICHIDAREA

 

Art.24 –  Modificarea formei juridice

Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor

 Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.

 

Art.25 –  Dizolvarea societatii

Dizolvarea societatii va avea loc in situatiile prevazute de lege.

Dizolvarea societatii trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial.

 

Art.26 –  Lichidarea societatii

In continuarea procesului de dizolvare, societatea intra in proces de lichidare. Compania pastreaza capacitatea juridica pana la ultimul act al acestei proceduri. Pe parcursul procedurii de lichidare, toate documentele emise de catre societate poarta mentiunea "in lichidare".

Unul sau mai multi lichidatori numiti de Adunarea generala a actionarilor vor efectua procedura de lichidare, potrivit prevederilor legale.

 

CAPITOLUL IX

DISPOZITII FINALE

 

Art.27Prevederile prezentului act constitutiv se completeaza cu prevederile legii societatilor si a altor legi aplicabile.

 

Presedintele Consiliului de Administratie

          Aurelio ANTUNA RODRIGUEZ

 

 

3.      Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie al Societatii, sa semneze, in numele si pe seama actionarilor, hotararile AGEA si sa indeplineasca toate si oricare formalitati cerute de lege pentru inregistrarea, punerea in executare si pentru asigurarea opozabilitatii fata de terte persoane a hotararilor adoptate de AGEA. Presedintelui Consiliului de Administratie ii este conferit dreptul de a delega altor persoane mandatul sau cu privire la indeplinirea formalitatilor mentionate mai sus.

 

In cazul neintrunirii cvorumului pentru prima convocare, a doua convocare va avea loc la data de 25 aprilie 2017, in acelasi loc, la aceeasi ora si cu aceeasi ordine de zi. In cadrul Adunarilor Generale, Ordinara si Extraordinara, convocate pentru data de 24 aprilie 2017, sau, in cazul neintrunirii cvorumului, pentru data de 25 aprilie 2017, pot participa si vota doar persoanele care sunt actionari ai Societatii inregistrati in registrul actionarilor Societatii tinut de Depozitarul Central S.A. la data de referinta 14 aprilie 2017 ("Data de Referinta").

 

Fiecare actionar al Societatii inregistrat la data de referinta (respectiv 14 aprilie 2017) are dreptul sa desemneze orice alta persoana fizica sau juridica, cu exceptia administratorilor, directorilor si functionarilor Societatii, in calitate de reprezentant pentru a participa si vota in numele sau in cadrul oricarei Adunari Generale mentionata la punctul A) sau B) de mai sus pe baza unei procuri speciale, disponibilizate de Societate. Actionarul reprezentat are obligatia sa dea, in cadrul formularului de procura speciala, instructiuni specifice de vot persoanei care il reprezinta, pentru fiecare punct de pe ordinea de zi a Adunarii Generale Ordinare si Extraordinare. Procura speciala este valabila doar pentru Adunarea Generala Ordinara si Extraordinara pentru care a fost solicitata, iar reprezentantul are obligatia sa voteze in conformitate cu instructiunile formulate de actionarul care l-a desemnat. Procurile care vor fi intocmite contrar continutului formularului de procura speciala disponibilizat de Societate nu vor fi valabile, mandatarul pierzand dreptul de reprezentare al actionarului.

 

Formularul de procura speciala pentru reprezentare in fiecare dintre Adunarile Generale mentionate la punctele A) si B) de mai sus vor fi disponibilizate pe pagina de internet a Societatii (i.e. www.albalact.ro), precum si pe suport de hartie la sediul Societatii incepand cu data publicarii convocatorului.

Procurile speciale vor fi intocmite in baza formularului de procura speciala disponibilizat de Societate, completate, semnate si stampilate, daca este cazul, in mod corespunzator in 3 exemplare originale (un exemplar pentru actionar, un exemplar pentru reprezentant si un exemplar pentru Societate). Exemplarul original pentru Societate al procurii speciale pentru AGOA/AGEA in limba romana, impreuna cu o copie a actului de identitate al actionarului (in cazul persoanelor fizice, buletin/carte de identitate, respectiv in cazul persoanelor juridice, buletin/carte de identitate al/a reprezentantului legal) vor fi depuse la sediul Societatii, in plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule: "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 24/25 APRILIE 2017" cu cel putin 48 de ore inainte de AGOA/AGEA, respectiv pana la data de 22 aprilie 2017 ora 9:00 , sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in cadrul AGOA/AGEA.

 

Textul integral al documentelor si proiectelor de hotarari, precum si alte informatii referitoare la problemele incluse pe ordinea de zi a fiecarei Adunari Generale mentionate la punctul A) sau B) de mai sus, dupa caz, vor fi disponibile incepand cu data publicarii convocatorului, pe pagina de internat a Societatii (i.e. www.albalact.ro) sau la sediul Societatii.

 

La data convocarii, capitalul social al Albalact este format din 652.708.867 actiuni nominative, fiecare actiune dand dreptul la un vot, cu exceptia unui numar de 16,342,639 actiuni, care sunt actiuni proprii ale Albalact dobandite ca urmare a procesului de rascumparare de actiuni; prin urmare, numarul total de drepturi de vot la data convocarii este de 636,366,228 drepturi de vot.

 

ALBALACT S.A.

Presedintele Consiliului de Administratie

Aurelio ANTUNA RODRIGUEZ

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.