Programul Made in Romania si-a desemnat cele 50 de companii semifinaliste ale editiei a III-a

08.04.2019

  • Aproape 300 de companii au fost inregistrate in a treia editie a programului Made in Romania, cu 50% peste nivelul din 2018
  • Publicul poate trimite direct in finala compania favorita prin voturile exprimate pe www.bvbleague.ro/vot  pana in data de 21 aprilie

Programul Made in Romania: Liga BVB si-a desemnat cele 50 de companii semifinaliste, printr-un proces complex de selectie, dintr-un total de aproape 300 de companii antreprenoriale inscrise. Aflat la cea de-a treia editie, programul a reconfirmat succesul in crestere in randul comunitatii de afaceri din Romania, printr-o crestere de aproape 50% a numarului de companii inregistrate comparativ cu editia precedenta.

Interesul in crestere pentru Made in Romania este datorat inclusiv sprijinului oferit de partenerii Bursei de Valori Bucuresti (BVB), a membrilor Comitetului de Nominalizare, membrilor Juriului, precum si companiilor care au intrat in Liga BVB in primele doua editii ale Made in Romania.

Cele 50 de companii semifinaliste sunt:

5 to Go

Green Spots Technology

AdServio

Grup Sapte

Agroserv Mariuta - Laptaria cu caimac

Jidvei

Altex

Jolidon International

AMC Romania

Kober

Annabella (Fabrica de Conserve Raureni)

La Mama

Arobs Transilvania Software

Lacto Solomonescu

Bio Eel

Luna Solai

Cel.ro

Merlin's Beverages (Vitamin Aqua)

Christian Tour

Moldovan - Carmangeria Sannicoara

Ciserom

Noah Watches

Clinicile Dr. Leahu

Norofert

Dacia Plant

Oscar Downstream

DocProcess

Otter-Distribution

Elba Electronics

Pescado

Elis Pavaje

Regina Maria

Elsaco Electronic

Rodbun

F64 Studio

Salad Box

Fabrica de Bere Buna

Secom

Catena

Spartan

Fildas Trading

Ted’s Coffee

Flanco

Timesafe (Pago)

Fortech

Transylvania College

French Revolution

Typing DNA

Fruteria.ro

Vivre Deco

„Made in Romania a castigat mult in vizibilitate in doar trei editii, numarul companiilor participante aproape s-a dublat si ne bucuram sa vedem ca o initiativa pe care Banca Transilvania a sustinut-o de la bun inceput are sanse reale sa devina reper in identificarea si promovarea antreprenoriatului local. Sunt multe povesti de business de succes care au nevoie de lumini si scena, iar Made in Romania tocmai asta face. Ne-am bucura ca acest gest de recunoastere a valorii in antreprenoriat sa faciliteze pana la urma crearea unei comunitati de business stranse, active si sanatoase in jurul pietei de capital locale”, a afirmat Dan Rusu, membru al Comitetului de Nominalizare si Seful Departamentului Analiza, Grupul Financiar Banca Transilvania.

Programul Made in Romania a inceput in 2017, cu 166 de companii nominalizate. La a doua editie (2018), numarul nominalizarilor a crescut cu 20%, la 201, pentru ca in a treia editie (2019), sa fie inregistrate 296 de companii, cu aproximativ 50% peste nivelul din 2018 si aproape dublu fata de prima editie.

„A fost o selectie foarte grea si un exercitiu extrem de informativ. Este impresionanta diversitatea de companii propuse si mi-ar placea sa avem oportunitatea de a le finanta prin intermediul emisiunilor de actiuni sau obligatiuni in anii urmatori. Exista un potential imens de inovare si dezvoltare in randul companiilor nominalizate si cu suficienta ambitie si, bineinteles, capital, acestea pot ajunge lideri in domeniile lor”, a declarat Mihai Purcarea, membru al Comitetului de Nominalizare si Director General al BRD Asset Management.

Dintre cele 50 de semifinaliste, un juriu format din 12 experti va alege 14 companii. Cea de a 15-a companie va fi aleasa pe baza votului publicului, in perioada 8 – 21 aprilie, pe website-ul proiectului www.bvbleague.ro/vot-public. Numele celor 15 finaliste vor fi anuntate in data de 14 mai, in cadrul Galei Made in Romania.

