BVB lanseaza cartea cu povestile de succes ale celor 15 companii finaliste ale celei de-a treia editii a programului Made in Romania

23.03.2020

  • Lansarea cartii marcheaza finalul celei de-a treia editii a programului fanion al BVB adresat antreprenorilor din Romania
  • O noua editie Made in Romania va fi lansata in curand si importanti parteneri, importante companii antreprenoriale internationale se vor alatura BVB in a IV-a editie

 

Made in Romania: Liga BVB, programul fanion al Bursei de Valori Bucuresti (BVB) adresat companiilor romanesti, a ajuns la finalul celei de-a treia editii, eveniment care este marcat prin lansarea cartii ”Made in Romania: 15 companii pentru cresterea economiei romanesti si povestile lor de succes”. Este o carte de 100 de pagini care include povestile de crestere a celor 15 companii finaliste ale celei de-a treia editii: Adservio, Agroserv Mariuta / Laptaria cu caimac, AMC RO Studio, Annabella - Fabrica de conserve Raureni, AROBS Transilvania Software, Catena, DocProcess, Elba, Jidvei, Köber, Noah Watches, Rodbun, Salad Box, Typing DNA si Vivre Deco.

Cartea poate fi citita si descarcata de pe site-ul dedicat programului Made in Romania www.bvbleague.ro sau AICI

“Made in Romania este unul dintre pilonii strategiei BVB de a contribui la dezvoltarea economica a Romaniei, prin sustinerea eforturilor de diversificare determinate de inovatie si cunoastere ale antreprenorilor romani. Tinand cont de contributia IMM-urilor in PIB si de crearea de locuri de munca, scopul Made in Romania este sa contribuie la dezvoltarea companiilor romanesti, prin sprijinirea si promovarea acestora, oferindu-le o intreaga comunitate de finantatori si consultanti care sa le ajute sa se dezvolte sustenabil. Toti antreprenorii, indiferent de industria in care activeaza, merita o sansa sa prospere. Multe dintre companiile pe care le-am intalnit inca de la lansarea Made in Romania sunt fantastice, au un model de afaceri viabil, unele performeaza pe segmentul lor de piata, unele pot deveni produse globale, iar alte pot deveni chiar companiile economiei viitorului“, a declarat Radu Hanga, Presedintele Consiliului de Administratie al Bursei de Valori Bucuresti.

Cele 15 companii finaliste au ajuns in finala dupa o jurizare amanuntita si foarte atenta realizata de 24 de experti in diverse domenii ale economiei. In jurizare au fost analizate aproape 300 de companii romanesti, numar cu aproape 50% peste cel din precedenta editie (201) si, totodata, aproape dublu fata de prima editie a programului din 2017 (166). In cele trei editii, BVB a interactionat cu aproximativ 600 de companii romanesti.

“Mazars a facut parte din aceasta calatorie a proiectului Made in Romania inca de la prima editie. Patru ani mai tarziu, impreuna cu Bursa de Valori Bucuresti – BVB, suntem mandri sa sprijinim in continuare antreprenorii si business-urile locale in dezvoltarea lor continua. Avand in vedere aceste vremuri tulburi, ne-am stabilit un obiectiv, care ne ajuta sa ramanem concentrati asupra misiunii noastre de a crea valoare adaugata clientilor nostri. Obiectivul este de a lucra alaturi de toti partenerii si companiile participante in cadrul workshop-urilor Made in Romania si impreuna sa putem reusi minimizarea impactului negativ in activitatea companiilor si identificarea a noi oportunitati de crestere”, a mentionat Razvan Butucaru, Partner, Financial Services & Advisory Leader, Mazars Romania.

“Am avut oportunitatea de a participa in a treia editie a programului Made in Romania si am descoperit multe povesti frumoase. Am intalnit antreprenori, vizionari si am aflat despre afaceri superbe care se dezvolta in Romania. Sper sa avem oportunitatea de a investi in aceste afaceri in viitor si de a le ajuta sa creasca”, a spus Mihai Purcarea, CEO BRD Asset Management.

“Avem nevoie de povesti de succes din mediul de business din Romania, pentru ca acestea pot duce economia tarii la nivelul urmator. Trecerea la nivelul urmator nu poate fi realizata fara a promova si a imbunatati transparenta si reputatia companiilor romanesti cu potential pentru ca acestea sa obtina cu usurinta capital suplimentar necesar pentru dezvoltarea afacerii. Sprijinim proiectul Made in Romania, care isi propune sa promoveze povestile de succes ale Romaniei, pentru ca este o idee buna sa investesti in tara ta”, a afirmat Horia Braun Erdei, CEO Erste Asset Management.