„In contextul oportunitatilor emergente, antreprenoriatul reprezinta motorul transformarii si al crearii de valoare in economie. Orice companie care vrea sa creasca si sa scaleze trebuie sa inteleaga ecosistemul global si sa se pregateasca pentru asta. In procesul de evaluare, ne-am bucurat sa vedem ca multe dintre companiile nominalizate fie se pregatesc sa faca pasul spre piata globala, fie sunt deja acolo. Am vazut atat start-up-uri promitatoare, cat si companii mature, ceea ce ne arata ca sistemul antreprenorial din Romania se dezvolta. Sper ca in timp, cu participarea mai multor stakeholderi, cat si prin programe ca Made in Romania, sa asistam la consolidarea ecosistemului de inovare”, a afirmat Silvia Ursu, Associate Partner, Civitta Romania.

A treia editie a Made in Romania a adus o serie de imbunatatiri, cu o segmentare clara a companiilor participante, cat si o restructurare a programului de mentorat, astfel incat Made in Romania sa ajunga cat mai aproape de antreprenorii din Romania. La segmentarea companiilor inscrise s-a tinut cont printre altele de cifra de afaceri, numar de angajati si perioada de activitate, astfel ca sunt trei categorii de companii: start-up-uri, IMM-uri si companii mari. Fiecare companie participanta concureaza, astfel, cu companii de talie similara.

„In cele trei editii ale programului, am aflat povestile a peste 500 de companii antreprenoriale romanesti, unele fiind adevarati campioni, iar altele reprezentand surprize pentru noi prin inovatie sau prin dinamica business-ului de la an la an. Toti acesti antreprenori romani, care produc in Romania creaza locuri de munca, bunastare atat pentru clientii lor, cat si pentru angajatii lor, contribuie consistent la veniturile bugetare prin plata taxelor si impozitelor catre stat, putandu-se astfel plati salarii in sectorul public, pensii si apoi construi scoli, spitale si infrastructura. Vorbim despre reinvestirea profitului in societatea in care traim cu totii. Ne bucuram ca acest program imbunatateste imaginea si educatia aferenta antreprenoriatului in Romania si da incredere si altor romani ca se pot dezvolta afaceri private de mare succes in tara noastra. O societate educata va avea mult mai multe sanse sa aiba si o economie dezvoltata”, a afirmat Lucian Anghel, Presedintele Consiliului de Administratie al BVB.

Ultima etapa a acestei editii este dedicata tuturor companiilor semifinaliste si implica asistenta gratuita in domeniile de interes pentru companii prin workshop-uri regionale (Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara), discutii bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii etc.

„Numarul mare si diversitatea companiilor nominalizate ne-au depasit asteptarile si ne bucuram sa vedem acest interes in crestere pentru programul Made in Romania. Totodata, ne bucuram cand vedem antreprenori care au fost in Made in Romania interesandu-se de atragerea de finantare prin intermediul pietei de capital, dar si cand aflam ca discutiile din cadrul workshop-urilor sau parteneriatele incheiate intre antreprenori au fost fructuoase. Astfel, Made in Romania este o punte de legatura intre antreprenori si consultanti, finantatori si alti stakeholderi, asa cum bursa pune in legatura antreprenorii care au nevoie de capital pentru finantarea ideilor de dezvoltare a afacerii cu investitorii care ar putea plasa o parte din banii lor in dezvoltarea afacerilor antreprenorilor”, a conchis Adrian Tanase, Directorul General al Bursei de Valori Bucuresti.

Made in Romania este un program unic care isi propune sa identifice si sa promoveze antreprenoriatul romanesc. In cursul anului 2019, partenerii principali care sprijina derularea proiectului sunt BCRBRD – Groupe Societe GeneraleGrupul Financiar Banca TransilvaniaBRD Asset Management si Erste Asset Management, alaturi de Catalyst RomaniaCivittaHorváth & Partners Management Consultants, Inoveo, Mazars, Tradeville si Digi24, in calitate de partener media.