“Made in Romania este un exemplu al modului in care companiile romanesti se dezvolta in mod semnificativ in sectoare largi, cu o dezvoltare extraordinara in unele dintre acestea. Antreprenorii romani sunt foarte agili, reactioneaza usor si la timp la provocarile si riscurile prin care trec pietele. De asemenea, suntem foarte bucurosi sa vedem spiritul creator romanesc in cel mai bun moment. Exista o serie de start-up-uri din domeniul tehnologiei romanesti care se concentreaza cu succes pe dezvoltarea propriilor produse inovatoare si nu doar pe outsourcing. Aceste trasaturi creeaza un tesut important de sustinere a cunostintelor si a celor mai bune practici care se consolideaza in Romania, facilitand evolutia altor noi antreprenori si start-up-uri. Romania este un exemplu in acest sens, iar numarul de noi afaceri romanesti creste in fiecare an”, a declarat Kurt Weber, CEO Horváth & Partners Consultants Management.

"Ma bucura foarte mult sa vedem ca Made in Romania devine o traditie a bursei noastre. Cred ca ideea de a deschide o conversatie intre public, investitori existenti si potentiali, si companiile de top de la noi din tara este cat se poate de importanta pentru dezvoltarea economica a Romaniei si, in acelasi timp, pentru relevanta pietei noastre de capital. In acest sens, sunt bucuros ca toate ofertele intermediate pana acum de Tradeville s-au bucurat de succes si ma gandesc ca replicarea acestui succes la scara nationala ar avea un efect deosebit de bun, mai ales acum cand vedem cat de importanta este ideea finantarii cu «capital rabdator» pe care il pot oferi investitorii la bursa companiilor si antreprenorilor", a declarat Ovidiu Dumitrescu, Directorul General Adjunct al Tradeville.

“Ne bucuram ca am putut fi parte din aceasta editie a Made in Romania. Este incurajator sa cunoastem atatea idei valoroase si oameni deosebiti. Suntem dedicati sustinerii antreprenoriatului romanesc prin serviciile inovatoare pe care le oferim - consultanta pentru start-up-uri si IMM-uri si facilitarea accesului la surse de finantare", a spus Carmen Maris, Partener Civitta Romania.

”Prin Made in Romania, BVB si partenerii sai pun lumina reflectoarelor pe companii romanesti cu potential ridicat, care intra, astfel, pe radarele finantatorilor si consultantilor autohtoni si internationali. Totodata, prin programul de training-uri antreprenorii si echipele lor pot sa-si valideze singuri modelul de afaceri, sa testeze noi oportunitati de business si sa gaseasca inspiratia si finantarea necesara pentru a-si alimenta calatoria in drumul lor spre succes. Expunerea pe care Made in Romania o ofera multor companii si ideile de accelerare a cresterii, inclusiv finantarea prin bursa sau programe de stock option plan, sunt similare unui motor cu oxid de azot pentru antreprenorii determinati sa-si dezvolte business-urile. Programul Made in Romania poate crea ambitii si poate aprinde idei noi in moduri de neimaginat pana la acel moment pentru antreprenori”, a declarat Adrian Tanase, Directorul General al Bursei de Valori Bucuresti.

Participarea la acest proiect este gratuita si voluntara. Companiile care au fost desemnate de catre terti vor fi informate cu privire la desemnarea lor si li se va cere sa-si dea acordul pentru a fi luate in considerare in cadrul programului. Mai multe informatii despre Made in Romania, desfasurare, precum si formularul de nominalizare sunt disponibile pe website-ul www.bvbleague.ro .

Made in Romania este un program unic care isi propune sa identifice si sa promoveze antreprenoriatul romanesc. In cursul anului 2019, partenerii principali care au sprijinit derularea proiectului sunt BCR, BRD – Groupe Societe Generale, Grupul Financiar Banca Transilvania, BRD Asset Management si Erste Asset Management, alaturi de Catalyst Romania, Civitta Romania, Horváth & Partners Management Consultants, Inoveo, Mazars, Tradeville, Cramele Recas si DIGI24, in calitate de partener media.